Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 07 Gru 2017 14:38 

gawel2000 napisał(a):
Na prawdę nie jestem w stanie znaleźć jakiegokolwiek kontaktu do VISA :D Ich strona nie zwraca żadnego wyniku.


Poniżej dane kontaktowe do VISA. W przypadku reklamacji dotyczącej nieprawidłowej realizacji przez bank usługi "chargeback", najlepiej wysłać kompletną dokumentację listem poleconym na ich adres. Być może zainteresują się tym konkretnym bankiem, który stwarza "problemy".

Załączniki:
visa_kontakt.png
visa_kontakt.png [ 17.24 KiB | Obejrzany 6193 razy ]
Góra
 PM off  
      
Zafunduj sobie prawdziwą egzotykę 😯 Lakszadiwy i Mumbaj za 2882 PLN (z Warszawy) 🌴 Zafunduj sobie prawdziwą egzotykę 😯 Lakszadiwy i Mumbaj za 2882 PLN (z Warszawy) 🌴
Zaskoczyli wszystkich! Pierwsze lotnisko w Polsce ma skaner CT – koniec z wyciąganiem płynów i elektroniki z plecaka Zaskoczyli wszystkich! Pierwsze lotnisko w Polsce ma skaner CT – koniec z wyciąganiem płynów i elektroniki z plecaka
#22 PostWysłany: 09 Gru 2017 18:15 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
Dostałem od PKO BP podobną odpowiedź, z tym że dali mi termin 7 dni na zgłoszenie wierzytelności, cytuję:

Cytuj:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana reklamację dotyczącą transakcji zrealizowanej w dniu 07-08-2017 r. w wysokości 2464,95 EUR przy użyciu karty Inteligo o numerze xxxx xxxx w punkcie AIRBERLIN, poniżej przedstawiam wynik zakończonego procesu reklamacyjnego.
Informuję, że zgodnie z regulacjami Visa International oraz biorąc pod uwagę fakt, iż z dniem 01.11.2017 r. w sprawie upadłości Air Berlin został ustanowiony bonding authority (tłumaczenie orzeczenia sądu w załączeniu - https://www.airberlin-inso.de/start) niezbędne jest, aby zgłosił Pan roszczenie bezpośrednio do bonding authority. Niezależnie od terminów podanych w załączonym tłumaczeniu niezbędne jest, aby wszystkie dokumenty wysłał Pan listem poleconym do ustanowionego bonding authority (adres w załączonym dokumencie), nie później niż w ciągu 7 dni od daty otrzymania pisma z PKO BP SA.
Wyjaśniam, że jest to wymóg formalny, który musi być spełniony, aby Bank mógł podjąć próbę odzyskania reklamowanych przez Pana kwot.
Następnie proszę aby ponownie Pan złożył reklamację w PKO Banku Polskim S.A. nie później niż w ciągu 7 dni od daty wysłania pisma do bonding authority wraz z całą dokumentacją (włącznie z kopią pisma wysłanego do bonding authority i potwierdzeniem jego nadania).


Czy ktoś wie co oni kombinują i po co te zgłaszanie wierzytelności? 7 dni na zgłoszenie wierzytelności, potem 7dni na ponowną reklamację chargeback. Nie dostanę żadnej odpowiedzi i tak w najbliższym terminie z tego bonding authority, więc w jakim to celu?
Składać to roszczenie do tego bonding authority czy odwoływać się do banku i pisać zażalenie do VISA? Szukałem na AIRBERLIN-INSO jakiegoś wzoru, ale niestety nic tam takiego nie ma i nie wiem jak to powinno wyglądać :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 09 Gru 2017 22:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1198
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
nie chca placic bo bank nie odzyskuje pieniedzy tylko sam placi, dlatego chca cie wyjumać
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 09 Gru 2017 23:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9045
HON fly4free
Bank nic nie płaci, on tylko pośredniczy w przekazaniu reklamacji do właściwego podmiotu, płaci ubezpieczyciel organizacji płatniczej, oczywiście jeśli kasy nie da się odzyskać od tego, do kogo trafiła, więc stąd pewnie te różne wymogi i formalności narastające.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 10 Gru 2017 08:49 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
W związku z tym składać wierzytelność tak jak sugerują? Mam dylemat, gdyż obawiam się, że jak złożę wierzytelność to mogą się całkiem wypiąć lub przedłużyć termin aż do uzyskania odpowiedzi z postępowania upadłościowego. Wg mnie to tak jakby dwukrotnie ubiegać się o odszkodowanie i czy celowo bank nie chce mnie wmanewrować w takie coś? Dostaną potwierdzenie, że zgłosiłem wierzytelność i powiedzą, że skoro zgłosiłem wierzytelność to oni nie mogą nic zrobić i mam działać dalej sam w postępowaniu upadłościowym.
W dodatku te śmieszne terminy - koleżanka wcześniej dostała termin do końca roku, a mi już dali 7 dni na zgłoszenie wierzytelności i kolejne 7 dni na wznowienie procedury chargeback...

Ważna sprawa - wniosek był składany, gdy anulowano mi loty, ale termin lotów jeszcze nie minął. Może nie reagować na ich pismo i złożyć kolejny wniosek wskazując tym razem na brak realizacji zakupionej usługi?
Góra
 Profil Relacje PM off
scomin uważa post za pomocny.
 
      
#26 PostWysłany: 10 Gru 2017 09:55 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
Właśnie trafiłem na taki zapis w regulacjach VISA dot. kodu 30 (nie otrzymania usługi):
Cytuj:
For a Chargeback related to non-receipt of travel services from a provider who has failed, if the services are covered by a bonding authority/insurance scheme, the Issuer must attempt to obtain reimbursement from the relevant bonding authority/insurance scheme, unless the bond or insurance scheme is insufficient. If the bond or insurance scheme is insufficient, the Issuer may use information in the public domain to initiate the Chargeback.

Czy ktoś jest w stanie przetłumaczyć to na "ludzki" język?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 10 Gru 2017 12:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1198
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
to pisze ze bank wydajacy karte powinien zwrocic sie do bonding (a nie jak wyzej ze sie wypieli i kazali samemu do bonding pisac)
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 10 Gru 2017 12:18 

Rejestracja: 05 Paź 2014
Posty: 187
Loty: 63
Kilometry: 94 984
rafipl napisał(a):
Ważna sprawa - wniosek był składany, gdy anulowano mi loty, ale termin lotów jeszcze nie minął. Może nie reagować na ich pismo i złożyć kolejny wniosek wskazując tym razem na brak realizacji zakupionej usługi?

Dokładnie tak. Składamy wniosek do banku na niewykonanie usługi (po terminach lotów). Tak samo było z OLT.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 11 Gru 2017 11:26 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
luftairways napisał(a):
to pisze ze bank wydajacy karte powinien zwrocic sie do bonding (a nie jak wyzej ze sie wypieli i kazali samemu do bonding pisac)


OK, ale ostatnie zdanie za nic nie rozumiem, tj. " If the bond or insurance scheme is insufficient, the Issuer may use information in the public domain to initiate the Chargeback."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 11 Gru 2017 13:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2016
Posty: 684
niebieski
IMVHO (zastrzegając, że nie jestem specjalistą od bankowości, tłumaczeń ani prawa ubezpieczeniowego) chodzi o to, że jeśli bank wystawiający kartę nie może uzyskać zwrotu (ze względu na np. brak srodków, niewystarczającą sumę ubezpieczenia firmy) bądź satysfakcjonującej ich odpowiedzi od podmiotu odpowiedzialnego za spłatę zobowiązań firmy (np. syndyk masy upadłościowej/ ubezpieczyciel upadłej firmy) może pomimo tego (po wyczerpaniu tej drogi) wdrożyć procedurę chargeback na podstawie ogólnodostępnych informacji ( ogłoszenie o upadłości firmy itp.) i zwrócić należną kwotę klientowi. W rezultacie jeśli nie da się odzyskac pieniędzy od podmiotu odpowiedzialnego za zobowiązania firmy ostatecznie "weźmie to na klatę" ubezpieczyciel (reasekurant) organizacji rozliczeniowej (np. VISY)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 12 Gru 2017 11:58 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 4
a mnie bank w ogóle spuścił po rynnie udając, że nie wie o co chodzi. Oczywiście PKO BP;/

"W odpowiedzi na Pani reklamację dotyczącą obciążenia rachunku z tytułu operacji zrealizowanej z użyciem
karty w dniu .... w wysokości ... w punkcie o nazwie TRAVEL GOTOGATEINTERNET
informuję, że Bank nie uznał Pani roszczenia z uwagi na brak podstaw faktycznych i prawnych do
pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
Poniżej przedstawiam uzasadnienie stanowiska Banku dotyczące sposobu rozpatrzenia złożonej reklamacji.
Uprzejmie informuję, że w toku podjętych przez Bank działań, na podstawie zapisów w systemie
autoryzacyjnym banku ustalono, że reklamowana transakcja została przeprowadzona prawidłowo, zgodnie z
postanowieniami Regulaminu, t.j.: zostały podane dane wymagane do realizacji transakcji bez fizycznego
użycia karty.
Wyjaśniam, że Bank wystąpił do podmiotu zewnętrznego - agenta rozliczeniowego obsługującego punkt
akceptacji, w którym zrealizowana została operacja, o udokumentowanie przebiegu kwestionowanej przez
Panią płatności.
Z uwagi na fakt, że do dnia dzisiejszego Bank nie otrzymał stanowiska podmiotu zewnętrznego, brak jest
podstaw do uznania Pani roszczenia.
Uprzejmie informuję, że w związku z przedstawionym stanowiskiem Banku, może Pani złożyć odwołanie do
Dyrektora Biura Relacji z Klientami w Centrum Obsługi Klienta Detalicznego, w formie pisemnej na adres ul.
Nowogrodzka 35/41, 00-950 Warszawa, w dowolnym oddziale Banku lub za pośrednictwem serwisu
bankowości elektronicznej.
Ponadto informuję, że istnieje również możliwość:
• zwrócenia się o rozstrzygnięcie sprawy do Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich (gdy

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna, 02-515 Warszawa, ul. Puławska 15
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego numer KRS 0000026438,
NIP: 525-000-77-38, REGON: 016298263; kapitał zakładowy (kapitał wpłacony) 1 250 000 000 PLN strona 2/2
wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż 12.000 zł, a w przypadku sporów dotyczących kredytów
hipotecznych nie jest wyższa niż 20.000 zł), działającego zgodnie z Regulaminem dostępnym na stronie
Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego www.zbp.pl,
• zwrócenia się o pomoc do właściwego Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumenta,
• wystąpienia z wnioskiem do Rzecznika Finansowego, w trybie wskazanym na stronie www.rf.gov.pl,
• na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących, wystąpienia z powództwem przeciwko PKO
Bankowi Polskiemu SA do sądu powszechnego:
1. właściwości ogólnej siedziby Banku: ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa, lub
2. właściwości przemiennej sądu, w którego okręgu znajduje się oddział w przypadku, gdy roszczenie
pozostaje w związku z działalnością oddziału, lub
3. właściwości sądu miejsca wykonywania umowy.
Jednocześnie oświadczam, iż Bank wyraża zgodę na udział w pozasądowym postępowaniu w sprawie
rozwiązywania sporów konsumenckich, prowadzonym przez Arbitra Bankowego lub Rzecznika Finansowego.
Natomiast Bank nie wyraża zgody na udział w innym, niż wymienione powyżej, pozasądowym postępowaniu
w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 02 Sty 2018 11:57 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 4
Pieniądze odzyskane :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 02 Sty 2018 12:00 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
coś więcej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 15 Sty 2018 11:08 

Rejestracja: 03 Paź 2017
Posty: 4
pierwszą wiadomość, którą dostałam od pko wkleiłam do poprzedniego postu. po jakimś czasie dostałam jednak z pko przelew na kwotę, którą zapłaciłam za bilety i po kolejnych kilku dniach maila z informacją, że bank odzyskał reklamowaną przeze mnie kwotę, w związku z czym zmieniają decyzję i reklamacja została uznana :) (niestety nie mam możliwości wysyłać prywatnych wiadomości - prawdopodobnie za mało postów)


Ostatnio edytowany przez michzak, 15 Sty 2018 11:09, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 06 Lut 2018 23:11 

Rejestracja: 08 Kwi 2017
Posty: 39
otrzymałem dzisiaj wpływ na konto (brak jakiegokolwiek pisma) za 5 zakupionych biletów (ponad 10tys PLN)... kamień z serca... :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 02 Paź 2018 13:52 

Rejestracja: 09 Kwi 2014
Posty: 763
Loty: 64
Kilometry: 111 587
niebieski
Witam
Nie znalazłem podobnego tematu, a wielu może być nas na forum, którzy teraz mają ten problem a mianowicie, co z odzyskaniem pieniędzy ?
Jeżeli ktoś płacił np. revolutem to chargeback będzie możliwy ? Ja jestem w innej sytuacji, ponieważ płaciłem przelewem via Revolut, ponieważ nie było wtedy kilkunastu euro opłaty za płatność, w tym momencie nie wiem jak to ugryźć aby odzyskać pieniądze, oraz czy coś mogę zrobić.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 02 Paź 2018 14:44 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 2314
Loty: 285
Kilometry: 460 659
srebrny
Musisz poczekać na przeprowadzenie postępowania upadłościowego, ale generalnie na nic nie licz. Za takie rzeczy zawsze się płaci kartą. Kupowałeś bezpośrednio na stronie linii czy przez jakiegoś pośrednika?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 02 Paź 2018 14:56 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24240
Uwielbiam to! Oszczędzić paru euro, płacąc przelewem...

Jak cytat z Chłopaki nie płaczą
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#39 PostWysłany: 02 Paź 2018 15:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
lukasz354 napisał(a):
ponieważ nie było wtedy kilkunastu euro opłaty za płatność
Nic dodać nic ująć
Góra
 Profil Relacje PM off
tunczaj lubi ten post.
 
      
#40 PostWysłany: 02 Paź 2018 15:14 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1623
Loty: 62
Kilometry: 58 681
niebieski
No tak to tym razem "Fred wydymał Ciebie", niestety. Chytry dwa razy traci.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 58 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group