Finlandia staje się europejską idyllą. Zyskuje coraz większe uznanie turystów…i nie tylko
Wynik Finlandii w tegorocznym indeksie marek Anholt-Ipsos Nation oznacza awans tego kraju o jedną lokatę względem ubiegłorocznego zestawienia. W argumentacji do takiego rezultatu wskazano, że pokazuje to „zaangażowanie, aby stać się jednym z najpopularniejszych kierunków podróży w UE”. Szczególnie pozytywnie zostały ocenione takie obszary w Finlandii, jak kultura, turystyka, ludzie, eksport, administracja, imigracja i inwestycje.
W badaniu uwzględniono również inne podkategorie. Finlandia znalazła się w czołowej trójce krajów, które w najbardziej sprawiedliwy sposób traktują swoich obywateli, zapewniają im pokój i bezpieczeństwo, wysoki poziom kompetencji i uczciwości administracji, a także jakość życia. Pod tym względem dwa wyższe miejsca zajęły Szwajcaria i Kanada.
- Rodos od 1769 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Ayia Napa od 1959 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Radom)
- Słoneczny Brzeg od 1370 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
– Krajobraz Finlandii niezmiennie dobrze radzi sobie ze swoimi rozmiarami. Ważne jest, aby Finlandia była znana z właściwych i odpowiednich dla niej rzeczy. W dzisiejszych czasach silny wizerunek kraju nie tylko stwarza dla nas możliwości, ale także zapewnia nam bezpieczeństwo – powiedział cytowany przez „Schengen Visa Info” Mikko Koivumaa, przewodniczący Rady ds. Promocji Finlandii i dyrektor ds. komunikacji w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.
Poza tym Finlandia zajęła ósme miejsce pod względem obszaru zarządzania, tłumaczonym jako zdolność krajowych władz do „opieki” nad osobami, które chcą zamieszkać w tym kraju. Za największą słabość z kolei uważana jest kultura. W kategorii mierzącej ten wskaźnik zajęła dopiero 26. miejsce, a najniższe wyniki uzyskała na liście budynków historycznych i fińskiego dziedzictwa kulturowego – odpowiednio 36. i 29. lokatę.
Anholt-Ipsos Nation Brands Index to prestiżowe badanie marek krajowych, w ramach którego przeprowadzane są wywiady z ponad 60 tys. osób z 20 krajach. Tegoroczną edycję przeprowadzono w dniach 27 lipca – 3 sierpnia 2023 roku. Kraje nordyckie objęte badaniem uplasowały się blisko siebie, a najwyżej z nich znalazła się Szwecja, która została sklasyfikowana na 10. miejscu.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?