Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 05 Paź 2012 21:39 

Rejestracja: 05 Paź 2012
Posty: 9
Witam,
Sprawa wyglada tak:
Kupilem 2 bilety dla siebie i zony na lot z Poznaniu do Budapesztu. (zaplacilem 0.96E)
Nastepnie chcialem kupic kolejne 2 bilety dla znajomych.
Wpisalem ich dane. Wyszla taka sama cena (0.96E).
Chcialem zaplacic ta sama karta (bo jest ona prepaid), wiec podalem nr karty i swoje dane jako wlasciciela.
Kwota do zaplaty byla 0.96E.
Klilkam "zaplac" i z konta schodzi mi cos ponad 220E!!!!!
System potraktowal druga transakcje jako zmiane danych z poprzedniej rezerwacji, za co policzyl mi dodatkowo po 110E za osobe!!

Co moge w takiej sytuacji zrobic?? Czy jest jakakolwiek szansa na odzyskanie pieniedzy?
Oczywiscie nie moge zadzwonic, poniewaz w weekend ich biuro jest nieczynne
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Fly&drive po Hiszpanii za 936 PLN. Loty do Oviedo (powrót z Bilbao) z Poznania + auto na 4 dni Fly&drive po Hiszpanii za 936 PLN. Loty do Oviedo (powrót z Bilbao) z Poznania + auto na 4 dni
Odkryj Chorwację: Split i Korcula w jednej podróży za 511 PLN. Wylot z Katowic i prom Odkryj Chorwację: Split i Korcula w jednej podróży za 511 PLN. Wylot z Katowic i prom
#2 PostWysłany: 05 Paź 2012 21:50 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2267
HON fly4free
Pieniędzy jeszcze nikt ci nie zabrał. Na razie masz blokadę środków na karcie. Po tej przedziwnej operacji dostałeś (lub znajomi, w zależności od wpisanego adresu) e-mail o zakupieniu biletu (zmianie parametrów) i całkowitych kosztach tegoż biletu? W zależności od umiejętności, pewnie czeka cię wykonanie telefonu na polską (drożej) lub irlandzką (przez skype itp.) infolinię... szczerze mówiąc, nigdy nie słyszałem o takim przypadku, ogarnij dokładnie fakty (przeglądarka, system, jakie czynności wykonywałeś - cofanie "back" czy wyszukanie ponowne lotu i zakup?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 05 Paź 2012 21:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2011
Posty: 431
Loty: 32
Kilometry: 46 097
niebieski
Swoją drogą, skąd wziąłeś lot z Poznania do Budapesztu?? Przecież Ryanair nie lata na tej trasie.
_________________
Image

Moje podróże: https://podroze-podroze-podroze.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 05 Paź 2012 22:04 

Rejestracja: 05 Paź 2012
Posty: 9
Rzezcywiscie, pomylilem sie nie z Poznania, tylko Modlina.
No tak, poki co mam blokade srodkow. DOstalem maila najpierw ze kupilem bilety dla siebie i zony z cena 0.96E, a pozniej drugiego z tym samym nr rezerwacji o zmianie danych z kwota 0.96+220E za zmiane. Zadzwonie do nich jutro, ale poki co jestem zalamany... bo nie mam biletow dla siebie i zony i jestem ponad 900zl w plecy.

Jedyne co mi przychodzi do glowy to zastrzec karte (co tez wiaze sie z telefonem do UK, bo tam jest karta wydana), ale watpie zeby to pomoglo...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 05 Paź 2012 22:48 

Rejestracja: 10 Sie 2011
Posty: 494
Loty: 12
Kilometry: 12 344
niebieski
no ale czym jestes zalamany..
ja tez wielokrotnie kupowalam bilety jeden po drugim i nigdy mi sie cos takiego nie zdarzylo, wiec jak wyjasnisz co zaszlo, to przeciez zwroca ci kase, no chyba ze cos namieszales?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 05 Paź 2012 22:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lis 2011
Posty: 446
niebieski
Jak ty kupowałeś ten drugi lot? Wszedłeś na nowo na główną stronę ryana, znów wyszukałeś lot itd.?

Zmiana nazwiska powinna być tylko możliwa wchodząc poprzez tą stronę - https://www.bookryanair.com/SkySales/Bo ... ageBooking
_________________
odi profanum vulgus et arceo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 06 Paź 2012 00:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5444
srebrny
ja bym spróbował zadzwonić do banku o przyblokowanie środków, nie wiem czy jest to możliwe, ale jednak warto próbować wszystkiego...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 06 Paź 2012 01:36 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9032
HON fly4free
Sprawa może być skomplikowana i dużo może zależeć od dobrej woli przewoźnika.
Bank nie przyblokuje środków - nie ma takiej możliwości. Ewentualnie na dalszym etapie wchodzi w grę charge back o ile ewentualnie będzie on uzasadniony.

Z opisanego przypadku raczej wszystko wskazuje na to, że przez pomyłke wykonałeś operacje zmiany istniejącej rezerwacji a nie założenia nowej dla innych osób. System wtedy zareagowal prawidłowo, opłaty zostały pobrane zgodnie z warunkami oferowanymi przez przewoźnika, w sprawie ewentualnego zwrotu trzeba liczyć na jego dobrą wolę.

Jest tez możliwe, że nastąpił błąd systemowy który doprowadził do takiej transakcji ale tu pozostaje kwestia udowodnienia tego, zwłaszcza w razie braku zgody na anulowanie transakcji przez linie. W takim przypadku charge back tez niewiele pomoże, bo przewoźnik z łatwością wykaże że transakcja została dokonana przez pasazera i wywiąze się z umowy przewozu.

Niezależnie od wszystkiego natychmiast powinieneś skontaktować się z liniami, najszybciej jak będzie to możliwe i zgłosić ten problem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 06 Paź 2012 01:41 

Rejestracja: 17 Maj 2010
Posty: 262
niebieski
Ze strony Ryanaira wynika, że jutro możesz zadzwonić, więc zrób to jak najwcześniej.

"0703 303033 - Linia polskojezyczna - 2.08 PLN/min incl VAT. Dostawca uslugi jest Ryanair
Koszt polaczenia z telefonu komórkowego lub innych sieci moze byc wyzszy.
Linia czynna od poniedzialku do piatku w godzinach 9:00 - 19:00 CET , Sobota 10:00–17:00 CET

Pomoc w naglych wypadkach:
Jesli wystapil problem dotyczacy korzystania z witryny lub potrzebujesz pomocy w dokonaniu rezerwacji online i chcesz porozmawiac z agentem, zadzwon na numer:

0703 703007 - Linia polskojezyczna - 4.92 PLN/min incl VAT. Dostawca uslugi jest Ryanair
Koszt polaczenia z telefonów komórkowych oraz stacjonarnych moze sie róznic w zaleznosci od operatora.
Linia czynna od poniedzialku do piatku w godzinach 8:00 - 19:00 CET, Sobota 10:00–17:00 CET"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 06 Paź 2012 09:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5938
HON fly4free
Wg mnie autor tego tematu ewidentnie się pomylił, nie widzę takiej możliwości aby to system gdzieś po drodze nawalił bo to jest zbyt abstrakcyjna sytuacja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 06 Paź 2012 09:40 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4099
platynowy
kemot napisał(a):
Wg mnie autor tego tematu ewidentnie się pomylił, nie widzę takiej możliwości aby to system gdzieś po drodze nawalił bo to jest zbyt abstrakcyjna sytuacja.

Też tak uważam.

Może pomóc telefon do Ryanaira, który widząc zmianę rezerwacji kilka minut po jej dokonaniu, uwierzy że pasażer to gapa i się pomylił, wtedy może łaskawie oddadzą kasę za zmianę.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 06 Paź 2012 11:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 180
Zbanowany
Moim zdaniem nie ma co mówić o łaskawości linii.
Zakup biletu jest zawarciem umowy cywilno-prawnej od której możesz odstąpić w przeciągu 10 dni, chyba że to nie ma zastosowania do lotów.
Jeżeli odstępuję od usługi zmiany danych w nakreślonym przez literę prawa terminie nie powinno być problemu.
Jednoznaczne stwierdzenie kto nawalił jest możliwe po analizie logów serwera, lecz nie zawsze (błąd mógł powstać poprzez błąd transmisji lub inne i oczywiście poprzez błąd użytkownika).
Myślę że nie powinni sprawiać problemów, lecz jak to u nas bywa trafi się na call center nadgorliwy studencik mądrzejszy niż telewizja i po problemie.
Generalnie wysłać info/reklamację o takim problemie do linii (moim zdaniem niezbędna forma pisemna) oraz zadzwonić i się powinno wyjaśnić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 06 Paź 2012 11:11 

Rejestracja: 05 Paź 2012
Posty: 9
No wiec nie pomylilem sie na 100%
Wszystko dokladnie wygladalo tak:

Wchodze na www ryana. wyszukuje lot i podaje dane po raz pierwszy. Otwieram nowa zakladke (nie okno przegladarki, tylko zakladke) i ponownie wyszukuje lot na ten sam dzien.
Wracam do poprzedniej rezerwacji i place (0.96E). Zamykam zakladke, na ktorej byl nr rezerwacji. Przywoluje zakladke z nowym lotem (wyszukanym wczesniej) i wpisuje dane pozostalych dwoch osob. Przechodze do platnosci, gdzie wyraznie jest napisana kwota 0.96E. Podaje nr karty i swoje dane jako wlasciciela karty i klikam zaplac. Pokazuje sie strona z nr rezerwacji (jak pozniej zauwazylem tym samym co wczesniej) i jest juz kwota ponad 220E. Wchodze na strone banku i kwota jest juz zablokowana. Koniec.

Natomiast zadzwonilem dzisiaj rano na infolinie i pani powiedziala ze jej zdaniem to jest ewidentny blad systemu i wysle prosbe do Dublina, aby anulowali te druga rezerwacje (te domniemana zmiane danych). Ponoc jeszcze dzisiaj mam dostac odpowiedz. Jesli bedzie pozytywna to w ciagu 10 dni roboczych otrzymam pieniadze. Jej zdaniem tak wlasnie bedzie. OBY.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 06 Paź 2012 11:13 

Rejestracja: 05 Paź 2012
Posty: 9
Co do zwrotu w ciagu 7 dni (w UE jest 7 a nie 10 jak w Polsce) to to prawo nie dotyczy m.in. kupowania biletow lotniczych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 06 Paź 2012 11:18 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 180
Zbanowany
Moim zdaniem też, jeżeli chodzi o kaskę to nie powinno być problemów.
Ale moim zdaniem reklamacja nie powinna dotyczyć anulowania lotu, tylko aby druga rezerwacja była zgodna ze stanem faktycznym jaki użytkownik chciał uzyskać.
Napisz reklamację, zadzwoń, iż celem dokonanej rezerwacji było zakup biletów dla takich a takich osób i niech nie anulują, tylko zrobią w systemie update danych do tego co napiszesz w reklamacji.
Oczywiście rozumiem że w systemie nie można teraz zrobić rezerwacji za tą kwotę (koniec promocji, wyższe ceny itp).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 06 Paź 2012 11:21 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 180
Zbanowany
@DalamarPL - ok, tak jak napisałem, nie byłem tego pewien, ale gdzieś tak mi się obiło.
Jednak w tym przypadku w toku dalszej wypowiedzi, nie chodzi o anulowanie lecz aby druga rezerwacja nie była zmianą danych lecz zakupem biletów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 06 Paź 2012 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2012
Posty: 2052
Loty: 292
Kilometry: 334 644
złoty
DalamarPL,
Z Twojego opisu dla mnie juz wszystko jasne. Blad jaki zrobiles to otwarcie nowej karty w przegladarce nie zamknawszy poprzedniej. Tyle ze mozna to uznac za blad ich systemu rzeczywiscie bo nie masz obowiazku wiedziec ze to narobi jakichs problemow. Ogolnie jesli otworzysz nowa karte ze strona Ryanaira bedac w trakcie rezerwacji na innej karcie to nowa od razu "pamieta" na jakiej rezerwacji dzialasz i wszystkie operacje przeprowadza na tej rezerwacji.

Podobnie szlag mnie kiedys trafial przy rezerwacji lotow laczonych. W jednej karcie otworzylem lot, powiedzmy Lodz - Sztokholm, zostawilem wyszukanie otwarte zeby widziec godziny przylotow. W drugiej karcie Sztokholm - Londyn i zaczalem rezerwowac. Jak wrocilem do pierwszej karty i chcialem rezerwowac Lodz - Sztokholm to rezerwacja dotyczyla lotu Sztokholm - Londyn.
Ogolnie takie kombinacje na wielu wyszukiwaniach/rezerwacjach rownoczesnie polecam robic w roznych przegladarkach.
_________________
//Bartek
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 06 Paź 2012 12:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9032
HON fly4free
Najważniejsze że jest szansa na szybkie i pozytywne załatwienie sprawy, co przy FR nie jest standardem.

saymon: termin do odstąpienie od umowy nie dotyczy zakupu biletów lotniczych; niektóre linie pozwalaja na bezkosztową anulacje rezerwacji w ciągu 24 godzin od jej opłacenia; w innych przypadkach zastosowanie maja OWP i warunki taryfy w której został wystawiony konkretny bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 06 Paź 2012 14:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Kwi 2012
Posty: 708
Loty: 99
Kilometry: 160 637
niebieski
nie chcąc zaczynać nowego wątku, zapytam czysto hipotetycznie:

czy jest mozliwość zmiany samego imienia na rezerwacji wizzair? przykładowo jak ktoś używa innego imienia niż jest w dowodzie i rezerwacja została dokonana na błędne imię? a może wogóle nie robią problemu na lotnisku?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 06 Paź 2012 18:19 

Rejestracja: 05 Paź 2012
Posty: 9
A czy z Ryanem mozna sie skontaktowac mailowo czy tylko na te droga infolinie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 42 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group