Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 27 Mar 2011 21:02 
Moderator forum

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 2969
Na motywie artykulu- wywiadu: viewtopic.php?p=14743#p14743

moim zdaniem M.O'L czy Ryanair sa wolni w ksztaltowaniu modelu dzialania przedsiebiorstwa (w szczegolnosci takiej polityki prezentacji cen) ktore naturalnie jest nastawione na generowanie zysku,
natomiast dyskusyjne jest pozostawianie samych sobie pasazerow w przypadkach gdy cos wykroczy poza planowany lot
+ nie jest uczciwe np nazywanie Barceloną lotnisk Girona czy Reus.
jak tu viewtopic.php?p=13807#p13807
_________________
pozdrawiam

A.



Wybaczcie brak polskich znakow w niektórych postach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tanie loty do Singapuru z Warszawy od 2297 PLN Tanie loty do Singapuru z Warszawy od 2297 PLN
Urlop na Teneryfie: 4 dni w 4* hotelu ze śniadaniami za 1327 PLN. Wylot z Krakowa Urlop na Teneryfie: 4 dni w 4* hotelu ze śniadaniami za 1327 PLN. Wylot z Krakowa
#2 PostWysłany: 27 Mar 2011 21:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3225
srebrny
najwiekszy plus to to ze istnieje i wszystko co sie z tym wiaze

najwiekszy minus to to, ze nie ma w zasadzie konkurencji, tzn jakas konkurencja jest ale dzialajaca na inna jednak skale, bo trudno chyba porownywac czy to wizzair czy izidzet do rajana
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 28 Mar 2011 00:15 

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 362
niebieski
rw30 napisał(a):
najwiekszy plus to to ze istnieje i wszystko co sie z tym wiaze

najwiekszy minus to to, ze nie ma w zasadzie konkurencji, tzn jakas konkurencja jest ale dzialajaca na inna jednak skale, bo trudno chyba porownywac czy to wizzair czy izidzet do rajana
Co do Wizzair to się zgodzę bo posiadają 34 samoloty (Airbus A320). Natomiast flota Easyjeta liczy w sumie 178 samolotów przy 276 samolotach Ryanair. To nie jest w tym przypadku inna skala.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 28 Mar 2011 01:39 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 7801
skala może nie, ale ceny tak;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 28 Mar 2011 08:43 

Rejestracja: 20 Lut 2010
Posty: 839
niebieski
nie demonizowałbym tak tej ceny Easyjeta. Jest wyższa niż Ryanair ale bywają ceny zdecydowanie niższe niż w Ryanie. Minusem Easyjeta dla Polaków jest jego siatka połączeń. Po pierwsze operuje tylko z Krakowa, po drugie lata zazwyczaj na główne lotniska więc ciężko je skomunikować z siatką Ryanaira czy Wizzaira.
Największą zaletą Ryanaira to bogata siatka połączeń, punktualność i cała ta gra pt polowanie na tańsze bilety czyli jaka będzie następna promocja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 28 Mar 2011 19:18 
Moderator forum

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 2969
co do konkurencji , to jednak R nie działa w próżni -
protestował np wobec dofinansowania Spanaira przez katalońską Generalitat [władze K.]
{a sami "negocjują" wielomilionowe kwoty 'na reklamę' miast/regionów gdzie mają działać,
co tez mnie uwiera}
_________________
pozdrawiam

A.



Wybaczcie brak polskich znakow w niektórych postach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 31 Mar 2011 18:23 
Moderator forum

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 2969
dopiszę tu w związku z nowa wiadomością Blackall'a
z jednej strony , trudno zaprzeczyć argumentacji McNamary/Ryanaira:
Cytuj:
Ryanair believes that the unfair and discriminatory elements of the airline EU261 regulations should be amended to relieve airlines of the burden of providing care in cases where the cancellations and/or delays are clearly not the responsibility or fault of the airlines.

It is unfair and discriminatory that airlines are made liable for providing refunds, meals, hotels and phonecalls during ATC strikes, bad weather airport closures, or (volcanic) airspace closures when even travel insurance companies avoid liability during these “force majeure” events, and when competing transport providers (rail, ferries and coach operators) have no such “force majeure” liability under their equivalent EU261 regulations.

These unfair and discriminatory EU261 expenses cannot be loaded onto airlines without being passed on to passengers. Over the past year, Ryanair has suffered more than €100m arising from flight delays, cancellations and related right to care compensation, and legal costs overturning unlawful fines by Government regulators who have tried to extend EU261 to cover cases specifically excluded from EU261.

z drugiej , jeśli w oświadczeniu z tego samego dnia mowa o przewiezieniu 70-80 milionów pasażerów,
to jak łatwo policzyć nawet przez 9 m-cy odbiją to sobie z nawiązką
(może nie tak dużą jak przy opłatach za płatność kartą , ale zbiorą więcej niż wydali)
_________________
pozdrawiam

A.



Wybaczcie brak polskich znakow w niektórych postach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 31 Mar 2011 18:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
Abcn napisał(a):
dopiszę tu w związku z nowa wiadomością Blackall'a
z jednej strony , trudno zaprzeczyć argumentacji McNamary/Ryanaira:
Cytuj:
Ryanair believes that the unfair and discriminatory elements of the airline EU261 regulations should be amended to relieve airlines of the burden of providing care in cases where the cancellations and/or delays are clearly not the responsibility or fault of the airlines.

It is unfair and discriminatory that airlines are made liable for providing refunds, meals, hotels and phonecalls during ATC strikes, bad weather airport closures, or (volcanic) airspace closures when even travel insurance companies avoid liability during these “force majeure” events, and when competing transport providers (rail, ferries and coach operators) have no such “force majeure” liability under their equivalent EU261 regulations.

These unfair and discriminatory EU261 expenses cannot be loaded onto airlines without being passed on to passengers. Over the past year, Ryanair has suffered more than €100m arising from flight delays, cancellations and related right to care compensation, and legal costs overturning unlawful fines by Government regulators who have tried to extend EU261 to cover cases specifically excluded from EU261.

z drugiej , jeśli w oświadczeniu z tego samego dnia mowa o przewiezieniu 70-80 milionów pasażerów,
to jak łatwo policzyć nawet przez 9 m-cy odbiją to sobie z nawiązką
(może nie tak dużą jak przy opłatach za płatność kartą , ale zbiorą więcej niż wydali)

IMO wiadomo, ze to tylko taka zagrywka zeby na cos zrzucic wine i trzepac kase :) Nie jest to drasnyczne podwyzszanie cen, wiec my az tak duzo nie stracimy/dołożymy, a oni sporo zyskaja. Bo kto wie czy faktycznie odszkodowania kosztowaly ich az 100mln? :)

ale business is business, poki bede mogl doleciec na drugi koniec europy czy do afryki za dwie stowki (RT), narzekał nie bede na moją de facto ulubioną linię.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 10 Kwi 2011 22:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6419
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
Gostek chyba jednak darzy loty Ryanairem plusem;d

_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 12 Kwi 2011 14:07 

Rejestracja: 21 Gru 2010
Posty: 395
niebieski
Washington napisał(a):
skala może nie, ale ceny tak;)

A co jest nie tak z cenami easyJeta? Ja jestem b. zadowolony z tej linii. Rezerwując bilety z większym wyprzedzeniem można polecieć praktycznie w każde miejsce Europy za 50€ w obie strony. To rewelacyjna cena, często sam dojazd na lotniska wychodzi więcej. No i chyba największym plusem easyJeta jest to, że lata na główne lotniska, a nie jakieś oddalone o 100 km, co zazwyczaj zwiększa koszty o dodatkowe kilkanaście euro, a wtedy Ryan już tak tanio nie wychodzi. Nie wspominam także o oszczędności czasu i lepszych godzinach lotów (np. wylot rano, powrót wieczorem). Ponadto eadyJet nie ma limitu wagowego bagażu podręcznego, co jest dużym plusem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 12 Kwi 2011 21:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lip 2010
Posty: 3225
srebrny
osiek napisał(a):
Minusem Easyjeta dla Polaków jest jego siatka połączeń. Po pierwsze operuje tylko z Krakowa, po drugie lata zazwyczaj na główne lotniska więc ciężko je skomunikować z siatką Ryanaira czy Wizzaira.


no wlasnie, tez dlatego myslalem ze maja o wiele ubozsza siatke polaczen niz faktycznie maja, jak ktos tu to ladnie przedstawil a potem sobie sprawdzilem
ale jako ze lataja na inne niz ryan lotniska to chcac nie chcac rzadko nimi latamy
_________________
"lepiej nie jechać i nie żałować niż jechać i żałować" - Tony Halik
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 12 Kwi 2011 21:40 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 7801
fly4me napisał(a):
Washington napisał(a):
skala może nie, ale ceny tak;)

A co jest nie tak z cenami easyJeta? Ja jestem b. zadowolony z tej linii. Rezerwując bilety z większym wyprzedzeniem można polecieć praktycznie w każde miejsce Europy za 50€ w obie strony. To rewelacyjna cena, często sam dojazd na lotniska wychodzi więcej. No i chyba największym plusem easyJeta jest to, że lata na główne lotniska, a nie jakieś oddalone o 100 km, co zazwyczaj zwiększa koszty o dodatkowe kilkanaście euro, a wtedy Ryan już tak tanio nie wychodzi. Nie wspominam także o oszczędności czasu i lepszych godzinach lotów (np. wylot rano, powrót wieczorem). Ponadto eadyJet nie ma limitu wagowego bagażu podręcznego, co jest dużym plusem.


to jest nie tak że 50€ to nie 60zł co jest normalną ceną RT w Ryanie;) Mi osobiście nie przeszkadzają lotniska na uboczu bo do tej pory nie musiałem z żadnego płacić za dojazd do miast - wszystko zależy od destynacji;) Jakbym podróżował np do Lizbony to nie znalazł bym lepszej oferty - ale nie wybieram się tam chwilowo (choć możliwe że to się zmieni bo koleżanka jedzie tam na pół roku;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group