Najważniejszą informacją podaną dziś do wiadomości jest zwiększenie przychodów do ponad 3.5 miliarda Euro (9%wzrost) oraz osiągnięcie zysku w wysokości 795 milionów Euro w pierwszym półroczu 2014 roku . Stanowi to znaczący wzrost i wynik lepszy w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku o 32%! Jednej z przyczyn tak dobrego wyniku możemy dopatrywać się w rosnącej liczbie pasażerów podróżujących irlandzkimi liniami. Od początku roku do końca czerwca Ryanair przewiózł ponad 51 milinów pasażerów- wzrost o 4%. Jednocześnie o 4% wzrósł również wskaźnik wypełnienia miejsc w samolocie (tak zwany load factor-LF) do bardzo dobrego poziomu 89% .
Niestety dobre wyniki nie pozostały bez wpływu na portfele pasażerów. Co cieszy zdecydowanie mniej z podanego komunikatu wynika, że do poprawy wyników przyczyniła się również podwyżka cen biletów. Średnio bilet sprzedawany przez linię kosztował 54 Euro i był droższy od zeszłorocznego o 5%.
Jak podkreśla Ryanair tak znacząca poprawa wyników jest spowodowana wdrożeniem programu naprawczego po słabych, zeszłorocznych wynikach finansowych. Firma obniżyła o 2% koszty swojej działalności oraz wprowadziła wiele zmian mających poprawić postrzeganie linii przez pasażerów. W ciągu minionego roku wprowadzono program-„Always Getting Better” mający polepszyć opinię klientów poprzez poprawienie segmentu obsługi pasażerów. Otwarto cztery nowe ,”wakacyjne bazy” zlokalizowane na dużych europejskich lotniskach – Bruksela, Rzym, Lizbona, Ateny oraz 57 nowych połączeń. Zmodyfikowano stronę internetową, wprowadzono mobilną aplikację,pakiet rodzinny czy biznesowy. Linia umożliwiła bezpłatny przewóz dwóch bagaży kabinowych i zliberalizowała podejście agentów handlingowych do kontroli wielkości wnoszonego bagażu na pokład. Wszystkie te zmiany, jak podkreśla Prezes Michel O’Leary, przyczyniły się do poprawy jakości obsługi, a co za tym idzie wyników finansowych firmy.