Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 768 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39
Autor Wiadomość
#761 PostWysłany: 29 Mar 2025 12:08 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6976
Loty: 551
Kilometry: 1 149 516
Dzwonić do nich zamiast pisać do nas :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Boso po Malediwach 🐚🌞✈️ 10 dni raju za 3916 PLN z lotami z Warszawy Boso po Malediwach 🐚🌞✈️ 10 dni raju za 3916 PLN z lotami z Warszawy
Promocja na tanie loty 💚🤍❤️ Bezpośrednio na południe Italii od 136 PLN 😮🏖️ Promocja na tanie loty 💚🤍❤️ Bezpośrednio na południe Italii od 136 PLN 😮🏖️
#762 PostWysłany: 29 Mar 2025 12:16 

Rejestracja: 18 Gru 2013
Posty: 991
srebrny
@marasoo

Na 99% to jest problem z Pekao, mi wczoraj transakcja spłaty karty magicznie zniknęła i na karcie jej nie widać. Za kilka dni pewnie wróci wszystko do normy jak to z bizonem bywa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#763 PostWysłany: 29 Mar 2025 12:18 

Rejestracja: 01 Wrz 2018
Posty: 104
@marasoo a co widzisz w aplikacji curve? czesto tak mialem ze curve blokuje tylko na chwile, transakcja znika i pozniej sie znowu pojawia a w curve transakcja widoczna
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#764 PostWysłany: 29 Mar 2025 13:02 

Rejestracja: 29 Lut 2016
Posty: 20
W Curve też ani śladu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#765 PostWysłany: 29 Mar 2025 13:37 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9272
HON fly4free
@marasoo : kompletny standard w przypadkach wielu linii lotniczych, za kilka dni (a czasem nawet tydzień - dwa) transakcja się rozliczy nawet jak jej nie widać, czy znikła blokada. Wtedy też dostaniesz mile za transakcje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#766 PostWysłany: 29 Mar 2025 13:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6029
HON fly4free
Zupełnie normalne zjawisko, spać spokojnie i czekać aż w ciągu kilku dni płatność zostanie pobrana.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#767 PostWysłany: 29 Mar 2025 15:56 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 869
niebieski
Potwierdzam, nie raz tak miałem w Pekao, co prawda bez Curve, ale to chyba bez znaczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#768 PostWysłany: 30 Mar 2025 13:49 

Rejestracja: 29 Lut 2016
Posty: 20
OK, transakcja wróciła do historii, dostępne środki zmalały, mile naliczone.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 768 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 35, 36, 37, 38, 39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group