Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 28 Sty 2024 00:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9069
srebrny
Rozumiem, że tego nie czytałeś?
https://www.booking.com/content/terms.p ... ts_heading
Cytuj:
E2. Stosunek umowny

1. Większość Lotów na naszej Platformie pochodzi od Agregatora strony trzeciej, który działa w charakterze pośrednika linii lotniczych.

2. Gdy dokonujesz Rezerwacji, odbywa się to bezpośrednio z linią lotniczą. Nie jesteśmy „stroną umowy” w ramach Twojej Rezerwacji. Dokonując rezerwacji, zawierasz (i) Umowę pośrednictwa z Agregatorem strony trzeciej (bilet) oraz (ii) Umowę przewozu z linią lotniczą (Lot).

3. Jeśli rezerwujesz dodatki (dodatkowy bagaż, ubezpieczenie itp.), zawierasz bezpośrednią umowę z Agregatorem strony trzeciej lub inną firmą. Nie jesteśmy stroną takiej umowy.

4. Działamy wyłącznie jako Platforma i nie podlegamy Warunkom stron trzecich. Nie odpowiadamy za Twój bilet i wykupione przez Ciebie dodatki oraz (w najpełniejszym zakresie dopuszczalnym przez prawo) nie mamy wobec Ciebie żadnej odpowiedzialności w związku z Twoją Rezerwacją.
Góra
 Profil Relacje PM off
szpaczny lubi ten post.
 
      
Odwiedź Grecję w trakcie wiosny 😍 Saloniki z weekendem (✈️+🏨) za 852 PLN Odwiedź Grecję w trakcie wiosny 😍 Saloniki z weekendem (✈️+🏨) za 852 PLN
Tanie loty (z bagażem) do Seattle z 2 miast od 1657 PLN Tanie loty (z bagażem) do Seattle z 2 miast od 1657 PLN
#102 PostWysłany: 28 Sty 2024 01:15 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
Dziękuje za informacje.
Wszystko OK - gdyby informacje przychodziły od Agregatora, to rozumiem, ale wszystkie powiadomienia przychodzą z serwisu booking.com. Ponadto jak wiedzieli że zmienia się termin wylotu to ciężko było to napisać w @ albo zadzwonić ? Jezeli zmieniaja sie warunki umowy (termin realizacji usługi) to klient musi je zaakceptować/potwierdzić. Skoro nie ma akceptacji klienta na zmiany to serwis powinien zareagować, czego oczywiście nie zrobił. O zmianie terminu lotu Booking.com dowiedział się ode mnie jako klienta - przynajmniej tak mówiła osoba z BOK. Pomimo, że nie doszło realizacji usług, nie z mojej winy, tylko sprzedawcy, booking.com juz poinformował mnie, że pieniądze nie zostaną zwrócone w całości lub wcale. Ludzie tam pracujący zaczynają działać jak roboty. Nie ważne że firma zawaliła temat. Mają tylko procedurę że to klient odwołuje usługi i klient za to wszystko ma zapłacić. Booking.com musi zarobić !

Nauczka na przyszłość: kupować usługi bezpośrednio w firmach je realizujących a nie u takich pośredników.
Chociaz bilety moga wydawac sie droższe na stronie firm przewozowych to w praktyce wcale tak nie musi być. Po zakupie biletów okazuje się jak np. tutaj w booking.com, musiałem dodatkowo zapłacić za wybór miejsc w samolocie i nie były to małe kwoty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#103 PostWysłany: 28 Sty 2024 05:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5001
złoty
Coś podobnego, jeszcze nie słyszałem żeby ktoś kogoś zmusił do zakupu miejsc w samolocie ?, wystarczy się odprawiać w wyznaczonym terminie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#104 PostWysłany: 28 Sty 2024 11:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9069
srebrny
@Johny_English_007
Cytuj:
Dziękuje za informacje.

Nie dziękuj, bo jak widać nie rozumiesz tych treści.
Cytuj:
Nauczka na przyszłość:

Nauczka jest taka, żeby przeczytać regulamin usługi, a której chce się skorzystać. A jak się go nie zrozumie, to nie korzystać - a nie potem bezpodstawnie wylewać swoje żale i zniesławiać innych.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#105 PostWysłany: 30 Sty 2024 01:43 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
-- 30 Sty 2024 01:28 --

Szkoda że jesteś taki wszechwiedzący a nie wiesz jaka sytuacja mnie spotkała. Jestem klientem booking'u od 2005 roku. Nigdy nie było tak, że nie otrzymujesz powiadomienia o odprawie przed wylotem. W moim wypadku nic nie przyszło na @ ani na aplikację booking w telefonie. Mała korekta, prawie nic bo przyszło powiadomienie o konieczności realizacji odprawy do starej daty wylotu.

Poza tym gdybyś znal się chociaż trochę na przepisach, a nie pisał byś bzdur na czyjeś zlecenie to przeczytał byś w regulaminie, że warunkiem zmiany nowego terminu wylotu jest jego potwierdzenie, co nie miało miejsca w mojej sytuacji.

Zostałem oszukany i okradziony przez booking i firmy z nimi współpracujące, które odmówiły podania swoich danych rejestracyjnych.
Ale spokojnie bez twoich płatnych porad i ironicznego współczucia tez sobie dam radę. Temat zgłosiłem na platformie internetowego rozstrzygania sporów Komisji Europejskiej.
Platforma ta znajduje się pod adresem http://ec.europa.eu/odr

...tak więc twoi mocodawcy łatwo się nie wykręcą

-- 30 Sty 2024 01:43 --

kostek966 napisał(a):
Coś podobnego, jeszcze nie słyszałem żeby ktoś kogoś zmusił do zakupu miejsc w samolocie ?, wystarczy się odprawiać w wyznaczonym terminie


No jak widać nie do końca. Były miejsca oczywiście droższe z większą ilością miejsca dla pasażera, ale nie zauważyłem żeby dla tego lotu były miejsca do wyboru bezpłatnie. Możesz nie wybierać miejsca ale musisz liczyc się z informacja podawaną przez przewoźników: Linie lotnicze regularnie sprzedają więcej biletów niż mają miejsc na pokładzie. Zwykle nie stanowi to problemu, bo część pasażerów nie stawia się na rejs. Ale gdy zabraknie dla nas miejsca, przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie i zapewnić nowy lot.

Bilety (3 dorosłych, 1 dziecko) X XXX,XX zł
Ochrona w podróży XXX,XX zł
Wybór miejsca 705,00 zł


Ostatnio edytowany przez puhacz, 30 Sty 2024 07:01, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#106 PostWysłany: 30 Sty 2024 05:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5001
złoty
Piszesz kompletne bzdury, zawsze można się odprawić bez wyboru miejsc
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#107 PostWysłany: 30 Sty 2024 08:34 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 1208
Loty: 6
Kilometry: 12 016
srebrny
Johny_English_007 napisał(a):
Temat zgłosiłem na platformie internetowego rozstrzygania sporów Komisji Europejskiej.
Platforma ta znajduje się pod adresem http://ec.europa.eu/odr


Pewniej byłoby zgłosić na policję. Za 4 osoby to pewnie duże kwoty były. Chociaż szansę na cokolwiek raczej są marne.


Johny_English_007 napisał(a):
Poza tym gdybyś znal się chociaż trochę na przepisach, a nie pisał byś bzdur na czyjeś zlecenie[...]
...tak więc twoi mocodawcy łatwo się nie wykręcą


Na czyje zlecenie pisze boots? Dotąd na forum mieliśmy tylko agentów rosyjskich...
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off
trocha lubi ten post.
trocha uważa post za pomocny.
 
      
#108 PostWysłany: 30 Sty 2024 09:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 3083
Loty: 464
Kilometry: 885 845
złoty
Johny_English_007 napisał(a):
Nauczka na przyszłość: kupować usługi bezpośrednio w firmach je realizujących a nie u takich pośredników.


Wiem, ze jesteś rozgoryczony, ale wniosek wysnułeś ze swojej przygody odpowiedni.
Booking.com nie jest wyjątkiem wśród innych pośredników. Wiele razy miałam zmiany lotów, daty, godziny. Linia lotnicza przysyłała mi informacje o zmianach, a u pośrednika do dnia wylotu widniały stare dni i godziny połączeń. Z tym, że ja po zakupie zawsze loguję się do rezerwacji na stronie linii i zmieniam maila na swojego, by mieć takie informacje. Ty tego nie zrobiłeś, ok. Ale nie przyszło ci do głowy, żeby chociaż 2 dni wcześniej sprawdzić na stronie linii, czy twój lot się odbędzie zgodnie z planem? Przecież nie jest wiedzą tajemną, że Wizzair potrafi zmieniać rozkłady lotów kilkakrotnie. Zapłaciłeś wysoką cenę za swoją niefrasobliwość. Na drugi raz będziesz ostrożniejszy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#109 PostWysłany: 30 Sty 2024 10:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9069
srebrny
@Johny_English_007
Cytuj:
Poza tym gdybyś znal się chociaż trochę na przepisach, a nie pisał byś bzdur na czyjeś zlecenie to przeczytał byś w regulaminie, że warunkiem zmiany nowego terminu wylotu jest jego potwierdzenie, co nie miało miejsca w mojej sytuacji
(...)
tak więc twoi mocodawcy łatwo się nie wykręcą (...)

Mógłbyś wskazać zapis takiej treści?
BTW - ja działam na zlecenie MI6. Powinieneś mnie chyba znać, Johnny.

@piotrkr
Cytuj:
Pewniej byłoby zgłosić na policję.

Pewniej chyba do Straży Pożarnej. Oni nie takie pożary już gasili...
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#110 PostWysłany: 30 Sty 2024 11:29 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
-- 30 Sty 2024 10:52 --

Dzwoniłem do BOK booking z pytaniem o odprawę. Odpowiedz była jednoznaczna - proszę czekać na @. Trzy miesiące wcześniej leciałem dokładnie na tej samej trasie i nie było jakichkolwiek problemów. Maj/wrzesień loty do Dallas, jeden ze zmienioną datą - nie było najmniejszego problemu z powiadomieniem przez firmę pośredniczącą (nie booking). Wcześniej tez zdarzały się zmiany terminów lotów i nie było problemów. Zatem nie wiem czy to niefrasobliwość czy też zaufanie do rutyny booking gdzie kupowałem usługi od blisko 20 lat.

Konsultanci z BOK nie potrafią odpowiedzieć na pytania:
- dlaczego nie doszły @ z powiadomieniami o zmianie terminu
- dlaczego nie wysłano jakichkolwiek informacji przez aplikacje booking
- dlaczego nie wysłano powiadomienia o wcześniejszym terminie odprawy

Poza tym kiedyś plany lotów nawet na stronach portów lotniczych były dostępne z dużym wyprzedzeniem, teraz tak nie jest. Można tez sprawdzać terminy wylotów na Flighradar24. Ale nie na tym zabawa polega żeby sprawdzać co chwilę nerwowo czy twój lot się odbędzie czy tez nie. Płacisz za usługi których nie otrzymujesz.

Nie pisze na tym forum po to żeby wylewać jakieś żale, ale po to żeby ostrzec innych przed takimi sytuacjami. Chyba w tym celu to forum zostało założone. Dlatego dziwią mnie niektóre wypowiedzi użytkowników i ich negatywne nastawienie do wszystkiego

-- 30 Sty 2024 11:29 --

boots napisał(a):
Mógłbyś wskazać zapis takiej treści?


1. https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261


2. Informacje zawarte przez przewoźnika:
"...
If the new schedule is acceptable, please log in on wizzair.com, retrieve your booking and click on the "Accept" option. If you accept the changes in any form, the contract between you and us will be deemed amended accordingly.
...
If the new flight schedule is not acceptable, you may choose from the following options in accordance with section 15.1.2 of our General Conditions of Carriage.
..."
Góra
 Profil Relacje PM off
Nikt lubi ten post.
 
      
#111 PostWysłany: 30 Sty 2024 11:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9069
srebrny
A booking.com to przewoźnik??? Czy rozumiesz w ogóle, czego dotyczy ten przepis?


Ostatnio edytowany przez boots, 30 Sty 2024 11:31, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#112 PostWysłany: 30 Sty 2024 11:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 3083
Loty: 464
Kilometry: 885 845
złoty
Jaki Flightradar? Wystarczyło wejść na stronę Wizzair i sprawdzić kalendarze dla swojego kierunku. A najlepiej zalogować się na konto swojej rezerwacji w Wizzair. Tam od razu zmiany byłyby widoczne i konieczne byłoby ich zatwierdzenie.
@Johny_English_007 Doświadczonych użytkowników nie musisz ostrzegać przed działaniem pośredników. Znamy ich jak zły szeląg;-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#113 PostWysłany: 30 Sty 2024 11:32 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 574
Loty: 237
Kilometry: 385 010
niebieski
To co przede wszystkim powinieneś wiedzieć to to, że wszystkie Twoje rezerwacje czyli rezerwacja lotu, hotelu czy samochodu, nawet jeśli zrobione za pośrednictwem strony booking.com, nie są w żaden sposób od siebie uzależnione. Gdyby jakieś biuro podróży zaoferowało Ci cały pakiet w jednej zryczałtowanej cenie wtedy miałbyś prawo do odstąpienie od umowy w przypadku zmiany jednej z pojedynczych usług. A właściwie jakakolwiek zamiana terminu musiałaby być dokonana, przy Twojej akceptacji, całego pakietu a nie pojedynczych usług. Ty jak rozumiem zamówiłeś pojedyncze usługi rezerwując każdą z osobna i widać, że nie masz totalnie doświadczenia w tego operacjach licząc na to, że booking.com będzie się w jakikolwiek sposób interesował tym, co się dzieje z Twoimi lotami...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#114 PostWysłany: 30 Sty 2024 11:40 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
Po pierwsze czytaj ze zrozumieniem. Po drugie wyjaśnij do czego służą powiadomienia i aplikacje w booking?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#115 PostWysłany: 30 Sty 2024 11:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 3083
Loty: 464
Kilometry: 885 845
złoty
@Johny_English_007 zamiast tracić energię na sprzeczki z forumowiczami, zawalcz o swoje w Bookingu. Co chcesz nam udowodnić? Że powiadomienia z aplikacji nie działają? Że wszystkie rezerwacje trzeba po 10 razy sprawdzać? Gdybyś czytał to forum, to byś wiedział, że trzeba. Żaden pośrednik nie jest twoją niańką. Kupiłeś u nich, bo było kilka groszy taniej. Następnym razem kupisz na stronie linii. Gwarantuję ci, że będą cię tak długo spamować mailami, aż zatwierdzisz zmiany;-)
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez elwirka, 30 Sty 2024 12:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#116 PostWysłany: 30 Sty 2024 12:18 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
-- 30 Sty 2024 12:16 --

Moja intencją nie jest walka z kimkolwiek. Argumenty, które przytaczasz są bezsensowne. Jak nie masz nic merytorycznego do powiedzenia to się nie odzywaj, bo większość wrzucanych tu komentarzy to ironiczne drwiny i kpiny

-- 30 Sty 2024 12:18 --

boots napisał(a):
A booking.com to przewoźnik??? Czy rozumiesz w ogóle, czego dotyczy ten przepis?


Wysil sie trochę i spraw zebym nie myślał o tobie to co myślę...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#117 PostWysłany: 30 Sty 2024 12:29 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 2381
Proponuję znacząco ochłonąć zanim wątek dziwnym zbiegiem okoliczności się zamknie/oczyści
Góra
 Profil Relacje PM off
radziu89 lubi ten post.
 
      
#118 PostWysłany: 30 Sty 2024 12:49 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 627
Loty: 197
Kilometry: 684 568
niebieski
elwirka napisał(a):
@Johny_English_007 zamiast tracić energię na sprzeczki z forumowiczami, zawalcz o swoje w Bookingu.


Czy faktycznie Twoja rada, że powinien walczyć w Bookingu, cokolwiek by to nie miało znaczyć, jest zasadna? Wcześniej w innym poście piszesz, że Booking nie jest wyjątkiem wśród pośredników. Wyjątkiem zapewne nie jest ale czy jest tu pośrednikiem, skoro piszą w regulaminie (rozdz. E 2 przytoczonym wcześniej w tej dyskusji), że
a) są platformą, którą udostępniają i nie mają wg nich żadnej odpowiedzialności,
b) większość biletów pochodzi od agregatora strony trzeciej, działającym jako pośrednik.

Czyli tu jest wskazany pośrednik (ale nie jest nim Booking?) tyle, że nie jest jednoznacznie stwierdzone, że wszystkie bilety stamtąd pochodzą a jedynie ich część. Może bilet @Johny_English_007 nie pochodzi od agregatora-pośrednika?
Dodatkowo w "słowniku" mamy definicję agregatora, który ma być "firmą działającą jako pośrednik albo odsprzedawcą produktu turystycznego".
Pomijając nazewnictwo i to, czy w definicji słowo "firma" jest właściwe, bo "firma" to nie to samo co "spółka", to czy agregator jest pośrednikiem, czy nim nie jest, skoro z rozdz. E2 wynika, że jest a z definicji w rozdz. F 7, że niekoniecznie.
Czy jeśli w tym przypadku bilet nie pochodziłby od agregatora będącego pośrednikiem a od odsprzedawcy, to czy to by coś zmieniało?

Ot, takie wątpliwości mi się nasunęły.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#119 PostWysłany: 03 Lut 2024 03:50 

Rejestracja: 27 Sty 2024
Posty: 15
...podejrzewam, że zmieniłoby to tyle, że w wypadku zakupu biletów bezpośrednio od linii otrzymałbym @ z informacją o zmianie lotu. Jak do tematu wszedł agregator (firma gotogate - współpracownik booking) to wiadomości przychodziły na jakiś ich @ podany przez agregatora i ja nie miałem zielonego pojęcia o odwołaniu lotów. Z kolei agregator powinien poinformować booking a ten klienta korzystającego z ich usług. Tak się jednak nie stało. Agregator odmówił podania danych rejestrowych firmy i przekazał że umywa ręce od tej sprawy a wszelkie formalności i roszczenia klient ma dochodzić samodzielnie. Był mały problem bo w systemie WizzAir nie były podane wszystkie moje dane związane z rezerwacją tylko dane agregatora. Po złożeniu reklamacji, WizzAir odpowiedział, że nic nie uznaje w związku z sytuacja polityczna na Cyprze. Po przedstawieniu faktów napisali, że zwrócą ok. 30% zapłaconej ceny biletu za jeden lot. Następnie zapytałem czy to kwota za lot w jedną stronę czy za oba loty. W dniu dzisiejszym poprosili o zrzuty z ekranu, potwierdzające fakt, że nie mogłem dokonać odprawy on-line na oba loty.
Widać, że mają totalny bałagan.
• w temacie zwrotu środków za hotel, na reklamacje która złożyłem w booking nie otrzymałem jakiejkolwiek odpowiedzi.
• w temacie zwrotu środków za samochód z wypożyczalni, na reklamacje która złożyłem w booking, odpowiedzieli zwrotem pieniędzy na konto w wysokości ok. 68% kosztów wynajmu pojazdu
Każdy z działów booking znajduje sie w innym Państwie. Każdą usługę należy reklamować osobno. Większość tematów - obsługa w języku angielskim.

Z mojej strony ostatni raz dokonałem zakupu w booking.com, podobnie jak nie skorzystam z serwisów wakacje.pl czy esky.pl.
Wszystkie wymienione serwisy w razie jakichkolwiek problemów umywają ręce od klienta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#120 PostWysłany: 03 Lut 2024 10:38 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2273
HON fly4free
Niestety, booking.com jeśli chodzi o serwis stał się totalnym dnem. W przypadku hotelu, nawet jeśli ci odpiszą, to będzie to tekst w stylu "skontaktowaliśmy się, ale hotel odmówił zwrotu" (hotel miał prawo odmówić, bo to nie jego problem), "w związku z tym nic nie możemy zrobić". Miałem tak wiele razy. Co bardziej kuriozalne, nawet w sytuacji gdy hotel zgodził się np. zwrócić mi za niewykorzystane śniadanie, a booking.com dalej "nic nie mógł zrobić". Powiadasz, że kupiłeś bilet Wizzair przez booking.com? No, muszę powiedzieć, że jesteś odważny... wręcz coś na kształt brawury. P.s. mam nadzieję, że większa część odzyskasz lub już odzyskałeś z polisy ubezpieczeniowej (jeśli taką miałeś).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 134 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group