Francja zastąpi archaiczny system kontroli lotów. Skutek? 16,5 tys. lotów zostanie odwołanych!
Kontrola ruchu lotniczego na francuskich lotniskach w dalszym ciągu opiera się na archaicznym, pochodzącym z lat 70. XX wieku systemie. O tym, jak jest wiekowy najlepiej świadczy fakt, że kontrolerzy niekiedy używają… pasków papieru z informacjami na temat lotów – czytamy w serwisie internetowym stacji BFM TV. Z biegiem czasu zaczęło to być nie tylko po prostu niewygodne, ale i niedostosowane do europejskich realiów, dlatego w 2011 roku rozpoczęto wartą aż miliard euro aktualizację, której celem jest przejście na całkowicie automatyczne oprogramowanie 4-Flight.
Po prawie 13 latach testów i implementacji, na początku 2024 roku system w końcu zacznie być używany przy realizacji codziennych operacji lotniczych. Nie odbędzie się to jednak bez problemów. – 4-Flight integruje nowy system przetwarzania planów lotu i nowe środowisko sterowania. Oznacza to zmianę prawie 80 proc. francuskiego systemu i ogólnie rzecz biorąc, jest to praktyka „wymiany komponentów jednego po drugim” – pisze BFM TV.
- Wyspa Malta od 1699 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
- Zakynthos od 1969 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
- Wyspa Malta od 1971 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Efektem wdrożenia nowego systemu ma być jednak czasowe zmniejszenie od 9 stycznia do 14 lutego aż o 20 proc. liczby lotów z czterech francuskich lotnisk – paryskich Roissy, Orly i Le Bourget oraz lotniska Beauvais. Powołując się na dane Echo Touristique, będzie to skutkować odwołaniem aż 16,5 tys. lotów, z czego niemal 4,4 tys. będzie dotyczyć samej linii Air France.
Na ten moment nie wiadomo jeszcze, które dokładnie połączenia zostaną odwołane. Decyzja w tym zakresie należy do samych przewoźników, ale problemem może być fakt, że do momentu ogłoszenia listy anulowanych połączeń, wciąż mogę one być widoczne w systemach rezerwacyjnych, choć Air France oficjalnie odwołał już niektóre loty i powiadomił o tym pasażerów. Prawdopodobnie zachowane zostaną trasy długodystansowe, które dla francuskiego narodowego przewoźnika „są kluczowe w tym okresie”.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?