Obsługa naziemna zapomniała o trumnie na pokładzie. Ciało… wróciło do miejsca wylotu
22 maja samolot linii Aegean Airlines z Aten do Dublina przewoził szczątki zmarłego obywatela Irlandii, który zmarł za granicą. W wyniku przeoczenia tego faktu przez obsługę naziemną greckiego przewoźnika, trumna pozostała na pokładzie i w efekcie tego ciało mężczyzny zostało przewiezione z powrotem do Grecji.
„Sunday Independent” informuje, że był to szczególnie traumatyczny moment dla rodziny zmarłego, która czekała na lotnisku z karawanem. Po otrzymaniu informacji o niedopatrzeniu ze strony obsługi naziemnej, bliscy mężczyzny musieli wrócić do domu i przełożyć pogrzeb. Następnego dnia inna linia lotnicza przewiozła trumnę z powrotem do Dublina lotem repatriacyjnym.
- Alanya od 1665 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
- Djerba od 2011 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Pirin od 2248 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Odpowiedzialna za wszystkie usługi naziemne na lotnisku w Dublinie szwajcarska firma Swissport, której personel obsługuje loty na łącznie 36 europejskich lotniskach, przeprosiła rodzinę zmarłego. Ponadto wszczęła dochodzenie w sprawie tego, w jaki sposób personel obsługi naziemnej mógł przeoczyć trumnę.
Przewożenie zmarłych pasażerów przez linie lotnicze nie jest niczym zaskakującym. Szacuje się, że w ciągu roku na całym świecie samolotami transportowanych jest około 50 tys. zwłok, które są umieszczane w ładowni w zabezpieczonych trumnach. Linia American Airlines ma nawet dedykowane biuro pomocy dla domów pogrzebowych o nazwie American Airlines Jim Wilson Service, natomiast porty w Amsterdamie i Brukseli mają nawet własne kostnice.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?