Autor: | lukasz354 [ 02 Paź 2018 16:13 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
ms993 napisał(a): Musisz poczekać na przeprowadzenie postępowania upadłościowego, ale generalnie na nic nie licz. Za takie rzeczy zawsze się płaci kartą. Kupowałeś bezpośrednio na stronie linii czy przez jakiegoś pośrednika? Bezpośrednio na stronie linii. |
Autor: | eskie [ 23 Wrz 2019 10:59 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Podbijam temat, bo po wywrotce Tomka Kucharza, może być potrzebny. |
Autor: | pazur [ 23 Wrz 2019 11:45 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Ale czego nie zrozumiałeś ? Płacimy kartą , to szybko odzyskamy kasę od banku przez chargeback. Płacimy przelewem, nigdy możemy nie odzyskać " piniędzy" ![]() |
Autor: | maczala1 [ 23 Wrz 2019 12:03 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Przecież to posty sprzed roku. |
Autor: | pazur [ 23 Wrz 2019 12:18 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Ale @eskie dopiero teraz się zaniepokoił, bo Thomas Cook zaliczył "glebę". ![]() |
Autor: | eskie [ 23 Wrz 2019 12:22 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Dla innych szukających w wykopaliska się bawię złośliwcy przebrzydli ![]() ![]() ![]() |
Autor: | pazur [ 23 Wrz 2019 12:26 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Tak myślałem. ![]() |
Autor: | kuyaviak [ 23 Wrz 2019 12:45 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
No ja padłem "ofiarą" TC ![]() Przy zakupie biletów zupełnie przypadkowo "nabyłem" ubezpieczenie lotu, dające mi możliwość ich anulowania. Cancel for Any Reason Guarantee Destination: London Departure date:12-12-2019 You can check the conditions of the service here. Please note: Cancellations must be made directly with Opodo by telephone. Should you need to cancel outside of our opening hours, close to your departure time, then you can cancel directly with the airline and the respective hotel/venue. The cancellation must be made no later than 24 hours before your departure was scheduled to have taken place. W Warunkach jest tez taki zapis - "Restrictions apply in case of force majeure" Pytanie, czy bankructwo operatora jest "siłą wyższą", czy raczej chodzi tu o czynniki atmosferyczne typu wulkan, powódź itp ? Czy ktoś zetknął się z podobna sytuacją ? Czy na podstawie tego ubezpieczenia będą zwracać kasę automatycznie czy muszę zadziałać ? Poza tym mam wykupione na 12.12 bilety z Londynu do Rzeszowa (Ryanair) i tu trochę jest lipa ... |
Autor: | boots [ 23 Wrz 2019 12:51 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Takie bankructwo nie jest siłą wyższą. Cytuj: Czy na podstawie tego ubezpieczenia będą zwracać kasę automatycznie czy muszę zadziałać ? Cancellations must be made directly with Opodo by telephone. |
Autor: | kuyaviak [ 23 Wrz 2019 13:05 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
boots napisał(a): Cancellations must be made directly with Opodo by telephone. Tak, to widzę, ale w tym przypadku anulowany jest lot, a nie jest to moja decyzja. Inna kwestia, czy nie lepiej poczekać na chargeback - przy tej ścieżce z ubezpieczeniem tną jeszcze 20%. "By adding the Cancel for Any Reason Guarantee the amount of your booking travel costs minus a 20% excess fee of the booking travel cost will be refunded if you need to cancel your trip, regardless of the reasons. We do not require any justification or documents. " |
Autor: | aviel [ 23 Wrz 2019 13:06 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Pocieszę Cię, tez mam tylko bilety wiec ATOL odpada i nie mam ubezpieczenia , wiec zostaje chargeback. Będę dziś dzwonić do banku. |
Autor: | boots [ 23 Wrz 2019 13:17 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
@kuyaviak Na chargeback to chyba za wcześnie. Możesz zacząć od tej procedury, ale jeśli nie zakończy się przed dead time dla ubezpieczenia, to musisz zdecydować: pewne 80%, czy niezbyt pewne 100%. |
Autor: | mucha [ 23 Wrz 2019 14:23 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
A ja mam taki niuans, linia bankrutuje (XL Airways) ale bilet kupiony kartą u agenta. Czy ktoś miał taką sytuację w przypadku np. Airberlin albo innej bankrutującej linii, że obciążenie karty było u OTA a nie bezpośrednio o linii i taki chargeback został pomyślnie rozpatrzony? |
Autor: | Anonymous [ 23 Wrz 2019 14:33 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Powoływanie się na podobny przypadek nic nie da Jeśli wystąpił powód chargeback (wiki podpowie jaki) skladasz pisemny wniosek w banku powołując się na właściwy powód i twój bank po kontakcie z bankiem dostawcy uslugi się do tego odnosi, a twój bank podejmuje decyzję Potem jest jeszcze arbitraż, gdyby było na nie |
Autor: | rendziak1 [ 24 Wrz 2019 09:27 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
mucha napisał(a): A ja mam taki niuans, linia bankrutuje (XL Airways) ale bilet kupiony kartą u agenta. Czy ktoś miał taką sytuację w przypadku np. Airberlin albo innej bankrutującej linii, że obciążenie karty było u OTA a nie bezpośrednio o linii i taki chargeback został pomyślnie rozpatrzony? mamy dokładnie ten sam przypadek - bilety kupione przez Mytrip - na razie czekamy na rozwój sytuacji lot w styczniu - na razie jako nie-odwołany |
Autor: | lluukk [ 24 Wrz 2019 09:29 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
mucha napisał(a): A ja mam taki niuans, linia bankrutuje (XL Airways) ale bilet kupiony kartą u agenta. Czy ktoś miał taką sytuację w przypadku np. Airberlin albo innej bankrutującej linii, że obciążenie karty było u OTA a nie bezpośrednio o linii i taki chargeback został pomyślnie rozpatrzony? Nie otrzymałeś usługi za którą zapłaciłeś kartą, więc nie powinno być problemu. Ostatnio miałem "akcję" z wypożyczalnią aut - dostałem mniejsze auto niż powinienem, po kilku mailach ciągle odmowa uznania reklamacji... Pozbierałem papiery, zadzwoniłem do wystawcy karty i napisałem do wypożyczalni, że jak mi nie oddadzą różnicy to uruchamiam chargeback za namową banku. Kilka dni później - reklamacja uznana (czekam właśnie na zwrot kasy) |
Autor: | Anonymous [ 24 Wrz 2019 09:36 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
rendziak1 napisał(a): mucha napisał(a): A ja mam taki niuans, linia bankrutuje (XL Airways) ale bilet kupiony kartą u agenta. Czy ktoś miał taką sytuację w przypadku np. Airberlin albo innej bankrutującej linii, że obciążenie karty było u OTA a nie bezpośrednio o linii i taki chargeback został pomyślnie rozpatrzony? mamy dokładnie ten sam przypadek - bilety kupione przez Mytrip - na razie czekamy na rozwój sytuacji lot w styczniu - na razie jako nie-odwołany Ty nie masz wyjścia, MUSISZ czekać póki nie ma statusu 'odwołany' |
Autor: | rgl [ 24 Wrz 2019 22:19 ] |
Temat postu: | Re: Upadek linii - platnosc karta |
Mam lot na listopad, bilet zakupiony w czerwcu, płatność przez Revolut. W formularzu zgłoszeniowym o chargeback jest informacja, że muszę najpierw sam się kontaktować z liniami ale wszedł tam syndyk i strona w zasadzie nie działa, na FB napisali, że konto nie będzie monitorowane. Jedyne co mi przyszło do głowy to kontakt listowny. Czy ktoś z Was robił chargeback z pominięciem kontaktu ze sprzedawcą? |
Strona 3 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |