Jedna z najsłynniejszych lotniczych marek w Europie powraca! Była synonimem klęski, dostanie drugie życie
Historia linii Alitalia formalnie dobiegła końca w październiku 2021 roku, gdy włoski rząd uzyskał zgodę Komisji Europejskiej na ratowanie zadłużonego po uszy przewoźnika poprzez umorzenie części jego zobowiązań i stworzenie nowej linii lotniczej, czyli ITA Airways. „Nowa linia” to jednak pewne uogólnienie, bo przewoźnik ten był faktycznie sukcesorem Alitalii: ITA przejęła samoloty Alitalii zatrudniła wielu pracowników swojego szacownego poprzednika.
- Costa Blanca od 1809 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Łódź)
- Costa del Sol od 1829 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
- Istria od 1775 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Jednocześnie linia ITA utrzymała prawa do marki Alitalia. A kilka dni temu ogłosiła, że legendarna marka zostanie przywrócona. Nie będzie to jednak powrót całkowity, a jedynie podkreślenie historycznej wartości i inspiracji legendarnego włoskiego przewoźnika. Pod koniec tego roku w dolnej części oficjalnego logo linii ITA pojawi się małe logo Alitalia z podpisem „ITA Airways – inspirowana przez Alitalię”. Jednocześnie przewoźnik nie wyklucza, że inne elementy wizualnej słynnej włoskiej marki także wzbogacę kolorystykę ITA Airways.
Moment na ponowne pojawienie się Alitalii jest nieprzypadkowy, bo w piątek ITA pochwaliła się bardzo dobrymi wynikami za I półrocze. W tym okresie firma zanotowała przychody na poziomi 1,4 mld euro (wzrost w skali roku o 300 mln euro) i zysk EBITDA na poziomie 62 mln euro (poprawa w skali roku o 130 mln euro). Jednocześnie przewoźnik przewiózł w tym czasie 8,3 mln pasażerów, czyli o 26 procent więcej niż w analogicznym okresie rok temu.