Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2024
lepiej-juz-bylo-czyli-zmiany-od-2024,1574,146331
Strona 2 z 14

Autor:  SPLDER [ 11 Lis 2019 18:02 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Jesteś jedną z grup która traci najwięcej na zmianach. LH poszła w zupełnie innym kierunku niż UA - tam osoby latające w drogich taryfach na krótkich dystansach zyskały najwięcej.

Populacja FTL zapewne się zwiększy - dawniej trzeba było wylatać 30 segmentów, obecnie niby 32 , ale long haul w eco liczy się razy 3, a w C jako 10, dawniej był to tylko 1 segment.

Co prawda status będzie ważny tylko rok a nie 2 lata, ale dawniej kwalifikacja obejmowała 1 rok, więc zapewne dużego wpływu na liczbę FTL mieć to nie będzie.

Autor:  oskiboski [ 11 Lis 2019 18:23 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

TLV to nadal short. Ciekawe jednak jak podejdą do TSE bo to mid-haul w sumie

Autor:  bugs [ 11 Lis 2019 18:49 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Grupa LH poszła logiczną drogą bezpośrednio motywując paxów do latania przez ich huby. Zagranie dla biznesu - a to chyba nadal jest klient docelowy - praktycznie niezauważalne, bo kto ma latać szybko i w miarę komfortowo w tej części Europy, to i tak wybierze któregoś z przewoźników LH. Dla Niemców całkowicie niezauważalne, bo oni i tak latają lufą.

Ciekawa będzie reakcja LO, ponieważ ich udział w tym programie stał się częściowo bierny. Jest to jedyny przewoźnik w regionie, który nie posiada własnej alternatywy do MM, więc brak działań spowoduje, że niektórzy pasażerowie w PL zaczną wybierać połączenia via MUC/FRA, żeby dobić do 50%.

W dużej mierze przyszłość zależeć będzie od tego dożywotniego statusu. 7.500 punktów wydaje się dużo, nawet dla kogo kto lata służbo. Jeżeli mają sposób, żeby uwzględnić loty odbyte w przeszłości, może się okazać, że do zdobycia jest pozostaje już realny cel. Jeżeli zabawa ma się zaczynać od 2020, to należałoby mieć bardzo dalekosiężne plany lub wysoką pozycję służbową. Chyba w takiej sytuacji alternatywy okażą się bardzie atrakcyjne...
(przy okazji: czy można sprawdzić gdzieś całą historię swojej działalności w MM?)

Autor:  L4FF [ 11 Lis 2019 19:01 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

bugs napisał(a):
Ciekawa będzie reakcja LO, ponieważ ich udział w tym programie stał się częściowo bierny. Jest to jedyny przewoźnik w regionie, który nie posiada własnej alternatywy do MM, więc brak działań spowoduje, że niektórzy pasażerowie w PL zaczną wybierać połączenia via MUC/FRA, żeby dobić do 50%.


Obstawiam, że jednak LO przynajmniej na razie będzie częścią układu - czyli tak jak dotychczas, zintegrowani partnerzy będą liczyli się do uprzywilejowanej grupy.

bugs napisał(a):
(przy okazji: czy można sprawdzić gdzieś całą historię swojej działalności w MM?)


Wieki temu można było wydrukować historię w automatach w poczekalniach.

Autor:  nrm [ 11 Lis 2019 19:07 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Mnie tylko interesuje czy będzie można mając FTL do 2022 zrobić segmentami w 2020 jeszcze przedłużenie na kolejne 2 lata jak obecny się skończy. Można by tak sobie oszczędzić kłopotu na 2021-2024. A może już silvera nie zrobią w 2020 ;)

Autor:  SPLDER [ 11 Lis 2019 19:24 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

O 18:30 w Lufthansa Aviation Center we Frankfurcie rozpoczyna się spotkanie dotyczące zmian.


Markus Binkert (CCO Lufthansa Hub Munich & Senior Vice President of Marketing Network Airlines) and Joost Greve (Senior Director Loyalty & Customer Insights) invited to the expert discussion. Main topic: The changes to 2021 in the M & M program.

Autor:  brzemia [ 11 Lis 2019 19:29 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

To sie dowiemy za chwilę...

Tapniete z telefonu

Autor:  SPLDER [ 11 Lis 2019 20:01 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Na razie wiadomo, że:

-status na lotach Eurowings jest liczony tak samo jak na lotach LH,
-loty międzykontynentalne, to loty pomiędzy regionami wg definicji IATA (chociaż nie chce mi się w to wierzyć, że rzeczywiście loty do Tunezji czy Izraela będą się liczyły tak samo jak do USA czy Argentyny )
-nie będzie executive bonus liczonego do statusu
- Loty w LO/LG/OU and EW/SN będą traktowane tak samo jak LH

Autor:  1955845624 [ 11 Lis 2019 21:48 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Zasadniczo takie podsumowanie.

Loty kontynentalne:
Economy Class: 5 punktów
(Premium Economy Class: 5 punktów)
Business Class: 10 punktów
(First Class: 10 punktów)

Loty transkontynentalne:
Economy Class: 15 punktów
Premium Economy Class: 20 punktów
Business Class: 50 punktów
First Class: 70 punktów

Taryfa economy: nie jest istotne, czy to najtańsza promocyjna O, czy najdroższa - czysta Y.

Frequent Traveller: 160 punktów statusowych
Senator: 480 punktów statusowych
HON Circle: 1500 punktów statusowych

FTL i Senator - trzeba zebrać co najmniej 50% punktów ze ścisłej grupy LH; resztę można od innych partnerów Star Alliance.

Lifetime FTL: 7500 punktów
Lifetime Senator: 10000 punktów (i 10 lat statusu).


@SPLDER - loty na Środkowy Wschód będą traktowane jako "intercontinental".

Autor:  SPLDER [ 11 Lis 2019 21:58 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More]

To będziemy mieli wysyp SEN i HON z Izraela i Tunezji :-)

W przyszłym roku na kontach M&M ma się pojawić informacja o postępie w zdobywaniu status lifetime.

Z zapowiedzi wynika, że Lifetime FTL będzie dostępny dla osób co mają 3 status stars, czyli już po 42 latach ciągłego posiadania statusu. M&M wie jak nagrodzić najwierniejszych klientów :-p

EDIT: Tunezja , Maroko i Turcja wg definicji IATA należy jednak do Europy.

Autor:  piotrek13a [ 12 Lis 2019 00:45 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

To nie zapeszajac póki co nie wygląda to tak źle. FTL jeśli lot będzie traktowany jako status to praktycznie bez zmian a nawet łatwiej bo jak rozumiem inne linie też będzie po 5 pkt za Eco a nie marne 125 mil i to nie w najtańszej klasie.
Natomiast sen to ogólnie bardzo duże ułatwienie. 100k mil było kosmosem dla normalnego zjadacza chleba i osoby latsjacej tanio natomiast teraz wydaje się że cotygodniowy RT np do zielonej góry daje Golda...

Autor:  SPLDER [ 12 Lis 2019 01:06 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Robiąc 100 lotów rocznie w wielu programach zdobędziesz *G - chociażby UA przed zmianami wymagało tylko 50, Sheba chyba jeszcze mniej.
Obecnie aby dostać SEN potrzeba 5 transkontynentalnych lotów RT w biznesie - więc mniej więcej tyle samo co poprzednio, tyle , że co roku a nie co 2 lata.

Dla FTL pewnie jest trochę łatwiej - ale status ważny jedynie rok.

Autor:  LLAP [ 12 Lis 2019 05:42 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Cóż zmiany grupy LH powodują, że się tylko usmeicham na myśl, że to 5* linia. Bagaże do Azji i Afryki- ciach! Ciepłe żarełko na ładowaniu w LongHaulu w Eco - ciach! Program MM - ciachhhh! Jak zawsze narzekam na LuftWaffe, tak teraz możliwe, że paradoksalnie wrócę do ich programu. A czemu?

Otóż zwykle (90%) latam na terenie Ameryki Północnej - z czego 40-50% lotów to tak zwane loty wstydu - zazwyczaj 300-400km, od wielkiej parady mam lot EAST-WEST czyli SFO/LAX - EWR/BOŚ/JFK/IAD. Ostatnio trafił mi się MSP-RST - mój rekord życiowy - samolot był w powietrzu 18 minut. Zwykle dowiaduje się tydzień, dwa przed lotami, że "biznes trzeba działać" - więc lecę! Bilet kupuję sobie sam, potem dostaje zwrot. Staram się być w miarę oszczędny, ale Gołda w Delcie zrobiłem w kilka miesięcy ;-) A co nie w Delcie to lądowałem do UA - unikam AA, a program Mosaic JetBlue dopiero raczkuje. I tak sobie przekalkulowałem - raz odruchowo wrzuciłem lot EWR-PIT UA do MM - otrzymałem 1000 mil (załącznik) za wydane 355$ (chodzi o wyliczenia - osobiście mnie nie stać na takie bilety z własnej kieszeni na godzinny lot). czyli na Gołda w MM według starych zasad potrzebowałbym.... 355 000 $ :D Obecnie mogę się zmieścić według moich wyliczeń w około 4.5% tej sumy. Także z mojej perspektywy oznacza to powrót do LH na 99% - status w Delcie mam na kilkanaście miesięcy jeszcze więc pora przeprosić się z LH..

Załączniki:
Screenshot 2019-11-11 at 10.40.30 PM.png
Screenshot 2019-11-11 at 10.40.30 PM.png [ 25.88 KiB | Obejrzany 3204 razy ]

Autor:  SPLDER [ 12 Lis 2019 06:21 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Pamiętaj, że połowa punktów musi pochodzić z grupy LH z przystawkami + LO , UA już się nie liczy.
Do lifetime też liczą się wyłącznie loty LH + LO

Autor:  piotrek13a [ 12 Lis 2019 08:46 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Oczywiście sytuacja każdej osoby inna. Ale jeśli ktoś do tej pory korzystał z lotów głównie na cotygodniowe dojazdy do pracy to przy dobrych wiatrach miał ok 15000 mil rocznie. Czyli dostawał srebro za promocję a *G musiał szukać w innych programach bo w M&m nawet się nie otarł. Teraz dla takich osób będzie łatwiej.

Autor:  bonifacy [ 12 Lis 2019 08:53 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Dokładnie, ci co latają często ale po kosztach zyskają. Ci co rzadko, ale na bogato, stracą okropnie.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Autor:  manio [ 12 Lis 2019 10:21 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Przynajmniej przyszły rok jest po staremu więc można przedłużyc status na kolejne 2 lata a później obserwować bieg wydarzeń...

Autor:  marek2011 [ 12 Lis 2019 10:57 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Zyskają "codzienni" pasażerowie LH i innych linii zintegrowanych, którzy latają bardzo często, a niekoniecznie w wysokich taryfach / wyższych klasach serwisowych. Golda będzie można zdobyć odbywając 96 lotów krajowych / europejskich, bez względu na klasę rezerwacyjną i cenę biletu. Jeśli ktoś kilka razy lata na longach rocznie, lub zdarza mu się latać w C, będzie tych lotów jeszcze mniej.

Przykład @LLAP o tyle nie jest do końca jest dobry, że ok - wprawdzie lotów / wydanej kasy będzie mniej w jego sytuacji, ale połowę punktów trzeba zrobić liniami zintegrowanymi, co w USA jest niemożliwe - no chyba, że ktoś robi parę rund Europa - USA na metalu LH, LX itp. najlepiej w C/Y+.

Ludzie latający w bardzo wysokich taryfach wprawdzie tracą na przeliczniku statusowym, ale trzeba pamiętać, że oni z kolei są już nagradzani milami premiowymi wg przelicznika $.

Wszystko wskazuje na to, że nowy system wyprodukuje sporo "bida Senatorów" - ludzi dużo latających, ale w śmieciowych taryfach, a więc zdobywających SEN przy jednoczesnym zgromadzeniu ledwie kilku - może kilkunastu tys mil premiowych - czyli z tych mile nawet na krajówkę mogą za rok nie uzbierać :D

No i jest nieznaczna dewaluacja kryteriów FTL, ale tylko dla tych paxów, którzy dotychczasowe segmenty robili wyłącznie najtańszymi biletami po kraju / Europie. Pozostali zyskają.

Autor:  Sudoku [ 12 Lis 2019 11:15 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Dyskusja skoncentrowała się na statusach, czym również jestem żywo zainteresowany.

Ale w ogóle nie poruszono póki co kwestii zbierania i wykorzystywania mil. Jakie będą zmiany w tym zakresie (bo że będą, to chyba nikt nie ma wątpliwości) i jak bardzo niekorzystne mogą być? Czy są jakieś przecieki w tym zakresie?
A także, jak będzie z przedłużaniem ważności mil?

Autor:  piotrek13a [ 12 Lis 2019 11:25 ]
Temat postu:  Re: [Miles&More] "Lepiej już było", czyli zmiany od 2021

Dyskutujemy o tym co wiemy, bo zostało oficjalnie przedstawione. Dyskusja na temat mil oraz ewentualnych zmian w sposobie och wykorzystania jest wróżeniem z fusów bez jakichkolwiek danych w tym temacie :)

Strona 2 z 14 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/