Koniec tanich biletów na drugiej największej trasie Ryanaira z Polski? Dolecisz tam aż z 11 naszych lotnisk
Podobnie jak Ryanair, tak i lotnisko w Dublinie rośnie jak na drożdżach, jednak jego rozwój ogranicza limit maksymalnej przepustowości, ustawiony na poziomie 32 mln pasażerów. Już w zeszłym roku lotnisko było blisko przekroczenia tej liczby, podobnie jest też w tym roku. W efekcie linie lotnicze apelują do portu i irlandzkiego urzędu lotniczego o to, aby zwiększyć maksymalną przepustowość lotniska. Najmocniej oczywiście krzyczy Ryanair, który jest największą linią na lotnisku w Dublinie.
- Ayia Napa od 1916 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Ayia Napa od 1979 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Majorka od 1872 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Sytuacja dublińskiego lotniska rzeczywiście jest poważna. Irlandzki urząd lotniczy IAA poinformował już władze lotniska, że utrzymanie limitu 32 mln pasażerów w 2025 roku będzie wymagało zmniejszenia planowanego oferowania linii lotniczych z tego portu o 1 mln miejsc rocznie. Oznacza to m.in. zmniejszenie liczby lotów w szczycie sezonu letniego, ale też w gorącym okresie świąteczno-noworocznym, co według Ryanaira oznacza, że ceny biletów drastycznie skoczą w górę.
Szef Ryanaira Michael O’Leary sraszy w swoim stylu, że oznaczać to będzie koniec taniego latania do Dublina i apeluje o zniesienie limitu przepustowości.
To także średnia informacja dla pasażerów z Polski, bo Dublin to drugi najpopularniejszy kierunek irlandzkiej linii w naszym kraju. Z Polski do Dublina Ryanair lata z aż 11 lotnisk: z Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Modlina i Wrocławia.
W ubiegłym roku na trasach z i do Dublina podróżowało w sumie 817 tysięcy pasażerów.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?