Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie (Wizz Air Hungary LTD. spółka akcyjna nienotowana na giełdzie, Oddział w Polsce, Wolności 90, 42-625 Pyrzowice) lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4000 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200  Następna
Autor Wiadomość
#3921 PostWysłany: 27 Wrz 2024 09:50 

Rejestracja: 11 Kwi 2024
Posty: 46
@Hose a to oni takie problemy robią? Szczęśliwie rzadko trafiają mi się znaczące opóźnienia a jak już to siedzę w saloniku i na vouchery uwagi nie zwracam. Tym razem nie dość, że salonik marny, to zamknięty o 22 a koczować trzeba było jeszcze niemal 3h.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zobacz słone jeziora w Hiszpanii! Loty do Alicante z Poznania i 4 noclegi w hotelu ze śniadaniami za 837 PLN Zobacz słone jeziora w Hiszpanii! Loty do Alicante z Poznania i 4 noclegi w hotelu ze śniadaniami za 837 PLN
Lato na Costa Brava: 7-dniowy wypoczynek z wyżywieniem za 2580 PLN. Wylot z Katowic Lato na Costa Brava: 7-dniowy wypoczynek z wyżywieniem za 2580 PLN. Wylot z Katowic
#3922 PostWysłany: 27 Wrz 2024 12:53 

Rejestracja: 01 Wrz 2024
Posty: 4
dafiek napisał(a):
dafiek napisał(a):
Hej, w przypiętych widzę, że jest jakiś stary post z 2015 roku:
Cytuj:
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

tak że zapytam tutaj. Miałem lot z Funchal do Katowic. Miał się odbyć 15.08.2024 19:40, ale ze względu na warunki pogodowe odbył się 20 godzin później. Dostaliśmy maila, że nocleg, transport i wyżywienie mamy zorganizować sobie we własnym zakresie; tak też zrobiliśmy. Składam właśnie wniosek o odszkodowanie na stornie Wizzair i mam pytania:
1. Wniosek mogę zgłosić we własnym imieniu, albo w imieniu pozostałych pasażerów na rezerwacji. W takim razie mam zgłosić 2 wnioski? Pierwszy za siebie, a drugi za innych?
2. Gdy chcę zgłosić wniosek za innych pasażerów, strona prosi mnie o pełnomocnictwa. Jak ono ma wyglądać?
3. Dołączyć mam również karty pokładowe, jednak problem jest taki, że wygenerowane w aplikacji okazały się być błędne (z tego co wiem to błąd po stronie operatora), i na lotnisku kazali nam (wszystkim pasażerom) ustawić się w kolejce po wydruk papierowych. Niestety się już ich pozbyłem. Czy w takim razie załączyć mam te błędne?


Wysłalem zgłoszenie, gdzie musiałem podać wszystkie paragony i faktury, po czym dostałem taką odpowiedź:
Cytuj:
Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

Jeśli chodzi o zwrot kosztów dodatkowych tytułem opieki nad pasażerem, kwestię tę reguluje Rozporządzenie UE nr 261/04, a właściwie art. 4.3. Wytycznych interpretacyjnych dotyczących rozporządzenia (WE) nr 261/2004. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwrot wyżej wspomnianych kosztów przysługuje jedynie pasażerom oczekującym na nasz lot i korzystającym z niego:

4.3. Prawo do opieki w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lub opóźnienia w miejscu wylotu

4.3.1. Pojęcie prawa do opieki

Prawo do opieki kończy się w momencie, gdy pasażer, którego dotyczy odmowa przyjęcia na pokład, odwołanie lub opóźnienie w miejscu wylotu uzgodni z przewoźnikiem lotniczym zmianę planu podróży w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera (art. 8 ust. 1 lit. c)). Prawo do opieki utrzymuje się tylko tak długo, jak długo pasażerowie muszą czekać na zmianę planu podróży, w porównywalnych warunkach przewozu, do miejsca docelowego w najwcześniejszym możliwym terminie (art. 8 ust. 1 lit. b)) lub na lot powrotny (art. 8 ust. 1 lit. a) tiret drugie).

4.3.2. Zapewnianie posiłków, napojów i zakwaterowania

Jeżeli pasażer odrzuci rozsądną ofertę przewoźnika lotniczego, która musi zostać przedstawiona na podstawie art. 9 oraz samodzielnie zorganizuje pomoc, przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów poniesionych przez pasażera, o ile nie zostało inaczej przewidziane w prawie krajowym lub uzgodnione z wyprzedzeniem przez przewoźnika lotniczego, a w każdym przypadku nie należy przekroczyć wspomnianej powyżej kwoty „rozsądnej oferty”, tak aby zapewnić równe traktowanie pasażerów.

Pasażerowie powinni również zachować wszystkie pokwitowania zapłaty dotyczące poniesionych kosztów. Niemniej jednak pasażerowie nie są uprawnieni do odszkodowania za szkodę poniesioną z powodu braku opieki, jeśli nie ponieśli kosztów.

Z uwagi na powyższe, uprzejmie prosimy o przekazanie odpowiednich zdjęć/skanów paragonów lub faktur, aby przetworzyć pozostałość wspomnianych roszczeń (informuję że nie uwzględniamy potwierdzeń płatności z banku, tylko faktury elektroniczne/papierowe lub paragony).
Z wyrazami szacunku,


Czyli co, mam znowu im wysyłać te paragony, tym razem mailowo? Coś czuję, że to początek batalii o 200 eur.. Tak pięknie mówili, żebym sobie zorganizował hotel a oni oddadzą pieniądze, a teraz takie cyrki?


Odpisali, że dadzą mi 216.12 EUR, a wnioskowałem o 223.68 EUR. Nie wiem na czym mi przycięli, bo faktury miałem za nocleg, jedzenie i transport. Na 3 osoby to nie wydaje się dużo..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3923 PostWysłany: 27 Wrz 2024 18:54 

Rejestracja: 19 Lut 2019
Posty: 60
Hej, odwołany lot - poza sms i mailem brak kontaktu z wizzem. Ogarnęliśmy lot do innego miasta i nocleg na 1 dobę. Czy do reklamacji potrzebuję faktury z noclegu czy potwierdzenie z booking przejdzie. Pytam, bo host nie odpisuje a booking nie wystawia faktur.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3924 PostWysłany: 30 Wrz 2024 10:29 

Rejestracja: 11 Kwi 2024
Posty: 46
Hose napisał(a):
@3141592 Będzie dobrze jak zwrócą Ci te 11 EUR które wydałeś z własnej kieszeni :)


Jest zgoda, proponują zwrot 15 EUR. Lepiej niż wnioskowałem. Szybko poszło.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3925 PostWysłany: 06 Paź 2024 12:45 

Rejestracja: 06 Paź 2024
Posty: 2
Cześć - prośba o poradę.

Wczoraj nasz lot wizz air z lotniska Keflavik (Islandia) do Warszawy opóźnił się o ponad 3 godziny (planowany przylot 5:45, rzeczywisty - po 9:00), byliśmy odprawieni już kilkanaście godzin wcześniej, nie mieliśmy nadawanego bagażu. Na lotnisku byliśmy o 23:00 (planowany wylot był o 23:45, sms od wizz informował o zmianie godziny na 02:35) - stwierdziliśmy, że przez security przejdziemy po chwili odpoczynku i przepakowaniu. Ku naszemu zdziwieniu - o godzinie 00:30 strefa security check była już zamknięta i pozostała zamknięta jeszcze po odlocie samolotu - więc samolot odleciał o 3:30 bez nas. Dodam jeszcze, że tablice informacyjne na lotnisku do samego końca wyświetlały informacje, że przejście przez security będzie trwało 0-5 minut. Kontaktowaliśmy się kilkukrotnie z infolinią międzynarodową wizzair, ale jedyne informacje jakie potrafili nam przekazać, to czy boarding już trwa.

Jakie szanse mamy na odszkodowanie, w jakim “trybie”? Czy może objąć ono hotel i koszt nowych biletów kupionych na następny dzień (lecimy znów z wizz air)?

Dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3926 PostWysłany: 06 Paź 2024 13:33 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3700
platynowy
Jeżeli dobrze pamiętam to Wizzair informując o opóźnieniach wysyła poniższą formułkę:

Cytuj:

Online check-in and airport check-in desks close as originally scheduled, visit our website for detailed information on closing times.



Na moje oko nie dostaniecie nic.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#3927 PostWysłany: 06 Paź 2024 13:50 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9051
srebrny
Cytuj:
Jakie szanse mamy na odszkodowanie

W zasadzie zerowe.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#3928 PostWysłany: 06 Paź 2024 14:35 

Rejestracja: 06 Paź 2024
Posty: 2
Kothson napisał(a):
Jeżeli dobrze pamiętam to Wizzair informując o opóźnieniach wysyła poniższą formułkę:

Cytuj:

Online check-in and airport check-in desks close as originally scheduled, visit our website for detailed information on closing times.



Na moje oko nie dostaniecie nic.


Tyle, że security check to nie jest check-in ani check-in desk. My check-in online zrobiliśmy jak należy. Wizz nie przekazał informacji “go to gate” ani o zamknięciu strefy security checku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3929 PostWysłany: 06 Paź 2024 18:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2431
srebrny
@piotr1991
Nie ma to większego znaczenia, formalnie powinieneś stawić się przy gate na 30 min przed odlotem, w praktyce możesz później dopóki gate jest otwarty.
Nie zrobiłeś tego i nie poleciałeś, to w jaki sposób funkcjonuje dane lotnisko jest niezależne od linii.
Możesz zołożyć reklamację, możesz iść do pośrednika lub sądu, ale rezultat zapewne już znasz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#3930 PostWysłany: 08 Paź 2024 21:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2010
Posty: 325
Loty: 89
Kilometry: 141 780
niebieski
20 sierpnia 2024 nasz lot na trasie Podgorica - Katowice był opóźniony 4 godziny 40 minut przy lądowaniu (16:10 vs 20:50).
W samolocie obsługa poinformowała nas, że opóźnienie wystąpiło z "przyczyn operacyjnych".

21 sierpnia wypełniłem formularz na stronie Wizz o odszkodowanie (opcja 120%).
24 sierpnia odpisali mi nieskładnie, jakby z automatu, żebym się gonił ("czynniki techniczne").
27 sierpnia odpowiedziałem im, że się nie zgadzam i proponuję doładowanie mojego konta Wizz (120%).
29 sierpnia już bardziej po polsku odpisała pani, żebym spadał na drzewo ("nadzwyczajne okoliczności").

12 września przekazałem komplet wymaganych dokumentów do AirCompensa.
7 października otrzymałem przelew na konto :)

Wniosek - Wizz olewa ludzi z automatu, ale warto walczyć o swoje :)
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#3931 PostWysłany: 09 Paź 2024 12:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Maj 2018
Posty: 195
Loty: 51
Kilometry: 82 228
21 lipca odmówiona mi wejście na pokład z powodu overbookingu, po wielu walkach przez e-mail 4 września otrzymałem informacje ze wypłaca mi pieniądze na konto i proszą o informacje do przelewu, odpisałem tego samego dnia i od tego czasu cały czas status jest "Work in progress". Po jakim czasie otrzymaliście wypłatę od wizzair gdy się pogodzili z tym ze wypłaca pieniądze? Mija ponad miesiąc i mam wrażenie ze będą chcieli to ciągnąć w nieskończoność. Dzięki
_________________
Instagram: https://www.instagram.com/lousylucky/?hl=pl

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3932 PostWysłany: 09 Paź 2024 12:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1231
niebieski
@lousylucky
Jeżeli kupowałeś bilet z konta Wizz to sprawdź status roszczenia na stronie Internetowej Wizz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3933 PostWysłany: 09 Paź 2024 13:01 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1526
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
No przecież napisał, że ma status Work in progress
@lousylucky to loteria. U mnie potwierdzili, że dostanę odszkodowanie kilka dni po locie. Odpowiedziałem na ich pytanie, później po 3 miesiącach "work in progress" odezwali się, że jeszcze raz potwierdzają, że wypłacą odszkodowanie i żebym przesłał dokumenty i że "z nieciepliwością czekają na odpowiedź". Odesłałem im dokumenty jeszcze raz i od kilku tygodni znowu "Work in progress"
Góra
 Profil Relacje PM off
lousylucky lubi ten post.
 
      
#3934 PostWysłany: 10 Paź 2024 14:12 

Rejestracja: 10 Paź 2024
Posty: 2
Cześć, prośba o poradę.
Lot z Malagi do Katowic był opóźniony ponad 6h.
Złożyłam reklamację przez stronę WizzAir, odmowa wypłaty odszkodowania - nadzwyczajne okoliczności.
Z tego co wiem, powodem opóźnienia była usterka poprzedniego samolotu - w Katowicach i konieczność oczekiwania na przebazowanie samolotu do Katowic, który następnie przyleciał do Malagi i zabrał nas do Katowic.
Po odpowiedzi WizzAira odmawiającej wypłaty odszkodowania, nie jestem w stanie odpowiedzieć na ich odpowiedź, na moim koncie WizzAir sprawa została uznana przez nich za zakończoną... W jaki sposób mogę odwołać się od ich decyzji lub jakoś się z nimi skontaktować?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3935 PostWysłany: 10 Paź 2024 14:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7961
srebrny
Po odmowie raczej trzeba szukać firmy pośredniczącej w uzyskaniu odszkodowań lub samemu składać pozew w sądzie. Odwoływaniesię do wizza nic nie daje.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#3936 PostWysłany: 10 Paź 2024 15:16 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2376
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Myślę, że warto byłoby dodać na górze, aby podobne wiadomości były według schematu, a nie leciałem kiedyś tam, jakimś tam lotem i się opóźnił.

Przewoźnik:
Trasa:
Data:
Numer lotu:
Jaka była przyczyna zakłócenia:
Co odpowiedzieli:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3937 PostWysłany: 10 Paź 2024 16:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2431
srebrny
@ansbach1 To nic nie da dopóki na forum będą się rejestrować ludzie tylko po to żeby napisać jeden post z pytaniem na które odpowiedź znajduje się właśnie na górze.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#3938 PostWysłany: 10 Paź 2024 17:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2376
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Ale przynajmniej można pomóc w jednej wiadomości
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3939 PostWysłany: 11 Paź 2024 02:48 

Rejestracja: 29 Lis 2010
Posty: 84
Witam,

O 00:36 dostaje smsa Twój lot Wizzair Gdansk-Sztokholm Arlanda o 6 rano został odwołany. Nie podali przyczyn.

1. Czy gdzieś w internecie można zobaczyć warunki pogodowe, które mogły by uniemożliwiać lot ? Inne loty lecą normalne. Chętnie bym to zapisał na wypadek ewentualnego postępowania sądowego.
2. Czy możecie polecić jakiegoś pośrednika, który w razie odmowy Wizzair ogarnie pozew sądowy za niewielką prowizją ?
3. Rezerwacja jest DO Sztokholmu 11.10 i powrót 13.10. Co z biletem powrotnym? Czy klikać coś o zwrot kosztów biletu (110 zł) ? Czy może to spowodować brak zwrotu 250 euro x 2 ?
4. Na razie jestem stratny 350 zł za hotel w Sztokholmie. Czy o to też mogę wnioskować w osobnej reklamacji czy lepiej dać sobie spokój, bo nie dostanę tego 2 x 250 euro ?

Złożyłem dziś 11.10 wniosek o odszkodowanie przez formularz reklamacyjny wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3940 PostWysłany: 11 Paź 2024 07:24 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2042
złoty
@bleemek

Ad2. W wikipoście u góry strony masz odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4000 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group