Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

[BCN] lotnisko Barcelona El Prat - miasto
lotnisko-barcelona-el-prat-miasto,1300,986
Strona 2 z 46

Autor:  dzarek [ 06 Sty 2011 16:35 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

@lolcia123 z czego jest napisane tak :)

Autor:  lolcia123 [ 06 Sty 2011 16:41 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

Dzięki :) A mając bilet T-dia muszę tak samo jak w przypadku biletu T10 za każdym razem przy zmianie środka transportu kasować bilet ?

Autor:  luxyfer [ 06 Sty 2011 16:58 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

a przy okazji - czy na t10 i inne miejski bilety są jakieś zniżki dla studentów?

odp mod - nie ma ,
poza biletem 3miesiecznym , kwartalnym dla mlodziezy

Autor:  fly4me [ 06 Sty 2011 17:10 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

@lolcia: T-dia kasujesz tylko raz, no i oczywiście za każdym razem gdy przechodzisz przez bramki w metrze.

Ja i tak proponowałbym zakup T-10. Pamiętaj, że z tego biletu może korzystać jednocześnie kilka osób. Tak więc za 8,25€ możesz razem z koleżanką skorzystać 5x z komunikacji publicznej, a to powinno wystarczyć na 1 dzień. Natomiast za T-dia zapłacicie w sumie 12,40€.

Na zintegrowane bilety okresowe nie ma żadnych zniżek. W końcu i tak Barcelona ma chyba najtańszą w Europie Zachodniej komunikację publiczną, więc nie wymagajmy zbyt wiele.

Autor:  lolcia123 [ 06 Sty 2011 20:23 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

fly4me dzięki za odpowiedź. Czyli kasując np za pierwszym razem bilet w metrze i następnie przesiadając się do autobusu już go nie muszę kolejny raz kasować? Ogólnie to mogłabym kupić bilet T10 tylko nie rozumiem o co chodzi z tymi maksymalnie 4 przesiadkami pomiędzy różnymi środkami transportu

Autor:  fly4me [ 06 Sty 2011 20:50 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

Tak, biletu już nie kasujesz, bo po prostu na nim zostanie wydrukowana data ważności i nie ma potrzeby kolejnego kasowania.

Nie wiem o co chodzi z 4 przesiadkami. Gdzie to przeczytałaś? I po co ci aż cztery przesiadki? W każde miejsce Barcelony dotrzesz z maksymalnie 1 przesiadką w metrze. Tak jest zaprojektowana cała sieć.

Autor:  lolcia123 [ 06 Sty 2011 20:56 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

Na jakiejś stronce tak pisało:) W takim razie zdecyduję się na T10 :) jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedź

Autor:  fly4me [ 06 Sty 2011 21:14 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

@lolcia. Teraz to zakręciłaś :D Jeśli jednak wybierzesz T10, to trzeba go kasować przy rozpoczęciu każdej podróży (podczas przesiadek w ramach 75 minut - nie).

Autor:  gwzd [ 07 Sty 2011 00:06 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

drobna uwaga - przesiadki pomiedzy koleja a metrem nie sa darmowe (trzeba wyjsc przez bramki stacji renfe i wejsc przez inne do metra). na t10 beda to 2 przejazdy.

bilet na 10 przejazdow ma te zalete, ze dziala w autobusach nocnych ('nitbus'). bilety na pare dni (t-dia itd.) niestety nie i trzeba placic osobno 1,4 euro za przejazd takowym

co do kasowania podczas przesiadek na t10 - zasada jest taka, ze trzeba bilet wlozyc do kasownika po wejsciu do srodka komunikacji publicznej. jezeli jedziesz na darmowej przesiadce, automat po prostu nie policzy kolejnego przejazdu.

Autor:  fly4me [ 07 Sty 2011 01:11 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

Nie do końca. Jeśli przejdziesz przez bramki metra drugi raz w ciągu 75 minut, to policzy drugi raz. Wiem z autopsji.

I przesiadka z kolei do metra nie wymaga ponownego kasowania biletu, przynajmniej na stacji Barcelona Sants.

Autor:  Abcn [ 07 Sty 2011 01:38 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

lolcia123 napisał(a):
nie rozumiem o co chodzi z tymi maksymalnie 4 przesiadkami pomiędzy różnymi środkami transportu
W ramach jednego przejazdu =w ciągu max. 75 min w strefie 1= możesz skorzystać z 4 różnych środków transportu czyli przesiąść się 3x np
1.z kolejki Renfe Rodalies na np autobus,
2 z busu na Metro
3 z Metra na tramwaj
jesli po tym chcesz wsiąść do innego busu , FGC, nawet jesli nie upłynęła godzina 15min,
pobrany zostanie następny przejazd (o ile poprzedni nie był ostatni)
jw fly4me
na marginesie , podobnie jak po wyjściu poza bramki Metra] pobierany jest następny przejazd jeśli wraca się nawet w sekundę,
'przesiadki' czy powroty busem o tym sam numerze są kasowane na nowo.
podobnie FGC-FGC
czy Renfe-Renfe.
*Oczywiście, można przechodzić na inne linie 'w węzłach' bez wychodzenia za bramki,
i podróżować pod ziemią legalnie do 2 godzin, a praktycznie ile się chce ( :?: ),
chyba że wcześniej po tych 2 godz. spotkałby nas kontroler/revisor :lol: - czy ''będą już zamykać budkę po północy :!: :?: ''

+ na marginesie 2, skłaniam się do tego co pisze fly4him że przesiadka z kolejki Rodalies np z lotniska na inny środek transp.publ. (do 74min , 1sza czy 2ga czy 3cia) będzie w ramach jednego przejazdu, jak sprawdzę to dam znać.

Autor:  luxyfer [ 07 Sty 2011 01:42 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

a dużo kontrolerów w Barcelonie? :)

Autor:  Abcn [ 07 Sty 2011 01:50 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

luxyfer napisał(a):
a dużo kontrolerów w Barcelonie? :)

trudno mi powiedzieć ,
porównując do Wa-wy 10 lat temu mniej,
ale ostatnio + zwłaszcza w sezonie ilość ich zwiększa się.
ja myślę że na nieznanym terenie nie warto pogrywać dla 80 centymów

+ jw jest to miasto które w dużej mierze można zwiedzać na piechotę
(nie mówię o takim zwiedzaniu dojazdu do lotniska , 15 km :) )

Autor:  Abcn [ 07 Sty 2011 01:56 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

dzarek napisał(a):
Potrzebuje dostać się do Arc de Triomf. Znalazłem połączenie koleją z przesiadką na Sants. I mam pytanie, czy przy przesiadce mogę kontynuować podróż na skasowanym już bilecie T-10 w ramach tych 75 minut?
@down dzięki :)
fly4me napisał(a):
Oczywiście :)

Dodałbym że jeśli nie da się przejść z peronu R2 (kolejki z lotniska/aeroport) na peron (8?) linii w kierunku AdT (R 1,3,4,7 ?) bez wychodzenia poza bramki, na wszelki wypadek lepiej naświetlić sytuację strażnikowi , aby otworzył dla nas "jego" bramkę ,
gdyż obstawiam że pobrałoby przy przejściu następny przejazd,
- zobacz 3 posty wyżej z 00:38 07Sty2011


Jechać z Aeroport dalej na ElClot-Arago , gdzie sątylko 2 perony i chyba nie ma bramek między nimi aby 'cofnąć się' do Arc d Triomf to może zbyt wiele zachodu
?
:)

Autor:  Abcn [ 11 Sty 2011 18:24 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

Abcn napisał(a):
dzarek napisał(a):
Potrzebuje dostać się do Arc de Triomf. Znalazłem połączenie koleją z przesiadką na Sants. I mam pytanie, czy przy przesiadce mogę kontynuować podróż na skasowanym już bilecie T-10 w ramach tych 75 minut?
@down dzięki :)
fly4me napisał(a):
Oczywiście :)

Dodałbym że jeśli nie da się przejść z peronu R2 (kolejki z lotniska/aeroport) na peron (8?) linii na AdT (R 1,3,4,7 ?) bez wychodzenia poza bramki, na wszelki wypadek lepiej naświetlić sytuację strażnikowi , aby otworzył dla nas drugą bramkę ,
gdyż obstawiam że pobrałaby ona przy wejściu następny przejazd,
- zobacz 3 posty wyżej z 00:38 07Sty2011
w nawiązaniu do tego co powyżej , na dworcu B. Sants perony 7-14 są głównie dla kolejki 'rodalies' i są w obrębie jednego 'obszaru biletowego'
=> można przejść bez bramek i bez problemu,

podczas gdy 1-6 są dla dalekobieżnych i to jest inna para kaloszy. :)

Autor:  gwzd [ 31 Sty 2011 11:09 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

Orientuje sie ktos moze czy Ryanair korzysta z rekawow na lotnisku El Prat?

Autor:  PiotrekS [ 31 Sty 2011 21:24 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

Zależy jak leży ;) Na 4 loty trzy wsiadałem/wysiadałem przez rękaw, za to przy czwartym boarding był z autobusu (po wcześniejszej konkretnej kontroli bagażu).

Autor:  fly4me [ 01 Lut 2011 02:58 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

gwzd napisał(a):
Orientuje sie ktos moze czy Ryanair korzysta z rekawow na lotnisku El Prat?

W większości przypadków - tak. Tak samo easyJet.

Autor:  kamnowacki [ 15 Lut 2011 16:49 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

Szybkie pytanko:
Ryanair ląduje na T1 czy na T2? Bo z tego co przeczytałem, to na T1 nie można kupić T-10. Daleko jest do T2 (ewentualnie?)
Drugie pytanie - jest jakoś oznakowany punkt, gdzie można kupić T-10?
Pzdr.

Autor:  Abcn [ 15 Lut 2011 17:53 ]
Temat postu:  Re: Barcelona/EL PRAT

shagrat w tym wątku na 2j str 02 Lis 2010 12:26 napisał(a):
Właściwie wszystkie informacje już zostały napisane, ale tak dla podsumowania:

Ryanair na El Prat (mapa) korzysta z Terminala 2B. Mamy do wyboru albo pociąg, albo lepiej - autobus 46 (rozkład).

Linia 46 jedzie na Plaça Espanya sprzed terminalu T2B (po stronie od terminalu C). Obowiązują zwykłe bilety, najlepiej kupić T10. Jest też Aerobús (ok. 5 EUR) na Plaça Catalunya.

Gdzie kupić T10: At the airport you can buy them either at the airport tobacco shops or at the entrance to the RENFE train station at the airport.
O ile ktoś będzie potrzebował , przejazd między t1 a t2 to kwestia 5 minut jazdy autobusem wahadłowym (+ew. 5-10 minut czekania)
kartę T-10 możesz kupić w Tabac/o tylko w dni robocze 9-17 ,
poza tym na przystanku kolejki Rodalies Renfe w godz. jego działania
Abcn napisał(a):
:idea:
Tu: o kiosku z T10 przy terminalu 2B ; a tam strona www portów lotn. esp -
wybór języka na górze po prawej str , tam gdzie Image 'Elija idioma'

o biletach m.in. post wyżej i tu viewtopic.php?f=25&t=1389&p=7408#p7408


Uwaga na złodzieji. wszędzie.

Strona 2 z 46 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/