Fly4free.pl

Eurolot: Koniec latania. Linia zawiesza swoje rejsy!

Stało się to, co przewidywaliśmy już ponad miesiąc temu. Eurolot S.A. właśnie poinformował, że zawiesza wszystkie swoje loty.

Rejsy będzie wykonywał do 31 marca tego roku, a od 1 kwietnia loty własne linii nie odbędą się!

Eurolot informuje, że od 1 kwietnia 2015 roku zostaną zawieszone wszystkie rejsy własne linii, realizowane pod kodem „K2”. Eurolot wykona zaplanowane rejsy do 31 marca 2015 roku (włącznie). Pasażerowie, których rejsy nie zostaną zrealizowane po tym czasie, otrzymają 100-procentowy zwrot kosztów zakupionego biletu lub – w miarę możliwości – bezkosztową zmianę rezerwacji na przelot innym przewoźnikiem. Z każdym z podróżnych Eurolot będzie kontaktować się indywidualnie w sprawie rezerwacji. Do dyspozycji Pasażerów jest Call Center Eurolotu pod numerami: 801 801 740 i +48 22 275 87 40.

Oznacza to tyle, że z mapy połączeń znikają takie trasy jak na przykład Gdańsk – Kraków, czy dość popularne wakacyjne połączenia z Polski do Chorwacji, czyli te przeloty, które Eurolot wykonywał pod własnym szyldem.

W Eurolocie większościowym udziałowcem jest Skarb Państwa. Spółkę powołano w 1996 roku po to, aby wydzielić z PLL LOT przewozy krajowe i zrestrukturyzować siatkę połączeń narodowego przewoźnika. Do 2010 roku skupiała się na tej działalności, jednak z początkiem 2011 r. rozpoczęła równolegle działalność pod własnym szyldem.

Krytycy twierdzą, że to właśnie te ambicje władz spółki, żeby działać nie tylko jako usługodawca dla PLL LOT, były początkiem jej problemów finansowych. Kolejną rzeczą, która miała pogłębić zapaść finansową miał być zakup nowej floty bombardierów, według sceptyków liczebnie mocno wykraczający poza realne potrzeby spółki.

Ostatni rok w Eurolocie to współpraca z 4you Airlines, którą aktualnie bada NIK, otwieranie i zamykanie egzotycznych połączeń takich jak loty z Warszawy do Lublina, i zmiany we władzach.

Co po 1 kwietnia? Wyborcza.biz informuje:

Od 1 kwietnia samoloty zostaną włączone do floty LOT-u, który przejmie zobowiązania Eurolotu w formie leasingu operacyjnego. LOT już wcześniej korzystał z bombardierów wynajmowanych wraz z załogą od Eurolotu w formule ACMI. Transakcja jest zgodna z planem restrukturyzacji LOT-u, który kończy się w październiku – zakłada on korzystanie z samolotów regionalnych.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Zalosne
Maciek, 6 lutego 2015, 6:49 | odpowiedz
Raczej smutne. Kolejna polska linia pada. A przecież latamy coraz więcej. Myślałem ze po trafiony lotach do chorwacji w końcu trafia z siatką połączeń. Ale nie słuchali rynku. Skoro było zapotrzebowanie na loty z GDN do Nicei czy Rimini to trzeba je było otwierać choćby na 2 miesiące
joael, 6 lutego 2015, 6:55 | odpowiedz
a co z lotami regionalnymi POZ WAW???
Lolo, 6 lutego 2015, 7:00 | odpowiedz
HIT!!!
czytelnik, 6 lutego 2015, 7:03 | odpowiedz
joaelRaczej smutne. Kolejna polska linia pada. A przecież latamy coraz więcej. Myślałem ze po trafiony lotach do chorwacji w końcu trafia z siatką połączeń. Ale nie słuchali rynku. Skoro było zapotrzebowanie na loty z GDN do Nicei czy Rimini to trzeba je było otwierać choćby na 2 miesiące
nie leciałam do Chorwacji, ale pewnie chodziło o ceny. to nie jest aż tak daleko, a samochodem wychodzi o wiele taniej; za tę cenę można polecieć w bardziej egzotyczne miejsca
Jou, 6 lutego 2015, 7:08 | odpowiedz
Loloa co z lotami regionalnymi POZ WAW???
na tej trasie lata też LOT
eelbe, 6 lutego 2015, 7:08 | odpowiedz
Avatar użytkownika
joaelRaczej smutne. Kolejna polska linia pada. A przecież latamy coraz więcej. Myślałem ze po trafiony lotach do chorwacji w końcu trafia z siatką połączeń. Ale nie słuchali rynku. Skoro było zapotrzebowanie na loty z GDN do Nicei czy Rimini to trzeba je było otwierać choćby na 2 miesiące
Jaka kolejna polska ? Chyba państwowa bo polska to nawet nie z nazwy. Prawa rynku są jednakowe dla wszystkich. Kiedy jedni odnotowują stały wzrost przewozów i zysków inni bez dotacji z naszej podatkowej krwawicy nawet nie potrafią wyjść na zero. Co się jednak dziwić skoro ta firma to kolejna republika kolesi służąca tylko temu by tacy kolejni "Miro" i "Zbycho "mogli się sprawdzić w biznesie lotniczym". Jak widać po efektach - nie sprawdzili się. Tylko czemu nas podatników to znowu kosztowało ?
zulu, 6 lutego 2015, 7:10 | odpowiedz
LOT airlines was quite expensive, when we compare it with low cost airlines. Although, it is shame...
Dionyzos, 6 lutego 2015, 7:21 | odpowiedz
Jou
joaelRaczej smutne. Kolejna polska linia pada. A przecież latamy coraz więcej. Myślałem ze po trafiony lotach do chorwacji w końcu trafia z siatką połączeń. Ale nie słuchali rynku. Skoro było zapotrzebowanie na loty z GDN do Nicei czy Rimini to trzeba je było otwierać choćby na 2 miesiące
nie leciałam do Chorwacji, ale pewnie chodziło o ceny. to nie jest aż tak daleko, a samochodem wychodzi o wiele taniej; za tę cenę można polecieć w bardziej egzotyczne miejsca
Jak nie leciałeś i nie znasz cen to po co piszesz poranne wywody
Krzysiek, 6 lutego 2015, 7:43 | odpowiedz
Ma się rozumieć, że połączenia wykonywane jako feedery dla LOTu z miast regionalnych do WAW będą dalej realizowane i w tej samej częstotliwości?
Poolek, 6 lutego 2015, 7:44 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Cóż juz od jakiegos czasu była o tym mowa- powoli zaczeli kosic kierunki a ostatecznie koniec. Leciałem z nimi dwa razy z Poznania do Dubrownika - bileciki po ok 450zł RT fajnie było.
Amcio, 6 lutego 2015, 7:46 | odpowiedz
Firma prywatna może funkcjonować dobrze lub źle, w zależności od kreatywności prezesa. Firma państwowa - tylko źle. Kolejny raz potwierdza się ta smutna reguła.
austriak22, 6 lutego 2015, 8:02 | odpowiedz
Jak ma nie paść linia, która nie potrafi zarobić i utrzymać połączenia z Lublina do Wrocławia. Otworzyła za to połączenie z Lublina - Warszawy. To tak jakby latać z Radomia do Warszawy albo z Bydgoszczy do Gdańska
maruda, 6 lutego 2015, 8:04 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Z tego co wiem, to już jakiś czas temu projektowano lotowskie malowania dla Dashy Q400... tak więc mnie osobiście wielce ta informacja nie zdziwiła.
KyokoMai, 6 lutego 2015, 8:33 | odpowiedz
Zastanawiam się ile związków zawodowych było w euroLocie? Może ktoś wie ile jest np. w WizzAir? Co ci biedni związkowcy zarabiający po 12tyś co m-c będą teraz robić?
fiskus, 6 lutego 2015, 8:46 | odpowiedz
Brak odpowiedzialności materialnej kadry zarządzającej za błędy i otwieranie "głupich i nieracjonalnych tras" niestety znowu pogrążyły linię. Leciałem z nimi z Gdańska do Dubrovnika. Zamiast tłuc się z rodziną autem 20h byliśmy na miejscu po 2h20min. I to za 449zł RT od os (kupowałem pierwsze bilety w promocji jak tylko pojawiły się w sprzedaży). Szkoda. Może WizzAir widząc obłożenie na tych trasach choć na sezon odpali Chorwację z Gdańska? Oby...
joael, 6 lutego 2015, 8:51 | odpowiedz
Warto dodać, że loty weekendowe na trasie KRK-GDN zostały zlikwidowane
ansbach1, 6 lutego 2015, 9:26 | odpowiedz
Znikają starocie turbośmigłowe - straszna tragedia!
sarkastyczny, 6 lutego 2015, 9:56 | odpowiedz
Wspaniała wiadomość! Następny w kolejce powinien być ZUS.
PS, 6 lutego 2015, 10:00 | odpowiedz
sarkastycznyZnikają starocie turbośmigłowe – straszna tragedia!
Post z cyklu "nie znam się to się wypowiem". Najstarszy samolot ELO był z 2012 roku.
OhhYeah, 6 lutego 2015, 10:01 | odpowiedz
DionyzosLOT airlines was quite expensive, when we compare it with low cost airlines. Although, it is shame…
Jak juz musisz pisac po Angielsku na Polskim forum. To chociaz nie rob bledow !!!!!
marioti, 6 lutego 2015, 10:14 | odpowiedz
PSWspaniała wiadomość! Następny w kolejce powinien być ZUS.
ZUS zbankrutowal juz dawno temu, tylko rzadzacy jeszcze nam tego nie powiedzieli bo po co robic zamieszanie.
Miszka, 6 lutego 2015, 10:28 | odpowiedz
Avatar użytkownika
marioti
DionyzosLOT airlines was quite expensive, when we compare it with low cost airlines. Although, it is shame…
Jak juz musisz pisac po Angielsku na Polskim forum. To chociaz nie rob bledow !!!!!
NIE jestem po filologii angielskiej, ale pokaż w takim razie błędy, które wytykasz, magistrze anglicystyki! Pisz za to na polskim forum po polsku!
atede, 6 lutego 2015, 10:39 | odpowiedz
1 kwietnia czyli Prima aprilis, może robią sobie jaja...
dupa, 6 lutego 2015, 11:04 | odpowiedz
joaelRaczej smutne. Kolejna polska linia pada. A przecież latamy coraz więcej. Myślałem ze po trafiony lotach do chorwacji w końcu trafia z siatką połączeń. Ale nie słuchali rynku. Skoro było zapotrzebowanie na loty z GDN do Nicei czy Rimini to trzeba je było otwierać choćby na 2 miesiące
Latamy, ale chcemy latać za darmo, a tak linie się nie utrzymają :( Linie lotnicze nie zagrabiają jak się wypełni cały samolot, ale jak sprzedadzą odpowiednią ilość tych droższych biletów.
R, 6 lutego 2015, 12:25 | odpowiedz
joaelBrak odpowiedzialności materialnej kadry zarządzającej za błędy i otwieranie „głupich i nieracjonalnych tras” niestety znowu pogrążyły linię. Leciałem z nimi z Gdańska do Dubrovnika. Zamiast tłuc się z rodziną autem 20h byliśmy na miejscu po 2h20min. I to za 449zł RT od os (kupowałem pierwsze bilety w promocji jak tylko pojawiły się w sprzedaży). Szkoda. Może WizzAir widząc obłożenie na tych trasach choć na sezon odpali Chorwację z Gdańska? Oby…
twoja cena to raczej wyjatek, wiekszosc cen oscylowała w granicach 1000-1200, zapłacił bys tyle ?
Tom, 6 lutego 2015, 12:52 | odpowiedz
twoja cena to raczej wyjatek, wiekszosc cen oscylowała w granicach 1000-1200, zapłacił bys tyle ?
Po to kupuję bilety wcześniej (9 miesięcy przed) żeby później nie roztrząsać takich kwestii.
joael, 6 lutego 2015, 12:55 | odpowiedz
Wiadomość smutna, ale niestety spodziewana. Przecież kilka lat temu udało się POlitykom przejąć całkowicie kontrolę nad TF Silesia. I od tego momentu sytuacja Eurolotu zaczęłą się psuć. Identycznie zresztą jak lotniska w Pyrzowicach...
jackii, 6 lutego 2015, 13:01 | odpowiedz
2 lata temu chciałem eurolotem polecieć do Lwowa - to zlikwidowano wtedy tę trasę. Teraz przymierzalem sie dorezerwacji do Zurychu to zlikwidowano cala firmę Pech ;)
rafgrzeg, 6 lutego 2015, 13:09 | odpowiedz
zulu
joaelRaczej smutne. Kolejna polska linia pada. A przecież latamy coraz więcej. Myślałem ze po trafiony lotach do chorwacji w końcu trafia z siatką połączeń. Ale nie słuchali rynku. Skoro było zapotrzebowanie na loty z GDN do Nicei czy Rimini to trzeba je było otwierać choćby na 2 miesiące
Jaka kolejna polska ? Chyba państwowa bo polska to nawet nie z nazwy. Prawa rynku są jednakowe dla wszystkich. Kiedy jedni odnotowują stały wzrost przewozów i zysków inni bez dotacji z naszej podatkowej krwawicy nawet nie potrafią wyjść na zero. Co się jednak dziwić skoro ta firma to kolejna republika kolesi służąca tylko temu by tacy kolejni „Miro” i „Zbycho „mogli się sprawdzić w biznesie lotniczym”. Jak widać po efektach – nie sprawdzili się. Tylko czemu nas podatników to znowu kosztowało ?
trafna uwaga, popieram!
http://dalekie-podroze.blogspot.com/, 6 lutego 2015, 14:00 | odpowiedz
Czemu oni latają na tych warkoczących i głośnych turbośmigłowcach zamiast było kupić embraery lub inne odrzutowce? Raz leciałem tym bombardierem to przy siedzeniu przy oknie na skrzydle poziom hałasu sprawiał ból...
Ciekawski, 6 lutego 2015, 14:05 | odpowiedz
joael
twoja cena to raczej wyjatek, wiekszosc cen oscylowała w granicach 1000-1200, zapłacił bys tyle ?
Po to kupuję bilety wcześniej (9 miesięcy przed) żeby później nie roztrząsać takich kwestii.
tylko ze twoja cena biletów to wyjatek, wiekszosc miejsc w samolocie byla w innych cenach niz napisałeś, i załoze sie ze 4000-4500pln za czterosobową rodzine bys w zyciu nie zapłacił, tak jak wiekszość polaków, mądrzysz sie strasznie ake wybierasz dane jak tobie wygodnie. Za cztery stowki ludzie by latali ale trzeba by dokładać do połączenia.
Tom, 6 lutego 2015, 14:21 | odpowiedz
atede
marioti
DionyzosLOT airlines was quite expensive, when we compare it with low cost airlines. Although, it is shame…
Jak juz musisz pisac po Angielsku na Polskim forum. To chociaz nie rob bledow !!!!!
NIE jestem po filologii angielskiej, ale pokaż w takim razie błędy, które wytykasz, magistrze anglicystyki! Pisz za to na polskim forum po polsku!
To widać, że z angielskim u Ciebie słabo. Powinno być "LOT airlines were...", abstrahując od kwestii, że artykuł jest o Eurolocie...
sojers1, 6 lutego 2015, 14:59 | odpowiedz
A kto ci broni kupować z wyprzedzeniem taniej? W zeszłym roku promocje na poziomie 549-749zł RT były nawet na miesiąc przed, więc nie pisz głupot. To tylko 800zł więcej za 4os rodzinę. A ja wyłożyłem kasę 9 miechów wcześniej.
joael, 6 lutego 2015, 15:11 | odpowiedz
Avatar użytkownika
A ja najbardziej żałuję Gdańsk-Wrocław:(. Wiem, wiem, jest Ryanair, ale tylko w wakacje
Lodzia, 6 lutego 2015, 15:33 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Tom
joaelBrak odpowiedzialności materialnej kadry zarządzającej za błędy i otwieranie „głupich i nieracjonalnych tras” niestety znowu pogrążyły linię. Leciałem z nimi z Gdańska do Dubrovnika. Zamiast tłuc się z rodziną autem 20h byliśmy na miejscu po 2h20min. I to za 449zł RT od os (kupowałem pierwsze bilety w promocji jak tylko pojawiły się w sprzedaży). Szkoda. Może WizzAir widząc obłożenie na tych trasach choć na sezon odpali Chorwację z Gdańska? Oby…
twoja cena to raczej wyjatek, wiekszosc cen oscylowała w granicach 1000-1200, zapłacił bys tyle ?
Takze latalem do CRO - bilet w cenie +/- 400-450PLN i lot trwał około 2h30min. Opcja to samochód (20h) lub pociag przez CZ (22h). Nie bylo biletów po 1200.
mathew77, 6 lutego 2015, 15:35 | odpowiedz
atede
marioti
DionyzosLOT airlines was quite expensive, when we compare it with low cost airlines. Although, it is shame…
Jak juz musisz pisac po Angielsku na Polskim forum. To chociaz nie rob bledow !!!!!
NIE jestem po filologii angielskiej, ale pokaż w takim razie błędy, które wytykasz, magistrze anglicystyki! Pisz za to na polskim forum po polsku!
a taki jeden malutki błąd. zajarzyłeś?
filolog języka potocznego, 6 lutego 2015, 15:45 | odpowiedz
Porównanie poziomu obsługi stewardess Eurolotu z LOT - zdecydowanie na korzyść Eurolotu. Szkoda.
G, 6 lutego 2015, 15:58 | odpowiedz
Trzeba było siedzieć na ATRach a nie lizać dupe kanadyjczykom i kupować to psujące się badziewie, jak zwykle polityka górą a nie zdrowy rozsądek
kalkomania, 6 lutego 2015, 16:09 | odpowiedz
CiekawskiCzemu oni latają na tych warkoczących i głośnych turbośmigłowcach zamiast było kupić embraery lub inne odrzutowce? Raz leciałem tym bombardierem to przy siedzeniu przy oknie na skrzydle poziom hałasu sprawiał ból…
Turbośmigłowce sąpo prostu dużo tańsze w eksploatacji - zwłąszcza vs Embraera 170, który posiada zbliżoną liczbę miejsc. Embraer jest dużo wygodniejszy i to koniec zalet, a zresztą na lotach do 2 godzin nie ma to większego znaczenia. A i tak w porównaniu z ATRami Bombardiery to IMO niebo a ziemia. tam to dopiero huczało :D
wr1981, 6 lutego 2015, 16:55 | odpowiedz
rafgrzeg2 lata temu chciałem eurolotem polecieć do Lwowa – to zlikwidowano wtedy tę trasę.Teraz przymierzalem sie dorezerwacji do Zurychu to zlikwidowano cala firmęPech
obyś nie wpadł do głowy za dwa lata by polatać sobie na stacji kosmicznej, zniknęłaby nam Ziemia
curvidens, 6 lutego 2015, 19:02 | odpowiedz
Jou
joaelRaczej smutne. Kolejna polska linia pada. A przecież latamy coraz więcej. Myślałem ze po trafiony lotach do chorwacji w końcu trafia z siatką połączeń. Ale nie słuchali rynku. Skoro było zapotrzebowanie na loty z GDN do Nicei czy Rimini to trzeba je było otwierać choćby na 2 miesiące
nie leciałam do Chorwacji, ale pewnie chodziło o ceny. to nie jest aż tak daleko, a samochodem wychodzi o wiele taniej; za tę cenę można polecieć w bardziej egzotyczne miejsca
Skorzystałem z połączenia Poznań-Dubrownik. Było przede wszystkim bardzo szybko i wygodnie.
Piotr, 6 lutego 2015, 20:50 | odpowiedz
sarkastycznyZnikają starocie turbośmigłowe – straszna tragedia!
"Lepiej siedzieć w kącie i wyglądać jak idiota, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątplwości"
lodziomiodzio, 6 lutego 2015, 22:11 | odpowiedz
No i Wrocław Zurych już nie polecę
niestety, 6 lutego 2015, 22:50 | odpowiedz
Avatar użytkownika
No to mnie zrobili na szaro :( i teraz będziemy się z córą na Marsów w kwietniu do Gdańska z Krakowa Pendolinem tłuc :(. Na infolinii Eurolotu powiedzieli, że LOT ma przejąć te loty od 1 kwietnia, jakoś im nie wierzę....
sim14, 7 lutego 2015, 16:05 | odpowiedz
sim14No to mnie zrobili na szaro i teraz będziemy się z córą na Marsów w kwietniu do Gdańska z Krakowa Pendolinem tłuc :(. Na infolinii Eurolotu powiedzieli, że LOT ma przejąć te loty od 1 kwietnia, jakoś im nie wierzę….
Rzeczywiście... Tłuc się w Pendolino, które jedzie z centrum do centrum 5,5h... P.S. nie bądźcie naiwni, LOT nie zostawi Ryanairowi tej trasy. A jak zostawi - lepiej dla nas.
Łukasz, 7 lutego 2015, 18:10 | odpowiedz
Proszę o info jak wydostać się samolotem z Dubrownika końcem sierpnia 2015 do Polski najlepiej Kraków ? Czy ktoś wie czy będzie jakieś Nowe połączenie?szkoda tego Eurolotu
ANNABANANA, 22 lutego 2015, 23:07 | odpowiedz
jackiiWiadomość smutna, ale niestety spodziewana. Przecież kilka lat temu udało się POlitykom przejąć całkowicie kontrolę nad TF Silesia. I od tego momentu sytuacja Eurolotu zaczęłą się psuć. Identycznie zresztą jak lotniska w Pyrzowicach…
Lotnisko w Pyrzowicach ma się akurat bardzo dobrze
pilot, 12 czerwca 2015, 16:26 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »