Flagi, jaskółki, harfy, słońce i lwy – czy wiesz co oznaczają logo linii lotniczych?
Logo nie sprzedaje, ale identyfikuje. A linie lotnicze starają się wyróżnić od konkurencji na wiele sposobów. Niektóre logo są... co najmniej interesujące. Sprawdzicie swoją wiedzę?
To zadziwiające, jaka różnorodność panuje na niebie. I nie mówię tu tylko o typach samolotów, które latają po całym świecie… ale o logo poszczególnych linii lotniczych. Czego tu nie ma? Zwierzęta, ludzie, legendarne postacie, kolory, przedmioty (nie zawsze kojarzące się na pierwszy rzut oka z lotnictwem). Część z nich jest w niezmienionej formie od wielu lat – inne z kolei są świeżym wytworem marketingowców, którzy chcą poprzez znak graficzny przekazać „ducha linii”, przynależność narodową lub inne wartości.
Ciekawi was, co dokładnie jest namalowane na samolotach danej linii? I jak dany przewoźnik chce się identyfikować? Zapraszam do wirtualnego spaceru.
PoprzednieObraz 5 z 10Następne
Obiekty i przedmioty
Wracamy do Europy? Popatrzmy na Irlandczyków, Holendrów i Czechów. Z logo linii lotniczej Ryanair spotykamy się zapewne wszyscy – w końcu to portal miłośników taniego latania, a Ryanair jest jednym ze kluczowych graczy na tym rynku. Ich oznaczenie to miks postaci anioła i harfy. Harfa nie dziwi: to w końcu symbol Irlandii oraz jej godło państwowe. Ale anioł już nie jest tak jednoznaczny.
Ciekawostką jest to, że w 2008 roku dokonana została mała modyfikacja logo, a postać otrzymała większy... biust ;-) Hmm, aż kusi, aby zapytać o to podczas wywiadu z prezesem linii, którym jest kontrowersyjny Michael O’Leary.
Nasi południowi sąsiedzi (linie Czech Airlines) w swoim logo posiadają stylizowany czerwony diament. Z kolei holenderski przewoźnik KLM, wchodzący w skład holdingu Air France-KLM, postawił na stylizowaną koronę.
Uciekając na chwilkę z Europy, zerknijcie na Jet Airways i ich latające słońce...
Fot. Collage / Paweł Kunz, Fly4free.pl / wikipedia
Wracamy do Europy? Popatrzmy na Irlandczyków, Holendrów i Czechów. Z logo linii lotniczej Ryanair spotykamy się zapewne wszyscy – w końcu to portal miłośników taniego latania, a Ryanair jest jednym ze kluczowych graczy na tym rynku. Ich oznaczenie to miks postaci anioła i harfy. Harfa nie dziwi: to w końcu symbol Irlandii oraz jej godło państwowe. Ale anioł już nie jest tak jednoznaczny.
Ciekawostką jest to, że w 2008 roku dokonana została mała modyfikacja logo, a postać otrzymała większy... biust ;-) Hmm, aż kusi, aby zapytać o to podczas wywiadu z prezesem linii, którym jest kontrowersyjny Michael O’Leary.
Nasi południowi sąsiedzi (linie Czech Airlines) w swoim logo posiadają stylizowany czerwony diament. Z kolei holenderski przewoźnik KLM, wchodzący w skład holdingu Air France-KLM, postawił na stylizowaną koronę.
Uciekając na chwilkę z Europy, zerknijcie na Jet Airways i ich latające słońce...
Fot. Collage / Paweł Kunz, Fly4free.pl / wikipedia
PoprzednieObraz 5 z 10Następne