Autor: | cypel [ 21 Cze 2019 08:34 ] |
Temat postu: | Re: Lofoty |
BrunoJ napisał(a): cypel napisał(a): Poza tym Norwegia to nie Indonezja, w Norwegii sprawy bezpieczeństwa są traktowane serio. Więc jeśli jednostka idzie w morze tzn. że może. Tak powiadasz... ![]() https://www.portalmorski.pl/bezpieczens ... ta-zdjecia wklejasz jakiś szczątkowy gównoartykuł manipulujący faktami i na jego podstawie chcesz zdyskredytować bezpieczeństwo norweskiej żeglugi? ![]() po za tym co to ma wspólnego z bezpieczeństwem o którym ja mówię? Kolizje się zdarzają wszędzie i wszystkim. to ja wklejam to: "Przypomnijmy: Helge Ingstad została staranowana 8 listopada ubiegłego roku o godzinie 04:03 przez zbiornikowiec Sola TS spółki Tsakos Energy Navigation, jednostkę klasy Aframax do przewozu surowej ropy naftowej, pływającą pod banderą maltańską. Do zderzenia doszło w Hjeltefjordzie, na północ od wyspy Sotra. Statek o długości 249,97 m, szerokości 44,03 m i pojemności brutto 62 557 jednostek opuścił właśnie terminal paliwowy Sture w Øygarden, mając na pokładzie 23-osobową załogę i pełne zbiorniki surowca dla brytyjskiego odbiorcy. Natomiast okręt mierzący 134 m i wypierający 5300 ton, wraz ze 137 członkami załogi, wracał z wielkich manewrów NATO „Trident Juncture” do bazy w Haakonsvern. Zbiornikowiec uderzył fregatę z prawej burty, w rejonie hangaru, pod kątem, przebijając jej poszycie kadłuba poniżej linii wodnej, jak również nad nią. Sam nie odniósł poważniejszych uszkodzeń. Dla Helge Ingstad zderzenie okazało się być fatalne w skutkach. Z pomocą holowników, które asystowały Sola TS opuszczającemu port, udało się osadzić fregatę na skalistym dnie tuż przy brzegu, w miejscu o małej głębokości. Tylko dzięki temu zabiegowi nie stracono jednostki od razu i bezpowrotnie. Ośmiu marynarzy odniosło obrażenia, wraz z nimi ewakuowano resztę załogi. Wkrótce okręt połączono linami stalowymi z lądem, ale nie przeszkodziło to wciąż nabierającemu wody kadłubowi pokonać tego oporu i 13 listopada Helge Ingstad pogrążyła się niemal całkowicie." źródło: portalstoczniowy.pl Okręt został podniesiony a śledztwo dalej trwa, ale wszystko wskazuje na to, że zgodnie z prawem drogi m/t Sola nie ustąpiła drogi Helge Ingstad. Poza tym podnoszona jest też sprawa nieodpowiedniego oświetlenia m/t Sola. Sam jestem ciekaw jakie będzie orzeczenie. Szkoda, że Helge Ingstad miała wyłączony transponder AIS, włączyli dopiero po kolizji. z Lofotów zrobił się konkretny offtop, jeszcze żeby ta kolizja była na Lofotach a to koło Bergen ![]() |
Strona 3 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |