Fly4free.pl

Czy Wizz Air zrezygnuje z abonamentów Multipass? Mamy najnowsze dane o „lotniczym Netfliksie”!

Foto: Kovalenkau / Shutterstock
Od czerwca Wizz Air sprzedał w Polsce nieco ponad 1000 abonamentów lotniczych Multipass, które pozwalają w ramach subskrypcji raz w miesiącu latać na dowolnej trasie z i do Polski. To wynik „zgodny z oczekiwaniami” Wizz Aira, jednak najważniejsze są dane na temat tego, kto wykupuje te subskrypcje i na jakich trasach je wykorzystuje.

Wizz Air uruchomił usługę Multipass na początku czerwca i od początku budziła ona duże emocje. Przypomnijmy, że Multipass to program subskrypcyjny, gdzie wykupujemy abonament na pół roku (dostępny w 8 wariantach i cenach zaczynających się od 237 zł miesięcznie) i w jego ramach raz w miesiącu możemy lecieć na dowolnej trasie z i do Polski. Czy ta oferta podbiła serca pasażerów z Polski? Po pierwszych kilku miesiącach działania Wizz Air podzielił się z nami wstępnymi wnioskami na temat nowej usługi.
Zacznijmy od najważniejszego, czyli liczby sprzedanych abonamentów.

– W Polsce sprzedaliśmy ponad 1000 subskrypcji i ta liczba cały czas rośnie – mówi w rozmowie z Fly4free.pl James Goodwin, szef zespołu przychodów pozalotniczych w Wizz Air. – Wierzymy, że ta usługa ma potencjał, by być „gamechangerem”, ale na razie przyglądamy się temu, w jaki sposób korzystają z niej pasażerowie. Mamy już pewne wnioski po sezonie wakacyjnym, a teraz chcemy zobaczyć, jak nasi subskrybenci będą korzystać z Multipassa jesienią i zimą – mówi Goodwin.

To druga ważna informacja – usługa Multipass będzie dostępna przynajmniej do połowy przyszłego roku. Co dalej? W rozmowie z Fly4freepl prezes Wizz Aira Robert Carey zapowiada, że wtedy przewoźnik podejmie decyzję co do przyszłości usługi – wprowadzi ewentualne poprawki i zdecyduje czy rozszerzyć tę usługę na inne kraje.

Kto korzysta z Multipassa i dokąd latamy najchętniej?

Ze wstępnych danych Wizz Aira wynika, że Multipassa chętniej kupują kobiety (stanowią ok. 54 procent wszystkich abonentów), a najwięcej abonentów Multipass korzysta z lotów z Lotniska Chopina. Co ciekawe – na razie Wizz Airowi nie udało się przekonać do tej usługi młodszych pasażerów, czyli przedstawicieli tzw. pokolenia Z. Zdecydowanie najwięcej abonamentów kupili millenialsi oraz osoby nieco starsze.

A dokąd latamy na abonamencie? Tu statystyka jest równie ciekawa: w ścisłej czołówce są bowiem zarówno połączenia typowo wakacyjne jak i te o charakterze emigracyjno-rodzinnym. Najpopularniejsze trasy, z których korzystali abonenci Multipassa, to połączenia z Warszawy: w czołówce są zarówno kierunki wakacyjne jak Alicante, Teneryfa i Barcelona, ale też połączenia takie jak islandzki Keflavik czy Londyn Luton. Może to wskazywać na sporą popularność takich abonamentów w segmencie ruchu VFR (czyli odwiedziny rodziny i znajomych).

Widzimy też, że pasażerowie dokładnie sprawdzają miejsca, do których lecą. Nie jest więc tak, że rzucają się na wszystkie najdalsze kierunki, bo patrzą też na ceny na miejscu, przede wszystkim ceny noclegów, które w ostatnim czasie mocno zdrożały. I kalkulują, czy im się to opłaca – mówi Goodwin.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »