Fly4free.pl

Ekscentryczny szef Ryanaira: LOT upadnie (wywiad)

W mijającym tygodniu, w trakcie konferencji Ryanaira w Warszawie wraz z innymi dziennikarzami mieliśmy okazję porozmawiać z dyrektorem zarządzającym irlandzkiej linii. Ekscentryczny Michael O'Leary nie zawiódł naszych oczekiwań i postawił wiele śmiałych tez.Zapowiada upadek PLL LOT i to, że lotnisko Warszawa/Modlin w niedługim czasie będzie obsługiwało więcej pasażerów niż lotnisko na Okęciu. Zdradził nam także plany Ryanaira, w tym związane z kartą Ryanair Cash Passport w Polsce.

Q: – Co jest nie tak z Okęciem, czemu według Pana jest to „szokujące lotnisko”? (w trakcie konferencji Michael O’Leary nazwał Lotnisko Chopina (Chopin Airport) jako „shocking airport” – przyp. red.)

Michael O’Leary : – Zbyt drogie. Urządzenia zainstalowane na lotnisku nie są wydajne. Dużo opóźnień co nie powinno się zdarzać przy tak małym ruchu lotniczym w tym porcie. Zarząd nie chce przyjąć przewoźników nisko kosztowych . Być może obawiają się, że przez konkurencję upadnie PLL LOT, ale sądzę, że LOT upadnie tak czy inaczej. Myślę, że Modlin będzie rósł w siłę bardzo gwałtownie. W niedługim czasie role między lotniskami się odwrócą i to Modlin będzie obsługiwał więcej pasażerów niż „szokujące lotnisko”.

Q: – Czemu Wrocław został wybrany na pierwszą bazę Ryanaira w Polsce? Czy planujecie by kolejną bazą został Modlin?

MOL: – Wybraliśmy Wrocław, ponieważ to lotnisko zaproponowało nam najwyższy poziom infrastruktury. Nowy terminal, który zostanie otwarty w kwietniu/maju w tym roku. Jest tam dużo miejsca pod rozbudowę, dużo możliwości dla naszego rozwoju. Byli bardzo chętni, abyśmy otworzyli tam swoją bazę. Jest to pierwsza z trzech lub czterech polskich baz. Myślę, że ogłosimy kolejną bazę w Polsce przed końcem 2012 roku. W 2013 roku latem zostanie ogłoszona kolejna baza, może nawet dwie.

Fl4free.pl: – Porozmawiajmy o cenach biletów. Nie o średnich cenach biletów, lecz o najtańszym bilecie jaki pasażer może kupić. Myślę, że w tej kwestii Wizz Air jest obecnie znacznie lepszy niż Ryanair.

MOL: – Co ?!

Fly4free.pl: – Ok, już wyjaśniam. Wczoraj (rozmowa miała miejsce 8 II – przyp. red.) kupiłem bilet w dwie strony z Warszawy do Budapesztu za 2 euro ze wszystkimi podatkami i opłatami. Czy Ryanair będzie miał tak dobrą ofertę?

MOL: – Nie. My zaproponujemy Wam niższe ceny. Nigdy w historii nie będziemy drożsi od drogiego Wizz Aira. W przeciwieństwie do nich my potrafimy zarabiać na tych tanich trasach, gdzie oni tracą pieniądze. Jeśli oni zmniejszą swoje ceny do 15 centów, my damy 5 centów. Jeśli oni będą chcieli zaoferować darmowy bilety, to my Wam zapłacimy. Rezerwuj zawsze na Ryanair.com, gwarantuję Ci, że będzie zawsze najtańszy. Rywalizacja jest dobra dla pasażerów, ale gdy tylko pojawia się rywalizacja między Wizz Air i Ryanair to my zawsze wygrywamy.

Fly4free.pl: – Ryanair jest znacznie większą firmą.

MOL: – Nie, nie my jesteśmy znacznie lepsi. Mamy nowsze i większe samoloty. Ładniejsze dziewczyny, bardziej atrakcyjnych szefów. Wszyscy wybierają Ryanair, oprócz naszych rywali.

Fly4free.pl: – Wracając do niskich cen mających przebić ofertę Wizz Aira. Na jakich trasach będzie dostępna ta oferta i kiedy?

MOL: – Bilety będzie można kupić dzisiaj. Będą to trzy trasy z Budapesztu, te same, które Wizz Air zaoferował w cenie 1 euro.

Fly4free.pl: – Ile będzie promocyjnych biletów?

MOL: – Tyle ile będzie potrzeba, by przekonać konkurencję, że nie są w stanie pobić naszych cen.

(Michael O’Leary słowa dotrzymał i w środę mogliśmy kupować bilety po 10 groszy (7 HUF) na trasach z Budapesztu, w tym na loty do Krakowa – przyp. red.)

Fly4free.pl: – Mieszkańcy Wysp Brytyjskich i Włoch za bilety na stronie Ryanair.com bezprowizyjnie mogą już płacić tylko kartą Ryanair Cash Passport . Kiedy będzie ona dostępna w Polsce? Czemu jest to właśnie karta przedpłacona, a nie np. kredytowa?

MOL: – Sądzę, że Cash Passport nie pojawi się w Polsce w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Obecnie wprowadzamy kartę w Irlandii, następne w kolejce są Niemcy. Wybór rodzaju karty jest podyktowany korzyściami finansowymi. Ta nam się bardziej opłaca niż kredytowa.

Fly4free.pl: – Pytanie odnośnie wprowadzenia przez Ryanaira systemu zabezpieczeń w systemie rezerwacyjnym na stronie w postaci captcha (kod do przepisywania z obrazka do formularza – przyp. red.). Czy to spowodowało zmniejszenie liczby dokonywanych rezerwacji na stronie?

MOL: – Liczba rezerwacji cały czas pnie się do góry. Captcha to nie jest system, który się kocha to jest jak wrzód na tyłku, jednak użyliśmy tego zabezpieczenia, aby pozbyć się „screen scrapers” (programów takich jak Azuon – przyp. red.) i agencji pośredników, którzy sprzedawali nasze bilety za dodatkową opłatą, przez co pasażerowie nie kupowali ich bezpośrednio na naszej stronie.

Fly4free.pl: – Mam kolejne pytanie…

MOL: – Muszę pobierać od Ciebie opłaty za każde kolejne pytanie – zadałeś już ich zbyt wiele!

Fly4free.pl: – To będzie ostatnie. Jak jest przyszłość Ryanaira? Loty długodystansowe za ocean?

MOL: – Planujemy przewieźć coraz więcej pasażerów, otwierać nowe bazy w Polsce, Niemczech i w Europie. Tylko w Europie, bo tu wolno nam latać (Ryanair lata tylko do krajów, które podpisały porozumienie z Unią Europejską o „otwartym niebie”. Poza Europą jest to również Maroko – przyp. red.). Trzy lata temu zaplanowaliśmy, aby z 12-15 miast Europy otworzyć nisko kosztowe połączenia ze Stanami Zjednoczonymi. Będą to loty z takich krajów jak: Polska, Włochy, Hiszpania, Francja, Niemcy i Wielka Brytania. By tego dokonać potrzebujemy ok. 30-40 maszyn długodystansowych. Problem z tymi samolotami jest taki, że trzeba bardzo długo czekać na dostarczenie takiego samolotu, jak np. Airbus 330 czy Boeing 787. Więc nie będziemy mieć tych maszyn w ciągu najbliższych 4-5 lat.

Fly4free.pl: – Czy Ryanair złożył zamówienie na tego typu samoloty?

MOL: – Nie, Ryanair zamawia samoloty kiedy świat chyli się ku upadkowi, gdy jest po prostu kryzys i samoloty są tańsze. My Irlandczycy jesteśmy biedni i zamawiamy samoloty, kiedy są najtańsze na rynku w przeciwieństwie do szejków, bo oni zamawiają wtedy kiedy są najdroższe.

Na zdjęciu: na pierwszym planie karta Fly4free.pl. W tle Hubert Olender Fly4free.pl (z lewej ;)) i Michael O’Leary Ryanair

Fly4free.pl-i-Michael-OLeary

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Jak ja lubię tego człowieka!
Koń Rafał, 12 lutego 2012, 16:42 | odpowiedz
To mogliście dać info że będą bilety w tej cenie do bud...
wntl, 12 lutego 2012, 16:45 | odpowiedz
a byście go przycisnęli o połączenie Modlin - Madryt!
doMadrytuLataćChcę, 12 lutego 2012, 16:46 | odpowiedz
Moim zdaniem jest zbyt pewny siebie, cały czas chce udowodnić , że to Ryan jest tańszy niż wizzair a to przecież oczywista głupota. Przez tak długi okres nie było tanich biletów. Tanich, czyli poniżej 20 zł za odcinek.Wizzair cały czas oferował takie trasy, dodam, że nie tylko do Skandynawii, więc w zasadzie co on chce udowodnić. Że jest i będzie lepszy?
jacob94, 12 lutego 2012, 17:04 | odpowiedz
Fajny pomysł z autografem na karcie :D O'Leary ma długopisy w kieszeni koszuli, komiczny facet :P Ale też mega inteligentny, wie jak zarabiać pieniądze, jak wykorzystywać mechanizmy marketingu i daje możliwość(czasami) rzeczywiście taniego latania.
matt, 12 lutego 2012, 17:15 | odpowiedz
"Jeśli oni będą chcieli zaoferować darmowy bilety, to my Wam zapłacimy. " - zatem czekamy na darmowe bilety w W6 :P
daniel, 12 lutego 2012, 18:49 | odpowiedz
Opowiada głupoty, ostatnio ryan wg mnie przegrywa z wizzem. Wizz ma lepszy system rezerwacji, nie ma durnowatych kodów z kartą citi wiecej ugrał po 2 zbiera sie punkty a co za tym idzie jest coś takiego jak karta lojalnosciowa-opłąca się z nimi latać. Bilety na wizza w X-clusiv klubie są tańsze niz w ryanie a i sama linia bardziej wg mnie przyjazna. Jak mam wybór wolę wizza. Teraz jeszcze cash passporty kompletnie nieopłacalne. A jeszcze twierdzi że ładniejsze dziewczyny w ryanie-dobrze sie ubawiłem-we Francy są najbrzydsze jakie widziałem w samolocie a latam dużo. U nas w kosmetycznych sklepach nawet roboty by nie dostały
Adam, 12 lutego 2012, 18:54 | odpowiedz
troszkę jego polityka to jak Janusz Korwin Mikke polskiej polityki :) ale należy mu się uznanie ..bo ryan rozruszał nasz rynek a tam mielibyśmy tylko LOT - strasznie drogi jak na europę !!! jest wizzair, ryan , szkoda że nie ma easyjeta
mag73, 12 lutego 2012, 19:10 | odpowiedz
Gada jak zwykle co mu na język przyniesie. Takie głupoty dobrze się sprzedają. Tania reklama.
Hlynur Bjorn, 12 lutego 2012, 19:36 | odpowiedz
Dlaczego RYANAIR bez pomocy publicznej jest tańszy dla pasażerów i dochodowy dla właścicieli a LOT pomimo ogromnej publicznej pomocy jest droższy dla pasażerów i jeszcze przynosi długi??? Odpowiedź jest prosta - RYANAIR to normalna firma, w której pracują najlepsi a LOT to "organizacja" w której pracują "swoi", nie mający pojęcia o biznesie. Jako podatnik nie mam zamiaru dłużej dopłacać do ciepłych posadek "panów prezesów" którzy oferują wyłącznie wysokie ceny. Mam nadzieję że LOT wkrótce zniknie a jego miejsce zajmie RYANAIR i inni. Biedni ludzie (= polscy podatnicy) nie powinni zrzucać się na wysokie wynagrodzenia "panów prezesów"...
mf80, 12 lutego 2012, 20:34 | odpowiedz
@mf80 Jestem ciekawy jakie ceny by miał Ryanair gdyby jego konkurencja zniknęła :) Chyba, że wierzysz w moralność w biznesie. Dla mnie to SF. ps. Ryanair bardzo często dostaje ukrytą pomoc publiczną. Regiony/gminy wykupują reklamy itp u Ryan....
Hlynur Bjorn, 12 lutego 2012, 20:44 | odpowiedz
@mf80 ryan tez dostaje pomoc publiczna tylko, ze w bardziej zakamuflowanej formie.
Piotr, 12 lutego 2012, 21:11 | odpowiedz
ooo i to bardzo dużą pomoc dostaje, bezpośrednio wyciągniętą z samorządów....
tartal, 12 lutego 2012, 21:47 | odpowiedz
Zgadza się nadęty buc, reprezentujący tani szajs !!! zero komfortu, krętactwo i manipulację ...nic więcej. Ludzie upchani na maksa jak jakieś bydło, że kolanami się obija siedzenie z przodu o ile uda się usiąść na wprost, bo tak ciasno. Badziew i jeszcze raz badziew! RYANAIR TO BADZIEWIAK!
Marcin, 12 lutego 2012, 21:57 | odpowiedz
A do Wizzair to mu jeszcze dużo brakuje...
Marcin, 12 lutego 2012, 22:01 | odpowiedz
mf80 Ryanair to normalna firma w której pracują najlepsi-tu trochę Cię ponoisło. Rozumiem weekend. Ryan to jedna z najbardziej krwiożerczych i chamskich firm taniego latania-reprezentują oni typowo politykę wczesnego kapitalizmu przemysłowego XIX wieku dawaj kasę i spadaj. Zero kultury. Są tanie firmy, taniego latania ale mało która jest tak bezczelna i wczesniej czy później zemści się to na nich. A wcale nie są tacy tani-wystarczy porównać konkurencję, kiedyś byli teraz już nie za często. A lot zgadzam się za dużo tam kolesiostwa i "prezesów" i cała ta otoczka. Wymaga reform niewątpliwie ale za wzór na pewno nie stawiałbym ryana. A ryan jakby nie musiał to nie schodziłby z ceny-robi tak tylko dlatego że konkurencja jest. Jakie miał kiedyś ceny żeby przebić się na rynku a jakie ma teraz. Gdyby nie duża siatka połaczeń i niekiedy brak alternatywy tak dobrze by nie mieli.
Adam, 12 lutego 2012, 22:04 | odpowiedz
zastanawia mnie jeszcze do kogo skierowany jest gest Michaela O’Learyego na pierwszym zdjeciu do wizza lotu czy moze do klientow ryana
Piotr, 12 lutego 2012, 22:09 | odpowiedz
Z wielka nadzieją oczekuję upadku tego molocha na drewnianych nogach zwanego Lotem,jak i spółek córek(dawny LGS,później zwany LS,LAS, itp)Jak to sam szef Ryanaira stwierdził siedzą tam sami swoi z dobrymi plecakami i wiedza buraczaną wywiezioną pługiem z pola kartofli.Jakie wałki odchodzą w tym grajdołku wiedzą wszyscy zainteresowani.Zadłużanie firmy na wypłaty 2008/09 ,kolosalne pożyczki na wypłaty dla pracowników z zaznaczeniem iż wszyscy nie dostaną 100% pensji.Obietnice Pana Prezesa przekazane dalej Dyrektorom i Kierownikom różnych działów o delikatne przekazanie informacji aby pracownicy nie rezygnowali z firmy z tytułu mniejszej pensji na podstawie " jutro będzie lepiej,musimy tylko na chwile zacisnąć pasa" o dziwo nie zaciskali pracownicy od kierownika w górę.2008podpisanie umowy na dostawy paliwa za najwyższa cenę w danym okresie obowiązującą przez okres umowy.Lipne usunięcie logo LOT z nazwy Lot Ground Service w ramach oszczędności 5mln zł rocznie.Nic straconego firma zmienia logo i wyprowadza się z budynku Portu Lotniczego Okęcie z paroma sekcjami do budynku Okęcie Business Park – Budynek Zephirus ul. 17 Stycznia 45 B.W 1wszym dniu użytkowania są na nowo zadłużeni na 5-7mln zł, właścicielem budynku jest (swój) znajomy prezesa.Firma LGS podejmuje decyzje o zakupie nowych aut operacyjnych marki SKODA,mimo sprawnych aut marki fiat secento jakimi dysponuje.Auta marki fiat są oszczędniejsze z racji instalacji gazowych.dokupione zostają skody Roomster Praktik posiadające tylko 3 pary okien umożliwiające widoczność kierowcy(przednia,boczna kierowcy i pasażera). Auta dość kłopotliwe z racji ograniczonej widoczności.Zakup od syna znajomego prezesa,dyrektora skoda Polska.Kolejne solidne sumy na minus firmy córki LOT.Lot nie chętnie uiszcza opłaty handlingowe swoim pod wykonawcom.Zaczynają procedury wymuszające spłaty zadłużenia, znowu kosztem pensji pracowników.Spotkania z przedstawicielami związków zawodowych próbujących dotrzeć do jak największej ilości pracowników w tematyce informacyjnej o tym jaki jest status firmy są regularnie ukracane,groźbami oraz napotykają problemy ze strony Kierownictwa.Ogólnie każdy trzęsie portkami aby mleko się nie wylało za wcześnie.Upadłość firmy córki LOT w której to lot ma swoje udziały przebiega spokojnie do dnia zlikwidowania firmy.Z lipca na sierpień 2009 firma upada i powstaje 1wszego dnia sierpnia nowa firma handlingowo usługowa z udziałem Lotu,"LS". Ciekawostką jest zakup tej firmy sprzętu za pożyczkę od Państwa który należał do firmy LGS.Sprzęt w znacznej ilości uważany za nie sprawny nagle nabiera wartości.Zaczynają się polityczne eksterminacje pracowników,podejrzanych o brak należności do paktu "SWOICH" nie zależnie od poprzednich wyników w pracy.Pozostają pracownicy (swoi)lub oddający się we władanie zarządowi i ich przedstawicielom psychicznie i fizycznie.Kierownictwo podejmuje środki ostrożności na bazie umów na czas określony z możliwością lub jej brakiem przedłużenia(kaprys Kierownictwa)Dalsze przepuszczanie pieniędzy przez LOT jest brak reakcji na działania firm mu podległych i ich działania.Jak w dobrych książkach szpiegowskich opisujących zimna wojnę(my udajemy ,że nie wiemy,że wy wiecie,że my u was widzimy satelitą wasze głowice na Kubie)Załogi sa piłowane rejsami jeden za drugim,serwis samolotów działa aby tylko był podpis i pieczątka.Polski jak i zagraniczny pasażer płaci solidna cenę za bilet w tys zł,aby posiedzieć w ciasnym samolocie,w solidnym wieku i przebiegu,bez jakiejkolwiek możliwości relaksu podczas podróży(chyba,że sprana ubikacja i korzystanie z niej jest relaksem na bazie fizjologii). Konkurencja się przynajmniej stara.Widok wytartego do żywej blachy kokpitu na poziomie podłogi wręcz zastanawia nad ilością użytkowników naszej floty przed firma LOT. A zarobki nie dość ,że w tyle za Europą to jeszcze przycinane na sugestię zarządu przez kierownictwo z szeptem w tle(jak im utniesz to ty dostaniesz więcej i nikt się nie dowie). System wynagrodzeń za nadgodziny dobrowolnie podejmowanych przez pracowników od kierowników w dół,został zmyślnie zmieniony na dni wolne a kategorycznie wycięta została kwestia pieniężna.Kto nie przychylnie odnosi się do delikatnej próby wymuszenia nadgodzin a mylonych z prośbą o pozostanie dłużej w pracy może pewnie liczyć na problemy w pracy.Cóż rządzą "SAMI SWOI" z wiedzą buraczana jak i korzeniami.Viva la wieś śpiewa i tańczy,za pieniądze podatników i pasażerów mając ich jako bydło mające za zadanie tylko zapłacić za bilet i morda w kubeł.
Michal, 12 lutego 2012, 22:15 | odpowiedz
Problem LOTu jest prosty. W centrali siedzi 35 dyrektorow i ponad 100 zastepcow. Zeby sie nie zapozyczac musieliby brac 50%-60 wiecej za bilety od innych przewoznikow ale wtedy nikt by nimi nie latal.
Karolina, 12 lutego 2012, 22:19 | odpowiedz
"W niedługim czasie role między lotniskami się odwrócą i to Modlin będzie obsługiwał więcej pasażerów niż „szokujące lotnisko”." Co za dureń!
RomeY, 12 lutego 2012, 22:19 | odpowiedz
Nie do pojęcia skąd taka krytyka Pana O’Leary. Ten człowiek to wizjoner. Businessman pokroju Steva Jobsa. Dzięki niemu za pół darmo zwiedzacie całą Europę, a tak na niego plujecie. Nieładnie!
Karolina, 12 lutego 2012, 22:23 | odpowiedz
@Marcin: Ty może masz problem z "tanim szajsem", ale zdecydowana większość użytkowników tej strony nie. Co więcej, chcemy więcej tego "taniego szajsu", tak mi przykro. Mnie bardzo odpowiada polityka Ryana, gdzie dopłacasz za każdą pierdołę, ale wciąż goły bilet jest po prostu tani. Cenię sobie szefa, bo jako jeden z nielicznych nadal myśli rynkowo na tym przeżartym socjalizmem i kolesiostwem kontynencie. Zresztą bardzo polecam Wam nagranie z konferencji organizowanej przez Komisję Europejską (sic!) - O'Leary o tym czym jest biznes i jak to się ma do świata "po brukselsku": http://dotsub.com/view/aa4dd960-8c1d-40a8-b772-512b4f98b80d?utm_source=player&utm_medium=embed
Spaniel11, 12 lutego 2012, 22:32 | odpowiedz
Spaniel11 Cenię sobie szefa, bo jako jeden z nielicznych nadal myśli rynkowo na tym przeżartym socjalizmem i kolesiostwem kontynencie AMEN
Michal, 12 lutego 2012, 22:36 | odpowiedz
@ Karolina Popieram. Ludziom się w głowach poprzewracało od tych niskich cen. Pamiętajcie zawsze trzeba miedzy czymś wybierać. W tym wypadku komfort/cena, jeśli ktoś jest wrażliwym na cenę studentem to jest w stanie znieść wiele niedogodności(jedyne 2 godziny lotu : ) ) aby się wybrać do słoncznej Hiszpanii. Od zawsze było wiadomo, że Ryanair nie oferuje super komfortu. Jednak flotę maja najnowszą ze wszystkich i w związku z tym ryzyko opóźnień z powodów technicznych jest mniejsze, a to jest dla mnie ważniejsze niż mniej miejsca na nogi! Tanio i komfortowo jest tylko w przypadku błędów w systemach rezerwacyjnych! Nikt nie zmusza do latnia Ryanairem! Do PKS też dopłacają samorządy, a nie wszyscy mieszkańcy korzystają (ale pokrywaja wszyscy po równo z podatków ) Pozdrawiam wszystkich niezadowolonych!
JoanMiro, 12 lutego 2012, 22:46 | odpowiedz
Podziwiam MOL. Nie boi sie powiedziec prawdy, nawet bedac wewnatrz „GNIAZDA OS„
marek, 12 lutego 2012, 23:00 | odpowiedz
tak wspaniały MOL ... A to że RYANAIR wyłudza ogromne pieniądze od lokalnych władz to już jest OK? A może ta prawda już Wam obojętna jest, że płacimy nawet jak nie latamy?? Kretacz i wyłudzacz, ot prawada. Jest świetnym biznesmenem bo wyciąga kase a jeszcze go chwalą... Trafił na głupi ludek z nad Wisły...
Junior, 13 lutego 2012, 0:23 | odpowiedz
Ludzie, jak Wam nie pasuje to nie latajcie ! Czy uważacie, że inne lokalne lotniska w całej europie też nie umieją liczyć ? Co z tego, ze finansują Ryanair jak czerpią z tego X razy więcej. A ile będzie wynosił ten X to zależy już tylko od lokalnych władz i umiejętności promocji swego miejsca. Leciałem wielokrotnie różnymi tanimi liniami za kilka- naście/dziesiąt złotych a raz nawet za 1 grosz (sic!) do Edynburga i jakoś mi nie przeszkadzało, że nie dają cukierków lub bułek za darmo. Natomiast raz leciałem LOT-em do Frankfurtu zdezelowanym ATR-em i powiem Wam - nigdy więcej. Przeżycia, jakbym się cofnął 30 lat wstecz.
Simon, 13 lutego 2012, 0:46 | odpowiedz
Gdyby ludzie inaczej glosowali, w wyborach panstwowych i samorzadawych, to o wiele wiecej moznaby zrobic szczegolnie z Warszawa z Modlinem i Okenciem, a tak to sa sily ktore potrzebuja tam zarabiac zanadto. LOT raczej nie upadnie, ale moze sie zdarzyc ze bedzie sie kurczyl, lub zostanie sprzedany. Ryanair lata bezpiecznie do tzw bezpiecznych krajow, naszych czyli gl po Unii Europejskiej, Strefie Shengen. Taka, zasada, prawa i porozumienia i trudno ja zmienic. Jedynie Maroko jest tutaj wyjatkiem, przydalaby sie tez Turcja i Egipt, Tunezja, Izrael no ale widac ze i tam sa sily co potrzebuja dodatkowo zarobic wiec low costow za wiele nie wpuszczaja, kraje moga być tez nieco niebezpieczne. Eazy Jet jednak tam lata, wiec moze i Ryanair cos wymysli. Baza Ryanaira we Wroclawiu wg mnie jest mozliwa. Mnie by sie tutaj przydala baza Ryanaira takze w Krakowie, no ale to lotnisko w Jana Pawla II w Krakow-Balice jest ciagle za male. Gdyby jednak wyprowadzili z Balic czesc wojskowa to miejsce na bazy dla low costow i innych linii lotniczych mysle ze by sie znalazly. Laczenie lotniska wojskowego z cywilnym nie jest chyba zbyt dobrym pomyslem, jesli ruch pasazerski jest bardzo duzy. tak ze jak narazie Ryanair ma lepsze mozliwosci rozwoju we Wroclawiu, widac to bylo zreszta po cenach biletow. Tak czy inaczej gadanina, ale cos mozna z tego wywiadu przefiltrowac, np ze sa dzialania w kierunku USA, gdyby zniesli rzeczywiscie wizy do USA dla Polaków jeszcze w pierwszej polowie tego roku to otwiera to tansze i latwiejsze zwiedzanie USA, Ryanair rzeczywiscie potrzebowalby nowych dobrych, tanich i sprawdzonych samolotow, dalejiego zasiegu. Takich narazie nie ma na rynku do kupienia, za 4-5 gora 10 lat sytuacja ta moze sie zmienic, MOL moze miec racje. Pozostaje nam z Ryanairem jak narazie wiec Europa, Strefa Shengen i Maroko... USA napewno jak narazie nie.
hol2, 13 lutego 2012, 3:22 | odpowiedz
Niektórzy chyba już tu nie pamiętaja jego chorych pomysłów z miejscami stojącymi i płatnymi kiblami, przecież to renesans biznesu. Jakby mógł, to by upchał ludzi na skrzydłach! Pozdrawiam wszystkich wielbiących tę chorą linię. Never more!
RomeY, 13 lutego 2012, 10:18 | odpowiedz
Dokładnie, miejsca stojące...a może wkrótce miejsca "na skrzydle" - DOSŁOWNIE!! Może razem z bagażem będzie można się nadać ... tylko czekać jak świetny MOL wyjdzie z taką propozycją...dla ukochanych wielbiących go klientów ;) I przykręci ogrzewanie...
Marcin, 13 lutego 2012, 10:22 | odpowiedz
Niektórzy mylą tu chyba "oszczędność" z "dziadostwem" ...
Marcin, 13 lutego 2012, 10:22 | odpowiedz
@ Marcin, Ryaner - oszczednosc Lot - dziadostwo w pelni sie zgadzam. W latach 90 bilet warszawa -Londyn kjosztowal okolo 2000 PLN - wiec sobie pomyslcie, ze zamiast teraz latac za 1PLN, byscie sie tlukli wszedzie autobusami po 20-30 godzin za 300PLN w jedna strone!
xav, 13 lutego 2012, 10:56 | odpowiedz
LOT przetrzymają przy życiu do Euro. Tylko do Euro.
marek, 13 lutego 2012, 11:09 | odpowiedz
Miłego latania Ryanem-nie róbcie tylko temu pajacowi reklamy-bo włąśnie o to mu chodzi nie ważne co mówią byle gadali. Ja od listopada 2011 postanowiłem nie latam nimi bojkotuje za ich podejscie do klienta. Tak wielu psioczyło na ich pomysły-capcza, cash passporty, zwolnienie nie dla polskich kart. Jest mozliwość wyrażenia swojej opini o nich-po prostu nie kupować biletu jak ktoś nie musi. Lepiej promować normalne tanie linie niż takie. Lot to firma prezesów fakt ale ryan nie szanuje swoich klientów a za aktualną cenę nie zawsze są tani.
Adam, 13 lutego 2012, 14:04 | odpowiedz
ja również plastikowemu dziadostwu, z reklamą i handlem obwoźnym na pokładzie mówię ... NIE!!!
Marcin, 13 lutego 2012, 14:50 | odpowiedz
Moze i jest facet bystry itp ale smieszy mnie jego przekonanie o przewadze Ryanaira na rynku i tym, ze sa najlepsi. Oczywiscie jest to chwyt marketingowy uzyty podczas wywiadu, dobra mina do zlej gry, NIE DA SIE NIE ZAUWAZYC iz Wizzair stokrotnie przewaza nad Ryanairem jakoscia przy uwzglednieniu tak niskich cen. Latalam przez 2 lata czesto Wizzairem i byla to jedyna niskokosztowa linia, jaka wtedy znalam, ale dopiero gdy przesiadlam sie do Ryanaira, dotarlo do mnie jak wiele maja mankamentow i docenilam Wizza. Przede wszystkim zachowanie personelu, jest bardzo nieoficjalne i slamazarne, nie mowia one nawet formulki(instrukcji) przed lotem, a jest ona wyglaszana z kasety-smiechu warte, siedzenia newygodne, plastik dookola, wszedzie te ochydne zolte barwy i ma sie wrazene ze samolot sie polamie wpol podczas lotu. Swoj lot z Ryanairem pamietam jako koszmar ktorego nie chce powtorzyc. Nie wspominajac o tym, ze pobieraja dodatkowe oplaty za wszystko co sie da i nawet miala byc oplata za uzywanie toalety na pokladzie! Wizzair ma o wiele piekniejsze kobiety(bynajmniej potrafia sie swietnie porozumiec po angielsku, nie potrzebuja playbacku i sprawiaja wrazenie opanowanych i wykwalifikowanych podczas lotu, panie w ryanairze-co niektore, to jakas pomylka!) , lepiej ubrane, w gustowne fioletowe badz rozowe kostiumy. No i rozowe samoloty:)) WIZZAIR GORA xo xo
Tanya_Cz, 13 lutego 2012, 15:28 | odpowiedz
Ja tam na Ryanair nie narzekam. Normalny środek transportu jak każdy inny, czy to pociąg czy autobus.
cet, 13 lutego 2012, 18:57 | odpowiedz
w Wizie nawet personel jest symatyczniejszy. Wiadomo każdy chce zarobić ale niech chociaż linia dba o swó pozytywny wizerunek. Spójrzcie tak jak pojawił się Polski Bus to inni przewoźnicy prywatni też obniżyli ceny, ale jaka różnica jest między PKS a PB, taka jak miedzy Wizem i Ryanem. Wspólne jest jedno ze latają. Wizz święty nie jest i też ma swoje wady ale jak na tania linię przynajmniej w swojej reklamie nie robią z ludzi idiotów.
Adam, 13 lutego 2012, 20:15 | odpowiedz
hmm nie spodobalo mi sie to jego stwierdzenie mamy ladniejsze dziewczyny itd.,... cos takiego nie powinno pasc z ust kogos kto reprezentuje firme na najwyzszym szczeblu, ludzi brzydkich nie ma, kazda mloda dziewczyna bedzie ladna, ale jak firma jakas nie dba o pracownikow to nawet modelka stanie sie brzydka bo bedzie zaniedbana, takze ladna to znaczy zadbana
marianski, 13 lutego 2012, 20:17 | odpowiedz
Pytanie z innej beczki. Ten gest na zdjęciu to nie jest przypadkiem równoważny z naszym środkowym wyprostowanym palcem?
pytajnik, 13 lutego 2012, 20:28 | odpowiedz
@pytajnik : tak
Piotr, 13 lutego 2012, 20:33 | odpowiedz
No to mam nadzieję, że nie symbolizuje on "swoistego" podejścia do klientów...
pytajnik, 13 lutego 2012, 20:56 | odpowiedz
@up Jeżeli nie odróżniasz gestu "Fuck you!" od "Victoria", nie mamy tu o czym dyskutować...
NAPLETEK, 13 lutego 2012, 21:07 | odpowiedz
@NAPLETEK "victoria" jest w druga strone, a ten gest, ktory on pokazal ma podobne znaczenie do fakola
Piotr, 13 lutego 2012, 21:25 | odpowiedz
@Piotr masz racje, anglicy traktuja ten znak jako cos wielokrotnie "gorszego" od pokazania srodkowego palca - ktory jest powszechny.
suszek, 13 lutego 2012, 22:48 | odpowiedz
takze sorry napletek, ale tym razem nie masz racji :)
suszek, 13 lutego 2012, 22:49 | odpowiedz
Masakra ludzie jak Was się nie podoba to nie latajcie Ryanair co byście nie napisali to i tak większość tu zebranych lubi te linie za ceny. Osobiście wole pieniądze które wydał bym na lepsze linie przeznczyc na lepszy hotel/nocleg tam zostanę dużo dłużej niż godzine z Wrocławia do Bergamo. Polecam kupić bilet na pociąg z Warszawy do Szczecina i zobaczyc co to scisk za kwote wielokrotnie wieksza niz samolow do wielu miejsc w Europie. Czasem mnie zadziwia te podejscie naprawde nie spodziewajmy sie jakosci lotu/ktm czy innej lini za te cene.
Tomek, 14 lutego 2012, 2:14 | odpowiedz
a zapomniałem dla tych nawet w symbolu Victoria widzą spisek http://pl.wikipedia.org/wiki/Victoria_(gest)
Tomek, 14 lutego 2012, 2:17 | odpowiedz
@Tomek http://powrotnik.eu/index.php/sztuka-zamawiania-piwa-w-wielkiej-brytanii/
Marcin, 14 lutego 2012, 6:23 | odpowiedz
Zgadzam się z Tomkiem i uważam,że za dużo narzekania. Doceńcie że w ogóle istnieje cos takiego jak bilety za grosze. Większość świata nam zazdrości łatwości podróżowania.
vert, 14 lutego 2012, 7:59 | odpowiedz
Doceniam to co zrobil MOL i ciesze sie, ze moge czasem skorzystac z tanich lotow choc jak mam wybor to wole troche doplacic i poleciec wizzairem, lingusem czy baltikiem. Jednak nie lubie tego goscia, jest aroganckim bucem, typowy Irol przeswiadczony o swojej wielkosci, mysli, ze jest dowcipny i zjadl wszystkie rozumy. Ale widzimy co sie dzieje teraz z Irlandia, bylo wielu, ktorzy zachowywali sie podobnie i juz ich nie ma. Wiecej pokory panie kolego!
Eryk Sardynka, 14 lutego 2012, 14:59 | odpowiedz
czy cos wiadomo o kartach fly4free? czy bedzie jeszcze naklad?
lukaszmdt, 16 lutego 2012, 22:14 | odpowiedz
Eryk Sardynka : Ale widzimy co sie dzieje teraz z Irlandia, bylo wielu, ktorzy zachowywali sie podobnie i juz ich nie ma. Z całym szacunkiem, ale Irlandia jest tam gdzie jest, gdyż jej władze NIE zachowywały się jak MOL. Ryanair to firma, ktora musi zarabiać. I to jej idzie całkiem nieźle. Mówicie, że Wizz Air lepszy, że ceny niższe. Pamiętajcie jednak, że liczy się zysk. W6 przez kilka lat notował straty, gdy Ryanair zarabiał sporo pieniędzy. Ciężko się teraz dogrzebać do ich aktualnych sprawozdań finansowych, ale jeśli sytuacja nie uległa sporej zmianie, to tanie loty w W6 się skończą, bo...W6 zniknie z rynku.
Rafał C, 24 lutego 2012, 0:25 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »