Fly4free.pl

Miały zniknąć, a będą latać dwa razy częściej. A380 wraca do łask!

A380
Foto: Santi Rodriguez / ShutterStock
Choć największe pasażerskie samoloty świata powoli są wycofywane przez kolejne linie lotnicze z użytku, Lufthansa póki co nie zamierza z nich rezygnować. Airbusy A380, które niemiecka linia zamierzała wycofać jeszcze przed pandemią, w przyszłym roku będą dwukrotnie częściej latać do USA i Indii.

Największy europejski przewoźnik w oficjalnym komunikacie ogłosił zwiększenie liczby połączeń do Stanów Zjednoczonych. Od 4 czerwca przyszłego roku Lufthansa będzie pięć razy w tygodniu latać z Frankfurtu do Minneapolis, od 6 czerwca również pięć razy w tygodniu do Raleigh-Durham w Karolinie Północnej, a do tego także będzie realizować po pięć lotów tygodniowo do Hyderabadu w Indiach. Z Monachium z kolei od 30 maja linia będzie codziennie latać do Seattle i Waszyngtonu, a także Hongkongu i Johannesburga (3 razy w tygodniu) i Bangalore w Indiach (6 razy w tygodniu).

Zwiększenie częstotliwości dalekich tras to nie jedyna ogłoszona przez Lufthansę nowość. Druga z nich i być może ważniejsza z perspektywy przeżyć pasażerów dotyczy podwojenia liczby rejsów realizowanych Airbusem A380. Z Monachium Super Jumbo będzie latał do pięciu miast – Bostonu, Los Angeles, Nowego Jorku (JFK), Waszyngtonu i Delhi. Do 2025 roku niemiecka linia zamierza zwiększyć liczbę stacjonujących w Monachium dwupokładowych A380 z sześciu do ośmiu.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2024-11-01T02:57:00.427Z przez Wakacje.pl

Jeszcze przed wybuchem pandemii Lufthansa ogłosiła, że zamierza wycofać Airbusy A380, czego powodem były zbyt wysokie koszty i rozmiary, które nie były współmierne z zainteresowaniem podróżnych. Po ponad trzech latach stacjonowania najpierw w hiszpańskim Teruel, a następnie Frankfurcie, niemiecka linia przeprowadziła kilka procesów kontrolnych obsługi technicznej i testowych lotów. Oficjalnie do użytku Super Jumbo wrócił 1 czerwca, kiedy to użyto go na trasie z Monachium do Bostonu.

Inne linie również miały swoje przeżycia z A380. Po wybuchu pandemii Qatar Airways uziemił 10 maszyn, ale w listopadzie 2021 roku przywrócił osiem z nich, wykorzystując je na trasach do Londynu, Paryża, Sydney, Perth czy Bangkoku. Prawdopodobnie w 2025 roku, gdy katarska linia otrzyma 18 zamówionych Airbusów A350, dwupokładowe A380 ostatecznie przestaną być używane.

Zapowiedź wycofania Super Jumbo ogłosił również Qantas, jeden z pierwszych regularnych użytkowników tych samolotów. Obecnie australijska linia wykorzystuje 10 maszyn, a ich kres nadejdzie wraz z dostarczeniem czterech Boeingów 787-9, ośmiu Boeingów 787-10 i 12 Airbusów A350-1000. Wycofywanie ma być przeprowadzane stopniowo, aż do 2032 roku.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »