Oblegane niedawno przez Polaków lotnisko wznowi działalność? Brytyjski port ma ma dostać drugie życie
Jak informuje BBC, burmistrz Doncaster Ros Jones i rada miasta sfinalizowali proces podpisania umowy dzierżawy na okres 125 lat, co stanowi pierwszy krok w celu reaktywacji lotniska. – To ważny moment w procesie ponownego otwarcia. Kolejnym etapem będzie wyłonienie operatora i inwestora, który będzie zarządzał i rozwijał lotnisko. Działania są już zaawansowane i jestem optymistą, że późną wiosną będę mógł oficjalnie ogłosić partnerstwo – powiedziała Jones.
Pafos od 2899 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Majorka od 2104 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Costa Brava od 2524 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Lublin)
Ogłoszenie to nadeszło po 16 miesiącach od zamknięcia lotniska. Ówczesny właściciel portu, Peel Group, wskazywał wówczas na długotrwały brak rentowności i wysokie koszty operacyjne, które znacząco przewyższały uzyskiwane przychody. W kolejnych miesiącach inicjowano działania, mające na celu wznowienie działalności portu, których efekt został ogłoszony dopiero teraz.
Na ten moment nie jest jasne, który operator mógłby być zainteresowany zarządzaniem lotniskiem. Zdaniem cytowanego przez „The Independent” lotniczego analityka Seana Moultona, nowemu operatorowi trudno będzie sprowadzić do portu przewoźników z uwagi na bliskość czterech innych lotnisk w promieniu 1-1,5 h jazdy samochodem. Chodzi o porty Humberside (72 km), Leeds-Bradford (93 km), East Midlands (96 km) i w Manchesterze (111 km).
Lotnisko w Doncaster zaczęło oferować komercyjne usługi w 2005 roku jako Robin Hood Doncaster Sheffield. Popyt utrzymywał się przez kilkanaście kolejnych lat, aż do 2022 roku, kiedy to Wizz Air wycofał się z portu na skutek braku gwarancji warunków umowy handlowej. Jako ostatni połączenia z niego wykonał TUI Airways (do 4 listopada 2022 roku). W rekordowym 2019 roku na lotnisku obsłużono 1,4 mln pasażerów, a w czołówce najruchliwszych tras znajdowały się m.in. połączenia do Katowic (82,2 tys.), Gdańska (80,8 tys.), Warszawy (67,7 tys.) i Poznania (54,5 tys.).
Głównym przewoźnikiem wykonującym loty z Polski do Doncaster był właśnie Wizz Air. Węgierska linia zabierała pasażerów na to lotnisko z Lublina, Wrocławia, Katowic, Krakowa, Gdańska i Poznania.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?