Autor: | SPLDER [ 11 Lis 2019 18:02 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Jesteś jedną z grup która traci najwięcej na zmianach. LH poszła w zupełnie innym kierunku niż UA - tam osoby latające w drogich taryfach na krótkich dystansach zyskały najwięcej. Populacja FTL zapewne się zwiększy - dawniej trzeba było wylatać 30 segmentów, obecnie niby 32 , ale long haul w eco liczy się razy 3, a w C jako 10, dawniej był to tylko 1 segment. Co prawda status będzie ważny tylko rok a nie 2 lata, ale dawniej kwalifikacja obejmowała 1 rok, więc zapewne dużego wpływu na liczbę FTL mieć to nie będzie. |
Autor: | oskiboski [ 11 Lis 2019 18:23 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
TLV to nadal short. Ciekawe jednak jak podejdą do TSE bo to mid-haul w sumie |
Autor: | bugs [ 11 Lis 2019 18:49 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Grupa LH poszła logiczną drogą bezpośrednio motywując paxów do latania przez ich huby. Zagranie dla biznesu - a to chyba nadal jest klient docelowy - praktycznie niezauważalne, bo kto ma latać szybko i w miarę komfortowo w tej części Europy, to i tak wybierze któregoś z przewoźników LH. Dla Niemców całkowicie niezauważalne, bo oni i tak latają lufą. Ciekawa będzie reakcja LO, ponieważ ich udział w tym programie stał się częściowo bierny. Jest to jedyny przewoźnik w regionie, który nie posiada własnej alternatywy do MM, więc brak działań spowoduje, że niektórzy pasażerowie w PL zaczną wybierać połączenia via MUC/FRA, żeby dobić do 50%. W dużej mierze przyszłość zależeć będzie od tego dożywotniego statusu. 7.500 punktów wydaje się dużo, nawet dla kogo kto lata służbo. Jeżeli mają sposób, żeby uwzględnić loty odbyte w przeszłości, może się okazać, że do zdobycia jest pozostaje już realny cel. Jeżeli zabawa ma się zaczynać od 2020, to należałoby mieć bardzo dalekosiężne plany lub wysoką pozycję służbową. Chyba w takiej sytuacji alternatywy okażą się bardzie atrakcyjne... (przy okazji: czy można sprawdzić gdzieś całą historię swojej działalności w MM?) |
Autor: | L4FF [ 11 Lis 2019 19:01 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
bugs napisał(a): Ciekawa będzie reakcja LO, ponieważ ich udział w tym programie stał się częściowo bierny. Jest to jedyny przewoźnik w regionie, który nie posiada własnej alternatywy do MM, więc brak działań spowoduje, że niektórzy pasażerowie w PL zaczną wybierać połączenia via MUC/FRA, żeby dobić do 50%. Obstawiam, że jednak LO przynajmniej na razie będzie częścią układu - czyli tak jak dotychczas, zintegrowani partnerzy będą liczyli się do uprzywilejowanej grupy. bugs napisał(a): (przy okazji: czy można sprawdzić gdzieś całą historię swojej działalności w MM?) Wieki temu można było wydrukować historię w automatach w poczekalniach. |
Autor: | nrm [ 11 Lis 2019 19:07 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Mnie tylko interesuje czy będzie można mając FTL do 2022 zrobić segmentami w 2020 jeszcze przedłużenie na kolejne 2 lata jak obecny się skończy. Można by tak sobie oszczędzić kłopotu na 2021-2024. A może już silvera nie zrobią w 2020 |
Autor: | SPLDER [ 11 Lis 2019 19:24 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
O 18:30 w Lufthansa Aviation Center we Frankfurcie rozpoczyna się spotkanie dotyczące zmian. Markus Binkert (CCO Lufthansa Hub Munich & Senior Vice President of Marketing Network Airlines) and Joost Greve (Senior Director Loyalty & Customer Insights) invited to the expert discussion. Main topic: The changes to 2021 in the M & M program. |
Autor: | brzemia [ 11 Lis 2019 19:29 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
To sie dowiemy za chwilę... Tapniete z telefonu |
Autor: | SPLDER [ 11 Lis 2019 20:01 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Na razie wiadomo, że: -status na lotach Eurowings jest liczony tak samo jak na lotach LH, -loty międzykontynentalne, to loty pomiędzy regionami wg definicji IATA (chociaż nie chce mi się w to wierzyć, że rzeczywiście loty do Tunezji czy Izraela będą się liczyły tak samo jak do USA czy Argentyny ) -nie będzie executive bonus liczonego do statusu - Loty w LO/LG/OU and EW/SN będą traktowane tak samo jak LH |
Autor: | 1955845624 [ 11 Lis 2019 21:48 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Zasadniczo takie podsumowanie. Loty kontynentalne: Economy Class: 5 punktów (Premium Economy Class: 5 punktów) Business Class: 10 punktów (First Class: 10 punktów) Loty transkontynentalne: Economy Class: 15 punktów Premium Economy Class: 20 punktów Business Class: 50 punktów First Class: 70 punktów Taryfa economy: nie jest istotne, czy to najtańsza promocyjna O, czy najdroższa - czysta Y. Frequent Traveller: 160 punktów statusowych Senator: 480 punktów statusowych HON Circle: 1500 punktów statusowych FTL i Senator - trzeba zebrać co najmniej 50% punktów ze ścisłej grupy LH; resztę można od innych partnerów Star Alliance. Lifetime FTL: 7500 punktów Lifetime Senator: 10000 punktów (i 10 lat statusu). @SPLDER - loty na Środkowy Wschód będą traktowane jako "intercontinental". |
Autor: | SPLDER [ 11 Lis 2019 21:58 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] |
To będziemy mieli wysyp SEN i HON z Izraela i Tunezji W przyszłym roku na kontach M&M ma się pojawić informacja o postępie w zdobywaniu status lifetime. Z zapowiedzi wynika, że Lifetime FTL będzie dostępny dla osób co mają 3 status stars, czyli już po 42 latach ciągłego posiadania statusu. M&M wie jak nagrodzić najwierniejszych klientów :-p EDIT: Tunezja , Maroko i Turcja wg definicji IATA należy jednak do Europy. |
Autor: | piotrek13a [ 12 Lis 2019 00:45 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
To nie zapeszajac póki co nie wygląda to tak źle. FTL jeśli lot będzie traktowany jako status to praktycznie bez zmian a nawet łatwiej bo jak rozumiem inne linie też będzie po 5 pkt za Eco a nie marne 125 mil i to nie w najtańszej klasie. Natomiast sen to ogólnie bardzo duże ułatwienie. 100k mil było kosmosem dla normalnego zjadacza chleba i osoby latsjacej tanio natomiast teraz wydaje się że cotygodniowy RT np do zielonej góry daje Golda... |
Autor: | SPLDER [ 12 Lis 2019 01:06 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Robiąc 100 lotów rocznie w wielu programach zdobędziesz *G - chociażby UA przed zmianami wymagało tylko 50, Sheba chyba jeszcze mniej. Obecnie aby dostać SEN potrzeba 5 transkontynentalnych lotów RT w biznesie - więc mniej więcej tyle samo co poprzednio, tyle , że co roku a nie co 2 lata. Dla FTL pewnie jest trochę łatwiej - ale status ważny jedynie rok. |
Autor: | LLAP [ 12 Lis 2019 05:42 ] | ||
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 | ||
Cóż zmiany grupy LH powodują, że się tylko usmeicham na myśl, że to 5* linia. Bagaże do Azji i Afryki- ciach! Ciepłe żarełko na ładowaniu w LongHaulu w Eco - ciach! Program MM - ciachhhh! Jak zawsze narzekam na LuftWaffe, tak teraz możliwe, że paradoksalnie wrócę do ich programu. A czemu? Otóż zwykle (90%) latam na terenie Ameryki Północnej - z czego 40-50% lotów to tak zwane loty wstydu - zazwyczaj 300-400km, od wielkiej parady mam lot EAST-WEST czyli SFO/LAX - EWR/BOŚ/JFK/IAD. Ostatnio trafił mi się MSP-RST - mój rekord życiowy - samolot był w powietrzu 18 minut. Zwykle dowiaduje się tydzień, dwa przed lotami, że "biznes trzeba działać" - więc lecę! Bilet kupuję sobie sam, potem dostaje zwrot. Staram się być w miarę oszczędny, ale Gołda w Delcie zrobiłem w kilka miesięcy A co nie w Delcie to lądowałem do UA - unikam AA, a program Mosaic JetBlue dopiero raczkuje. I tak sobie przekalkulowałem - raz odruchowo wrzuciłem lot EWR-PIT UA do MM - otrzymałem 1000 mil (załącznik) za wydane 355$ (chodzi o wyliczenia - osobiście mnie nie stać na takie bilety z własnej kieszeni na godzinny lot). czyli na Gołda w MM według starych zasad potrzebowałbym.... 355 000 $ Obecnie mogę się zmieścić według moich wyliczeń w około 4.5% tej sumy. Także z mojej perspektywy oznacza to powrót do LH na 99% - status w Delcie mam na kilkanaście miesięcy jeszcze więc pora przeprosić się z LH..
|
Autor: | SPLDER [ 12 Lis 2019 06:21 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Pamiętaj, że połowa punktów musi pochodzić z grupy LH z przystawkami + LO , UA już się nie liczy. Do lifetime też liczą się wyłącznie loty LH + LO |
Autor: | piotrek13a [ 12 Lis 2019 08:46 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Oczywiście sytuacja każdej osoby inna. Ale jeśli ktoś do tej pory korzystał z lotów głównie na cotygodniowe dojazdy do pracy to przy dobrych wiatrach miał ok 15000 mil rocznie. Czyli dostawał srebro za promocję a *G musiał szukać w innych programach bo w M&m nawet się nie otarł. Teraz dla takich osób będzie łatwiej. |
Autor: | bonifacy [ 12 Lis 2019 08:53 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Dokładnie, ci co latają często ale po kosztach zyskają. Ci co rzadko, ale na bogato, stracą okropnie. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | manio [ 12 Lis 2019 10:21 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Przynajmniej przyszły rok jest po staremu więc można przedłużyc status na kolejne 2 lata a później obserwować bieg wydarzeń... |
Autor: | marek2011 [ 12 Lis 2019 10:57 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Zyskają "codzienni" pasażerowie LH i innych linii zintegrowanych, którzy latają bardzo często, a niekoniecznie w wysokich taryfach / wyższych klasach serwisowych. Golda będzie można zdobyć odbywając 96 lotów krajowych / europejskich, bez względu na klasę rezerwacyjną i cenę biletu. Jeśli ktoś kilka razy lata na longach rocznie, lub zdarza mu się latać w C, będzie tych lotów jeszcze mniej. Przykład @LLAP o tyle nie jest do końca jest dobry, że ok - wprawdzie lotów / wydanej kasy będzie mniej w jego sytuacji, ale połowę punktów trzeba zrobić liniami zintegrowanymi, co w USA jest niemożliwe - no chyba, że ktoś robi parę rund Europa - USA na metalu LH, LX itp. najlepiej w C/Y+. Ludzie latający w bardzo wysokich taryfach wprawdzie tracą na przeliczniku statusowym, ale trzeba pamiętać, że oni z kolei są już nagradzani milami premiowymi wg przelicznika $. Wszystko wskazuje na to, że nowy system wyprodukuje sporo "bida Senatorów" - ludzi dużo latających, ale w śmieciowych taryfach, a więc zdobywających SEN przy jednoczesnym zgromadzeniu ledwie kilku - może kilkunastu tys mil premiowych - czyli z tych mile nawet na krajówkę mogą za rok nie uzbierać No i jest nieznaczna dewaluacja kryteriów FTL, ale tylko dla tych paxów, którzy dotychczasowe segmenty robili wyłącznie najtańszymi biletami po kraju / Europie. Pozostali zyskają. |
Autor: | Sudoku [ 12 Lis 2019 11:15 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Dyskusja skoncentrowała się na statusach, czym również jestem żywo zainteresowany. Ale w ogóle nie poruszono póki co kwestii zbierania i wykorzystywania mil. Jakie będą zmiany w tym zakresie (bo że będą, to chyba nikt nie ma wątpliwości) i jak bardzo niekorzystne mogą być? Czy są jakieś przecieki w tym zakresie? A także, jak będzie z przedłużaniem ważności mil? |
Autor: | piotrek13a [ 12 Lis 2019 11:25 ] |
Temat postu: | Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021 |
Dyskutujemy o tym co wiemy, bo zostało oficjalnie przedstawione. Dyskusja na temat mil oraz ewentualnych zmian w sposobie och wykorzystania jest wróżeniem z fusów bez jakichkolwiek danych w tym temacie |
Strona 2 z 14 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |