Fly4free.pl

Klasa biznes dla oszczędnych. Tania linia wprowadza super usługę, jakiej nie ma nikt!

Foto: American Airlines

Bez bagażu (nawet podręcznego!), bez posiłku i bez możliwości wyboru miejsca. Za to z możliwością wygodnego snu w komfortowym fotelu klasy biznes Dreamlinera – nowa biznesowa oferta linii ZIPAIR z pewnością zachwyci wielu podróżników.

Co tak naprawdę jest najważniejsze w podróży klasą biznes? Pierwszeństwo wejścia na pokład? Możliwość posiedzenia w saloniku lotniskowym? Szampan na powitanie? Wszystko naraz? A może… nic z tych rzeczy, a jedyną potencjalną zaletą jest dla Was wygodny fotel, na którym można się spokojnie rozłożyć i przespać lot? Jeśli tak, to być może docenisz ofertę linii ZIPAIR, która właśnie uruchomiła najbardziej niesamowitą ofertę lotów w klasie biznes. Jest to bowiem klasa biznes w stylu basic, czyli wygodny fotel i… żadnych dodatkowych atrakcji. Absolutnie żadnych! Zacznijmy jednak od początku.

ZIPAIR to japońska tania linia lotnicza stworzona przez Japan Airlines z myślą o igrzyskach olimpijskich w Tokio, które miały się odbyć całkiem niedawno. Głównym celem przewoźnika miało być operowanie na średnio i dalekodystansowych trasach i korzystanie na wzmożonym ruchu turystycznym do Japonii. Jak jednak wiemy, igrzyska zostały przełożone na 2021 rok, przewoźnicy wpadli w ogromne tarapaty finansowe, a ZIPAIR musiał w efekcie przełożyć rozpoczęcie swoich operacji. Ostatecznie przewoźnik wystartował na początku czerwca, ale pierwszym połączeniem były… loty przewożące wyłącznie ładunki cargo z lotniska Tokio Narita do Bangkoku.

Teraz nowa tania linia podała już datę startu i pierwszą trasę – będzie to połączenie z Tokio-Narita na lotnisko Seul-Incheon, które powinno wystartować 19 października. Przeglądając jej taryfy rzuca się w oczy taryfa Simple Business Class, w której pasażer nie może liczyć właściwie na nic. No, prawie. Loty będą realizowane na pokładzie Boeinga 787 Dreamliner, więc jedyną i największą zaletą klasy biznes jest wygodny fotel, który rozkłada się do pozycji łóżka. Można więc spokojnie przespać swój lot. A co poza tym? W taryfie basic…. nic – nie mamy możliwości zabrać ze sobą bagażu rejestrowanego (podręcznego zresztą też!), nie dostaniemy posiłku na pokładzie ani tej uroczej kosmetyczki z małymi szamponikami. Ba, w taryfie Simple nie mamy nawet możliwości wyboru miejsca w klasie biznes – kupując ten bilet usiądziemy tam, gdzie będzie po prostu wolne miejsce. Największą zaletą tej taryfy ma być jednak cena – znacznie niższa niż w „standardowej” klasie biznes, z poczęstunkiem, obiadem i tym podobnymi atrakcjami.

Foto: ZIPAIR

Cena takiego biznesowego biletu w taryfie podstawowej to ok. 1000 PLN, podczas gdy standardowy bilet w klasie ekonomicznej kosztuje w granicach 280 PLN. Lot z Tokio do Seulu trwa nieco ponad 2,5 godziny. Oczywiście, musimy pamiętać o tym, że Simple to tylko jeden z 4 wariantów klasy biznes, które oferuje nam japońska linia. Jednocześnie japoński przewoźnik dodaje, że każdy z elementów, którego jesteśmy pozbawieni w taryfie Simple Business Class, możemy oczywiście dokupić.

Jest to pierwsza tego typu oferta na świecie w klasie biznes. Inni przewoźnicy jak np. Emirates, także eksperymentują z klasą biznes w taryfie basic, jednak tam wachlarz dostępnych usług w takim pakiecie jest znacznie większy. Podobnie jak i zdecydowanie wyższe ceny.

Czy inne linie pójdą tym śladem?

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Prawdę powiedziawszy, to nie wydaje mi się, aby płacenie ponad 3 razy więcej na wspomnianym 2,5h locie, tylko po to, by spać, było atrakcyjne. Takie taryfy mogą mieć sens na lotach > 7-8h.
KamcioPL, 11 października 2020, 22:54 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »