Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 30 Lis 2024 00:35 

Rejestracja: 14 Lut 2014
Posty: 7
Cześć!

jeśli było, to przepraszam, ale nie znalazłem wprost odpowiedzi. Poszukiwania w necie też bez sukcesu. Więc może warto zebrać info tutaj. Lecę niedługo przez Gatwick i Luton - z obu tych lotnisk można opłacić pociąg "pay as you go", ale...

(przejazdy z/do London Terminals - akurat ceny off-peak)
1. Gatwick - cena pay as you go jest atrakcyjna - na dziś £10.1 i chyba nie można kupić tańszych biletów (info o cenie wyświetla się przy szukaniu na nationalrail.co.uk i nie widzę sensu kupowania w inny sposób biletów). O Gatwick Express nawet nie wspominam, bo jak ktoś napisał, to jest okradanie turystów.
2. Luton - pay as you go - £11.7 - tutaj cena w takiej opcji nie wyświetla się wprost na stronie kolei i można złapać również bilety w niższych cenach, ale ta też jest dobra, szczególnie jak już nie ma tańszych biletów w zwykłych taryfach.

Czego nie rozumiem?
- lotniska leżą poza strefami 1-9, więc teoretycznie nie wliczają się do dziennego cappingu powiedzmy dla stref 1-2. Wtedy rozumiem, że przejazd w powyższych kwotach jest liczony dodatkowo jako osobna wartość, czy tak? Czy nie ma racji, na co wskazuje poniższe:
- czym jest zatem capping dla stacji contactless leżących poza strefami 1-9: tutaj jego limity: https://assets.nationalrail.co.uk/e8xgegruud3g/7gEreoPoDB0aj9KLlGt0F9/c0f80d68ee983b5836eb8816bf607c9a/Pay_as_you_go_with_contactless_caps_Jun_2024_v2.pdf? Ja bym to rozumiał, że dla podróży pociągiem, poza strefami 1-9 jest osobny capping (jeśli kilka razy bym jeździł pociągiem w do tych miejsc). I jeśli raz jadę w ciągu dnia z/na lotnisko, to ten capping mnie nie interesuje. Ale...na jednej ze stron (dość rzeczowej) przeczytałem, że nie opłaca się jechać z/na Luton przy pomocy pay as you go, bo automatycznie zwiększa się/aktywuje dzienny capping do ponad £40. Czyli wtedy zamiast zapłacić powiedzmy £10 za dojazd z/do London Terminals oraz £8.5 dzienny capping w strefach 1-2, płacę za wszystkie przejazdy aż do cappingu ponad £40. Czy tak jest faktycznie? Czy taka sytuacja dotyczy tylko Luton czy również analogicznie Gatwick?
Czy zupełnie coś pomieszałem?

Generalnie jednego dnia przylatuję na Gatwick i będę zwiedział Londyn. Kolejnego dnia zwiedzanie i wylot z Luton. Jak optymalnie kosztowo ogarnąć te transfery (bez kombinowania z przesiadkami)? (zakładając, że nie ma już tańszych biletów, contactless często jest tańsze i wygodniejsze - nie ma rezerwacji na godzinę, jakby np.: przylot się opóźnił).

Przy okazji dopytam: do cappingu muszę używać tej samej karty/urządzenia - to jest oczywiste - przy czym nawet jeśli na urządzeniu jest przypisana ta sama karta, to można używać tylko tego albo tego przez cały dzień (bo karta na urządzeniu podobno jest identyfikowana jako inna metoda płatności). Czy zatem mogę używać jednej karty przez 2 osoby - jedna karta fizyczna, a druga osoba karta przypisana do urządzenia?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
KL_user uważa post za pomocny.
 
      
Majowa wycieczka na Rodos ☀️ All inclusive na wyspie za 972 PLN ✈️🏨 Majowa wycieczka na Rodos ☀️ All inclusive na wyspie za 972 PLN ✈️🏨
🏖️ Wakacje w sercu Costa Brava 🌞 6 dni z wyżywieniem za 2535 PLN 🏖️ Wakacje w sercu Costa Brava 🌞 6 dni z wyżywieniem za 2535 PLN
#2 PostWysłany: 27 Lut 2025 14:48 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 1151
złoty
@jaworfly4free Nikt nie podjął twojego tematu, a jest on bardzo ciekawy. Tutaj po prostu rozszerzono działanie systemu "Pay as you go with contactless caps" https://assets.nationalrail.co.uk/e8xge ... b_2025.pdf poza strefy 1-9 Londynu. Faktycznie w ten sposób bilet np. centrum Londynu - Gatwick Airport kosztuje 10,10 GPB w okresie off-peak co jest bardzo dobrą ceną.

Według mnie masz rację, bo system liczy dzienny albo tygodniowy limit według najdalej odwiedzonej strefy. Czyli przy intensywnym zwiedzaniu Londynu i jeździe na Gatwick opłacalnym jest używanie dwóch zupełnie różnych kart płatniczych. Jedna do komunikacji miejskiej, a druga do pojedynczego przejazdu pociągiem na lotnisko.
Pierwsza karta -> Daily Cap 1-5 TfL 15,30 GBP - wysiadamy na stacji East Croydon i idziemy za bramki
Druga karta -> East Croydon - Gatwick Airport Off-peak 3,90 GBP.

Takie kombinowanie jak wyżej opisałem opłaca się nawet jeśli w ciągu dnia jedzie się tylko np. na lotnisko:
London Bridge - East Croydon 4,20 GBP
East Croydon - Gatwick Airport 3,90 GBP
Razem 8,10 GBP
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 28 Lut 2025 09:22 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2597
platynowy
Nie potrzeba używać dwóch różnych kart. Pisałem o tym tutaj: gatwick-do-centrum-londynu,1273,56752&p=1586821#p1586821

Jeszcze tańszy sposób na Gatwick pisałem tutaj: gatwick-do-centrum-londynu,1273,56752&p=1541014#p1541014

State posty, więc trzeba uwzględnić że ceny na dzisiaj będą odpowiednio wyższe.


jaworfly4free napisał(a):
2. Luton - pay as you go - £11.7 - tutaj cena w takiej opcji nie wyświetla się wprost na stronie kolei i można złapać również bilety w niższych cenach, ale ta też jest dobra, szczególnie jak już nie ma tańszych biletów w zwykłych taryfach.

Trzeba pamiętać, że te £11.70 to jest cena do/z stacji Luton Airport Parkway, czyli nie do/z lotniska. Ze stacji Luton Airport Parkway do lotniska kursuje kolejka DART która kosztuje kolejne £4.90. Doliczając to już nie wychodzi tak korzystnie. No i te £11.70 to cena w godzinach off-peak. W godzinach peak zapłacimy za ten przejazd £15.90 (+ ew DART).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group