Do trzech razy sztuka? Nie tym razem. Europejska linia wstrzymała loty
Linia Air Belgium rozpoczęła działalność w czerwcu 2018 roku i realizowała cztery połączenia tygodniowo z Charleroi do Hongkongu. Po trzech miesiącach przewoźnik zawiesił jednak loty z powodu braku popytu, a później utrzymywał się na rynku tylko dzięki umowom leasingu. Latem 2019 roku nie udało się zrealizować planów i wznowić działania, ale zamiast tego linia poszła w innym kierunku – uruchomiła połączenia do Pointe-à-Pitre na Gwadelupie i Fort-de-France na Martynice.
Po kilku kolejnych miesiącach wybuchła pandemia i Air Belgium ponownie musiała wstrzymać loty. Chcąc sprostać tym wyzwaniom, linia rozszerzyła działalność na transport towarowy, realizując loty cargo dla francuskiego giganta CMA-CGM. W 2022 roku przyniosło to jednak stratę w wysokości 44 mln euro, przez co przewoźnikowi groziło bankructwo. Jedynym ratunkiem mogły być pieniądze od inwestorów.
Majorka od 2183 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Alanya od 1681 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Side od 1656 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Kolejna, trzecia już próba wskrzeszenia linii dotyczyła uruchomienia lotów do Johannesburga, Kapsztadu i na Mauritius, ale i ten etap jej działania niebawem się zakończy. W poniedziałek przewoźnik ogłosił, że 3 października wszystkie loty pasażerskie do tych kierunków zostaną zawieszone. W oświadczeniu zarząd zrzucił winę na zewnętrzne czynniki, takie jak pandemia, wojna na Ukrainie, wzrost cen paliwa lotniczego i wysoka inflacja.
Jednocześnie Air Belgium złożyła do sądu wniosek o reorganizację wymiaru sprawiedliwości – procedurę, którą można porównać do niemieckiej procedury tarczy ochronnej. Zarząd musi teraz znaleźć rozwiązanie problemu zadłużenia z wierzycielami. W pozostałych obszarach działalności nadal zatrudnionych będzie 500 pracowników.
Flota Air Belgium składa się z trzech Boeingów 747-8 F, które są obsługiwane przez głównego akcjonariusza Hongyuan Group. Jest także właścicielem trzech przerobionych frachtowców Airbus A330, z których dwa latają również dla Chińczyków, a jeden dla CMA-CGM. Linia lotnicza obsługuje również dwa Airbusy A330-200 i dwa A330-900.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?