Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 18 Lip 2012 13:22 

Rejestracja: 22 Cze 2011
Posty: 13
Witam,

Mam niestety bardzo nieprzyjemną sytuację z OLT Express.
Kupiłem już jakiś czas temu kilka biletów na loty po kraju. W marcu tego roku chciałem zgłosić małego pieska na przelot.
Pani w infolinii chciała mnie obciążyć kwotą 15zł za taką zmianę. Nie chciałem się na to zgodzić, ponieważ przez Internet nie mam możliwości zgłoszenia zwierzęcia. Polecono mi, bym napisał reklamację.
Napisałem więc reklamację:

Cytuj:
Chciałbym zgłosić zażalenie w związku ze zgłoszeniem przewozu zwierzęcia na pokładzie. Państwa strona - http://www.oltexpress.com/pl/dokumenty/przewoz-zwierzat nie mówi nic o:
- konieczności zgłoszenia faktu przewozu zwierzęcia w infolinii OLT Express
- konieczności posiadania karty kredytowej / płatniczej w celu wniesienia opłaty za zwierzę
- informacji o fakcie, że jedyną możliwą drogą wniesienia opłaty jest infolinia - co z kolei skazuje użytkownika na opłatę manipulacyjną 15 PLN.

Z powyższych powodów proszę o rezygnację z obciążania opłatą manipulacyjną za zgłaszanie zwierzęcia tak jak jest to robione w firmie konkurencyjnej PLL LOT.


Odpowiedź dostałem taką:
Cytuj:
From: Complaints OLT Express <complaints@oltexpress.com>
Date: 2012/3/29
Subject: odpowiedź dot. PNR: BBxxxL
To: xxx@gmail.com


Szanowny Panie, W nawiązaniu do Pana pisma uprzejmie informujemy, że w przypadku dodawania usług specjalnych takich jak usługa związana z przewozem zwierząt nie jest pobierana opłata transakcyjna. Ponieważ na chwilę obecną dodanie usług nie jest możliwe za pośrednictwem naszej strony agent w trakcie rozmowy telefonicznej nie naliczy opłaty transakcyjnej w wysokosci 15 PLN. Życzymy miłego dnia. Pozdrawiamy/ Best regards Grupa OLT Express Sp. z o.o.


Teraz sytuacja znów się powtórzyła. Za zgłoszenie zwierzęcia znów kazali mi płacić 15zł extra.
Przesłałem im więc powyższego maila. Właśnie dostałem telefonicznie informacje, że opłata mimo wszystko będzie doliczona. Dodatkowo dowiedziałem się, że nie mam prawa powoływać się na wcześniejsze decyzje reklamacyjne. Nawet jeżeli argumentacja w nich zawarta jest nadal aktualna.

Ręcę mi opadają. Co mogę w tym wpadku zrobić? Może da się to jakoś nagłośnić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Kuszetka w samolocie? Pierwsze łóżka w klasie ekonomicznej pojawią się w przyszłym roku Kuszetka w samolocie? Pierwsze łóżka w klasie ekonomicznej pojawią się w przyszłym roku
Tanio! Loty do Waszyngtonu, Bostonu, Nowego Jorku i Toronto z 2 miast od 1142 PLN Tanio! Loty do Waszyngtonu, Bostonu, Nowego Jorku i Toronto z 2 miast od 1142 PLN
#2 PostWysłany: 18 Lip 2012 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2010
Posty: 325
Loty: 89
Kilometry: 141 780
niebieski
Faktycznie jest się o co szarpać.
Ja bym podał ich do sądu :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 18 Lip 2012 13:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
A ja proponuję od razu uderzyć do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 18 Lip 2012 13:42 

Rejestracja: 14 Cze 2011
Posty: 195
stinger napisał(a):
Teraz sytuacja znów się powtórzyła. Za zgłoszenie zwierzęcia znów kazali mi płacić 15zł extra.
Przesłałem im więc powyższego maila. Właśnie dostałem telefonicznie informacje, że opłata mimo wszystko będzie doliczona. Dodatkowo dowiedziałem się, że nie mam prawa powoływać się na wcześniejsze decyzje reklamacyjne. Nawet jeżeli argumentacja w nich zawarta jest nadal aktualna.

Ręcę mi opadają. Co mogę w tym wpadku zrobić? Może da się to jakoś nagłośnić?

I to pisze osoba, która się chwaliła, że kupiła 5 biletów za 19,99 korzystając z błędu na stronie OLT.
Ludzie, co się z Wami dzieje??? Czy zanika już kompletnie jakakolwiek przyzwoitość?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 18 Lip 2012 13:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2011
Posty: 557
vtec napisał(a):
stinger napisał(a):
Teraz sytuacja znów się powtórzyła. Za zgłoszenie zwierzęcia znów kazali mi płacić 15zł extra.
Przesłałem im więc powyższego maila. Właśnie dostałem telefonicznie informacje, że opłata mimo wszystko będzie doliczona. Dodatkowo dowiedziałem się, że nie mam prawa powoływać się na wcześniejsze decyzje reklamacyjne. Nawet jeżeli argumentacja w nich zawarta jest nadal aktualna.

Ręcę mi opadają. Co mogę w tym wpadku zrobić? Może da się to jakoś nagłośnić?

I to pisze osoba, która się chwaliła, że kupiła 5 biletów za 19,99 korzystając z błędu na stronie OLT.
Ludzie, co się z Wami dzieje??? Czy zanika już kompletnie jakakolwiek przyzwoitość?

E, przecież to jest mały pikuś który w sumie nie powinien wywoływać obudzenia. Gorzej, że na forum regularnie zdarzają się posty dotyczące możliwości oszustw w podróży, swego czasu był cały wątek (szczęśliwie usunięty przez adminów) w którym oszuści wymieniali się radami jak uniknąć opłaty za przejazdy komunikacją miejską czy pociągami, czy informacjami jak zdobyć fałszywą legitymację studencką, itp. Uczciwość i godność regularnie przegrywają z chciwością - ale to temat na inną dyskusję.

Mnie bardziej zastanawia co trzeba mieć w głowie żeby tak walczyć o te marne 15 złotych. Przecież za to się nawet porządnego kebaba nie zje. Jak mały szacunek do własnego czasu mieć żeby robić awanturę o takie grosze?
_________________
The best is yet to come.

Image

Moje podróże
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 18 Lip 2012 14:00 

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 930
niebieski
to proste: zapakuj psa do torby a już wystartujecie to go wypuść :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 18 Lip 2012 14:00 

Rejestracja: 22 Cze 2011
Posty: 13
Dzięki za rzeczowe argumenty.
Nie chodzi tu o 15zł, tylko o zasady jakich poważna firma powinna się trzymać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 18 Lip 2012 14:03 

Rejestracja: 22 Cze 2011
Posty: 13
vtec napisał(a):
I to pisze osoba, która się chwaliła, że kupiła 5 biletów za 19,99 korzystając z błędu na stronie OLT.
Ludzie, co się z Wami dzieje??? Czy zanika już kompletnie jakakolwiek przyzwoitość?


Długo analizowałeś mój profil żeby znaleźć coś, do czego mógłbyś się przypieprzyć?

Kupiłem również 14 biletów po 99zł i dwa po 249zł. Wysłać ci mailem potwierdzenia?

Idź pluć jadem w innym wątku, polaczku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 18 Lip 2012 14:05 

Rejestracja: 22 Cze 2011
Posty: 13
Awerik napisał(a):
Mnie bardziej zastanawia co trzeba mieć w głowie żeby tak walczyć o te marne 15 złotych. Przecież za to się nawet porządnego kebaba nie zje. Jak mały szacunek do własnego czasu mieć żeby robić awanturę o takie grosze?


Jaki szacunek do swojego czasu masz więc ty odpisując w wątku nie na temat?

Przykro mi, że nie rozumiesz (lub nie chcesz rozumieć) o co walczę. Bynajmniej nie chodzi tu o głupie 15zł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 18 Lip 2012 14:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3759
srebrny
Awerik napisał(a):
Mnie bardziej zastanawia co trzeba mieć w głowie żeby tak walczyć o te marne 15 złotych. Przecież za to się nawet porządnego kebaba nie zje.

ja jem super kebaba za 11 pln
stinger napisał(a):
Długo analizowałeś mój profil żeby znaleźć coś, do czego mógłbyś się przypieprzyć?

Kupiłem również 14 biletów po 99zł i dwa po 249zł. Wysłać ci mailem potwierdzenia?

Idź pluć jadem w innym wątku, polaczku.

:lol: wyszło szydło z worka
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 18 Lip 2012 14:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lip 2012
Posty: 399
Loty: 63
Kilometry: 83 213
niebieski
stinger napisał(a):
Idź pluć jadem w innym wątku, polaczku.


naprawde?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 18 Lip 2012 14:39 

Rejestracja: 22 Cze 2011
Posty: 13
Robin napisał(a):
idź wyślij to do trojmiasto.pl
oni kilka godzin temu pisali o AG, temat jest na czasie


Dzięki, już napisałem :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 19 Lip 2012 23:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
Awerik napisał(a):
E, przecież to jest mały pikuś który w sumie nie powinien wywoływać obudzenia. Gorzej, że na forum regularnie zdarzają się posty dotyczące możliwości oszustw w podróży
[...]
Mnie bardziej zastanawia co trzeba mieć w głowie żeby tak walczyć o te marne 15 złotych. Przecież za to się nawet porządnego kebaba nie zje. Jak mały szacunek do własnego czasu mieć żeby robić awanturę o takie grosze?

a nie wydaje ci sie ze teraz druga strona chce "oszukac"? ;)

równiez nie chciałoby mi sie poswiecac wiecej niz kilku minut na walke o 15zł, ale zgadzam sie z autorem tematu - zasady to zasady.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 20 Lip 2012 08:17 

Rejestracja: 14 Cze 2011
Posty: 195
Przecież te "zasady" są jasno opisane:
Kod:
Małe koty i psy mogą być przewożone w kabinie pasażerskiej, o ile zgłosicie Państwo taki zamiar podczas dokonywania rezerwacji przez OLT Express Call Center.
Czyli jeżeli chcesz przewieźć zwierzęta to robisz rezerwację lotu przez Call Center i od razu zgłaszasz chęć przewozu zwierzaka.
A jeżeli tego nie doczytałeś, zrobiłeś rezerwację przez net i potem chcesz ją zmienić - to płać :)

To, że raz poszli na rękę klientowi i nie pobrali opłaty za zmianę rezerwacji nie oznacza, że zawsze tak będa robić. Często reklamacje są uznawane tylko dlatego by nie pogorszyć relacji z klientem i by klient był zadowolony - jak widać w tym wypadku nie warto było :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 23 Lip 2012 12:21 

Rejestracja: 22 Cze 2011
Posty: 13
vtec napisał(a):
Przecież te "zasady" są jasno opisane:
Kod:
Małe koty i psy mogą być przewożone w kabinie pasażerskiej, o ile zgłosicie Państwo taki zamiar podczas dokonywania rezerwacji przez OLT Express Call Center.
Czyli jeżeli chcesz przewieźć zwierzęta to robisz rezerwację lotu przez Call Center i od razu zgłaszasz chęć przewozu zwierzaka.
A jeżeli tego nie doczytałeś, zrobiłeś rezerwację przez net i potem chcesz ją zmienić - to płać :)

To, że raz poszli na rękę klientowi i nie pobrali opłaty za zmianę rezerwacji nie oznacza, że zawsze tak będa robić. Często reklamacje są uznawane tylko dlatego by nie pogorszyć relacji z klientem i by klient był zadowolony - jak widać w tym wypadku nie warto było :roll:


Identyczna sytuacja jest w LOT czy Lufthansa, a jednak nie pobierają tam opłaty.
Tzn jeżeli zrobisz rezerwację przez callcenter 'z psem' - zapłacisz dodatek. Jeżeli natomiast zrobiłeś ją online i chcesz 'dodać' psa - nie płacisz nic.
Generalnie, zamysłem opłaty jest przekonywanie Klientów do załatwiania swoich spraw online. Każda poważna linia lotnicza nie próbuje wpędzić swych klientów w pułapkę z doliczaniem opłat od opłat. To jest po prostu zagranie nie fair, a jest praktykowane tylko dlatego, że większość ludzi machnie ręką bo to tylko 'cena kebaba'. Widać to doskonale w tym wątku.

Jeżeli kelner w restauracji będzie próbował cię oszukać na 5zł dodając jakieś pozycje do Twojego rachunku, nie upomnisz się o to? Bynajmniej nie będzie to znaczyło, że Ci tych 5zł szkoda. Ja nie zgadzam się na pewien sposób traktowania klientów. W tym departamencie włada wizz i ryan..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 23 Lip 2012 13:39 

Rejestracja: 22 Cze 2011
Posty: 13
frei napisał(a):
Stinger, ale w którym miejscu widzisz tu oszustwo? Po prostu usługa dodania psa przez call center kosztuje 15 zł. Tak samo, jak zlecenie przelewu w banku przez infolinię kosztuje więcej niż zrobienie tego samemu przez internet. Gdzie tu jest jakaś pułapka? OLT mówi ci wprost, że za dodatkowe 15 zł masz możliwość polecieć ze swoim zwierzakiem, a czy się na to zdecydujesz czy nie, to już twoja sprawa. Co tu jest nie fair?


Chyba nie do końca rozumiesz o co chodzi.
Usługa zlecenia przelewu przez infolinię kosztuje Cię dodatkowe pieniądze, ale jak sam piszesz możesz to zrobić przez Internet. Tutaj nie masz takiej możliwości.
Opłata za przewiezienie zwierzęcia to w przypadku OLT Express 60zł/odcinek (i z tym nie dyskutuje). Naliczanie dodatkowych 15zł za korzystanie z Infolinii i zarazem stawianie klienta w sytuacji, w której innego wyjścia nie ma jest nie fair. Jak widać w moim pierwszym poście OLT podziela (a raczej podzielało) tą argumentacje. Tak samo robi reszta 'normalnych' linii lotniczych. Pies już dużo mil nazbierał, więc wiem z pierwszej ręki ;)

To może zadam inne pytanie. Czy w przypadku awarii strony www OLT Express powinno pobierać 15zł za rezerwację przez telefon?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 54 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group