Autor: | kemotik [ 24 Cze 2021 12:18 ] |
Temat postu: | Autoryzacja mobilna w bankach i nie tylko |
Tomasz101 napisał(a): te autoryzacje mobilne to we wszystkich bankach jest problem Nie do końca rozumiem czy dyrektywa na którą powołują się banki wyklucza autoryzację sms? Ostatecznie i tak powiadomienie dociera na to samo urządzenie końcowe najczęściej. |
Autor: | xionc [ 24 Cze 2021 12:29 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
kemotik napisał(a): czy dyrektywa na którą powołują się banki wyklucza autoryzację sms Nie, ale same SMSy nie są wystarczające. Muszą być 2 czynniki uwierzytelniające (2-factor) z trzech: coś co wiesz, coś co masz, coś czy jesteś. Sam SMS potwierdza (ale kiepsko, o tym niżej), że "masz" telefon. Potrzebny jest jeszcze inny czynnik (hasło, odcisk palca, itp.) Aplikacja mobilna zapewnia zarówno posiadanie konkretnego telefonu, jak i dodatkowo pyta o PIN/biometrię. kemotik napisał(a): Ostatecznie i tak powiadomienie dociera na to samo urządzenie końcowe najczęściej Z punktu widzenia użytkownika końcowego i użyteczności - tak. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to jednak różnica jest diametralna. SMSy są znacząco łatwiejsze do przechwycenia (zarówno w trakcie transmisji w sieci operatora, która jest nieszyfrowana, jak również na telefonie, który może być zainfekowany, czy wreszcie - najczęściej - poprzez wyrobienie duplikatu karty SIM u operatora, którego procedury w tym zakresie są dziurawe). |
Autor: | ume [ 24 Cze 2021 13:25 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
Tomasz101 napisał(a): te autoryzacje mobilne to we wszystkich bankach jest problem To jest problem spowodowany przez producentów telefonów lub Google jako producenta Androida. Gdyby nie ich ficzery w celu oszczędzania baterii, powiadomienia powinny dojść od razu. xionc napisał(a): kemotik napisał(a): czy dyrektywa na którą powołują się banki wyklucza autoryzację sms Nie, ale same SMSy nie są wystarczające. Muszą być 2 czynniki uwierzytelniające (2-factor) z trzech: coś co wiesz, coś co masz, coś czy jesteś. Sam SMS potwierdza (ale kiepsko, o tym niżej), że "masz" telefon. Potrzebny jest jeszcze inny czynnik (hasło, odcisk palca, itp.) Aplikacja mobilna zapewnia zarówno posiadanie konkretnego telefonu, jak i dodatkowo pyta o PIN/biometrię. SMS na równi z powiadomieniem w aplikacji spełniają wymóg "coś masz" i razem z hasłem ("coś wiesz") wystarczą do dwufaktorowego uwierzytelnienia. Banki wycofują się z SMS-ów ze względu na koszty (liczba wysłanych powiadomień nie wpływa na koszt) oraz ryzyko związane z przechwytywaniem treści SMS-ów na zainfekowanych telefonach z Androidem. Aplikacja daje dodatkowe, ale nie wymagane zabezpieczenie, w postaci kodu odblokowującego telefon (przy odpowiednich ustawieniach zabezpiecza on też treść SMS-ów) oraz hasła/PIN-u do samej aplikacji. Tzw. biometrię można w rozważaniach pominąć, ona potwierdza jedynie znajomość kodu do telefonu. xionc napisał(a): kemotik napisał(a): Ostatecznie i tak powiadomienie dociera na to samo urządzenie końcowe najczęściej czy wreszcie - najczęściej - poprzez wyrobienie duplikatu karty SIM u operatora, którego procedury w tym zakresie są dziurawe).Te oszustwa dowodzą, że banki popełniły błąd naiwnie opierając swoje zabezpieczenia na zmiennych i zupełnie niezweryfikowanych procedurach po stronie operatorów komórkowych. |
Autor: | kemotik [ 24 Cze 2021 13:32 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
Efekt jest taki, że każdy bank będzie miał swoją aplikację do autentykacji. A są inne wygodniejsze metody jak autentykatory generujące kody cyklicznie, bez konieczności posiadania aktywnej transmisji danych. |
Autor: | ume [ 24 Cze 2021 13:37 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
Może i wygodne, ale z bezpieczeństwem mają takie tokeny niewiele wspólnego. Tak czy tak, najpopularniejsze ostatnio ataki phishingowe bazują na socjotechnice tak mocno, że nawet silne uwierzytelnienie i aplikacyjna autoryzacja im niestraszne. |
Autor: | kemotik [ 24 Cze 2021 13:44 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
Tak myślisz? Jestem innego zdania, może naiwnie ale bardziej ufam tokenom generowanym przez ms lub google, nie wspominając o innych o otwartym kodzie. Aplikacja autentykujaca jest tak dobra jak programista, który ją napisał ![]() |
Autor: | ume [ 24 Cze 2021 14:36 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
Token niczego nie autentykuje, on tylko pokazuje kody. Przepisujesz kod na ekranie myśląc, że potwierdzasz to co na nim widzisz. |
Autor: | Tomasz101 [ 25 Cze 2021 21:02 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
ume napisał(a): To jest problem spowodowany przez producentów telefonów lub Google jako producenta Androida. Gdyby nie ich ficzery w celu oszczędzania baterii, powiadomienia powinny dojść od razu. Ale co to obchodzi klienta banku? Łatwiej zmienić bank niż zrezygnować z Androida, taniej zmienić bank niż telefon. Ja tam w Citi złożyłem wypowiedzenie kart kredytowych po 20 latach korzystania, właśnie ze względu na to że autoryzacja mobilna nie działa, a SMS skasowali zupełnie. Wezmę kartę od banku ktòry zachowa autoryzację SMS, albo rozwiąże te problemy i nie będzie ich na mnie zrzucał. |
Autor: | ume [ 25 Cze 2021 21:08 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
Tomasz101 napisał(a): Ale co to obchodzi klienta banku? Łatwiej zmienić bank niż zrezygnować z Androida, taniej zmienić bank niż telefon. O tyle powinno go IMHO obchodzić, że jeśli problemem jest faktycznie oszczędzanie baterii, to będzie mieć go w każdym banku na tym telefonie. |
Autor: | SPLDER [ 25 Cze 2021 21:11 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
No niestety to co zrobiło Citi to nieporozumienie. I nie zgadzam się że to problem z androidem, bo w aplikacji mBanku, Curve czy Revoluta nie ma żadnych problemów. Wystarczyłoby dodać możliwość wyświetlenia oczekujący autoryzacji w aplikacji, skoro nie są w stanie poradzić sobie z tymi opartymi o powiadomienia push. A skutek jest taki że karta Citi jest bezużyteczna przy płatnościach internetowych, bo to jest ruletka czy przyjdzie potwierdzenie i płatność będzie trzeba powtarzać. |
Autor: | ume [ 25 Cze 2021 21:15 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
Czyli to nie problem oszczędzania baterii. Niestety w niektórych sprzętach Huawei czy Xiaomi takie problemy to codzienność i łatwiej pozbyć się telefonu niż problemu. Citi niestety słynie z niskiej jakości rozwiązań informatycznych, wiec nic dziwić nie powinno. |
Autor: | ibartek [ 25 Cze 2021 22:35 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
mam to samo z citi, ruletka z powiadomieniami. wczesniej byly sms-y, wiec bez problemu, ale wylaczyli. reszta bankow dziala. a myslalem ze tylko u mnie citi nawala ![]() |
Autor: | Tomasz101 [ 25 Cze 2021 23:03 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
@ume Citi na piśmie twierdzi, że to oszczędzanie baterii jest problemem i rzeczywiście po wyłączeniu tego powiadomienia zaczęły dochodzić ale i tak nie działały ![]() |
Autor: | ume [ 25 Cze 2021 23:33 ] |
Temat postu: | Re: Revolut |
U mnie na Xiaomi (model z 2020) i Huawei (model 2016) powiadomienia nie tylko z Citi, ale z innych banków oraz Revoluta nie dochodzą póki ręcznie nie wybudzę telefonu. Robiłem research i wyszło, że oba telefony usypiają wszystko co się da by oszczędzać baterię. Wybudzenie telefonu skutkuje od razu dostarczeniem wszystkich zaległych powiadomień. |
Autor: | ume [ 30 Cze 2021 22:26 ] |
Temat postu: | Re: Autoryzacja mobilna w bankach i nie tylko |
Historii Citi ciąg dalszy: https://subiektywnieofinansach.pl/nie-m ... nternecie/ |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |