Jest decyzja WINB! Pas startowy w Modlinie nie nadaje się do użytku!
Oznacza to tyle, że prace remontowe nic nie dały, samoloty Ryanaira i Wizz Aira do Modlina w najbliższym czasie nie powrócą, a droga startowa najprawdopodobniej będzie musiała być poddana remontowi generalnemu, co potrwa długie miesiące.
Przeczytaj pisemną decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowalnego z grudnia 2012 roku >>
Przypomnijmy: 22 grudnia 2012 r Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego cofnął pozwolenie na użytkowanie dwóch betonowych fragmentów pasa startowego. Powodem były pęknięcia i dziury. Linie Wizz Air oraz Ryanair zdecydowały o czasowym przeniesieniu operacji na Lotnisko Chopina.
Stanowisko portu lotniczego Modlin:
Szanowni Państwo,
Według MWINB naprawy wykonane przez ERBUD S.A. nie przyniosły oczekiwanych rezultatów
Po analizie wyników ekspertyz, które zostały zamówione przez Zarząd Portu Lotniczego Warszawa/Modlin, Nadzór Budowlany utrzymał decyzję wydaną 22 grudnia br. o wyłączeniu z użytkowania obu progów drogi startowej. Oznacza to, że według inspektorów nadzoru budowlanego naprawy drogi startowej przeprowadzone przez generalnego wykonawcę firmę ERBUD S.A. są niewystarczające.
W związku z powyższym zobowiązaliśmy ERBUD S.A. do przedstawienia szczegółowych planów gruntownej naprawy, wraz z metodologią i harmonogramem. Zarząd zapowiada, że przedstawione przez generalnego wykonawcę plany będą szczegółowo analizowane przez wysokiej klasy specjalistów technologii budowy lotnisk oraz będą konsultowane z MWINB. „Jak widać wybrany w przetargu inwestor zastępczy nie sprawdził się, dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej wzmocnić nasz wewnętrzny nadzór nad wykonawcą. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z dodatkowymi specjalistami, którzy pracowali przy budowie wielu lotnisk w naszym kraju. Ponadto, aby mieć pewność co do przyjętych technologii, chcemy też skonsultować plany ERBUD S.A. z wojewódzkim inspektorem nadzoru budowlanego.” – podkreśla Piotr Okienczyc, Prezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.
Wczoraj ERBUD S.A. zadeklarował, że na wykonanie nowej nawierzchni potrzebuje 10 dni sprzyjających warunków atmosferycznych (dodatnie temperatury). Naprawa zostanie wykonana w ramach zobowiązań gwarancyjnych generalnego wykonawcy.
Zarząd posiada opinie prawne, które potwierdzają zasadność roszczeń wobec generalnego wykonawcy ERBUD S.A. oraz inwestora zastępczego Bud-Invent. „Mamy ekspertyzy prawne, które potwierdzają zasadność naszych roszczeń wobec obu firm zaangażowanych w realizację pasa startowego. Będziemy domagać się zarówno pokrycia szkód, jak również korzyści utraconych” – podkreśla Marcin Danił, Wiceprezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.