Miały zniknąć, a będą latać dwa razy częściej. A380 wraca do łask!
Największy europejski przewoźnik w oficjalnym komunikacie ogłosił zwiększenie liczby połączeń do Stanów Zjednoczonych. Od 4 czerwca przyszłego roku Lufthansa będzie pięć razy w tygodniu latać z Frankfurtu do Minneapolis, od 6 czerwca również pięć razy w tygodniu do Raleigh-Durham w Karolinie Północnej, a do tego także będzie realizować po pięć lotów tygodniowo do Hyderabadu w Indiach. Z Monachium z kolei od 30 maja linia będzie codziennie latać do Seattle i Waszyngtonu, a także Hongkongu i Johannesburga (3 razy w tygodniu) i Bangalore w Indiach (6 razy w tygodniu).
Zwiększenie częstotliwości dalekich tras to nie jedyna ogłoszona przez Lufthansę nowość. Druga z nich i być może ważniejsza z perspektywy przeżyć pasażerów dotyczy podwojenia liczby rejsów realizowanych Airbusem A380. Z Monachium Super Jumbo będzie latał do pięciu miast – Bostonu, Los Angeles, Nowego Jorku (JFK), Waszyngtonu i Delhi. Do 2025 roku niemiecka linia zamierza zwiększyć liczbę stacjonujących w Monachium dwupokładowych A380 z sześciu do ośmiu.
- Larnaka od 1582 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Ayia Napa od 1957 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
- Chalkidiki od 1969 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Jeszcze przed wybuchem pandemii Lufthansa ogłosiła, że zamierza wycofać Airbusy A380, czego powodem były zbyt wysokie koszty i rozmiary, które nie były współmierne z zainteresowaniem podróżnych. Po ponad trzech latach stacjonowania najpierw w hiszpańskim Teruel, a następnie Frankfurcie, niemiecka linia przeprowadziła kilka procesów kontrolnych obsługi technicznej i testowych lotów. Oficjalnie do użytku Super Jumbo wrócił 1 czerwca, kiedy to użyto go na trasie z Monachium do Bostonu.
Inne linie również miały swoje przeżycia z A380. Po wybuchu pandemii Qatar Airways uziemił 10 maszyn, ale w listopadzie 2021 roku przywrócił osiem z nich, wykorzystując je na trasach do Londynu, Paryża, Sydney, Perth czy Bangkoku. Prawdopodobnie w 2025 roku, gdy katarska linia otrzyma 18 zamówionych Airbusów A350, dwupokładowe A380 ostatecznie przestaną być używane.
Zapowiedź wycofania Super Jumbo ogłosił również Qantas, jeden z pierwszych regularnych użytkowników tych samolotów. Obecnie australijska linia wykorzystuje 10 maszyn, a ich kres nadejdzie wraz z dostarczeniem czterech Boeingów 787-9, ośmiu Boeingów 787-10 i 12 Airbusów A350-1000. Wycofywanie ma być przeprowadzane stopniowo, aż do 2032 roku.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?