Które trasy z Modlina zamyka Ryanair? Mamy pełną (i bardzo długą) listę skasowanych lotów
Ogłoszona w czwartek decyzja Ryanaira o – kolejnym już – drastycznym ograniczeniu siatki połączeń z Modlina z jednej strony była zaskoczeniem, z drugiej zaś przywykliśmy już do takiej „strategii negocjacyjnej” stosowanej przez Irlandczyków. Zarówno w przypadku lotniska w Modlinie, jak i innych portów w całej Europie. Jednak rzut oka na system rezerwacyjny pokazuje, że skala cięć jest faktycznie ogromna. Bo choć teoretycznie Modlin traci „tylko” 1 samolot z bazy Ryanaira (zostają tu 4 maszyny Irlandczyków), to faktycznie tak dużego ograniczenia oferty z Modlina jeszcze nie było.
- Pafos od 1800 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
- Alanya od 1321 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
- Cypr Północny od 1839 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Oczywiście, Irlandczykom łatwiej jest ogłosić takie cięcie w niskim sezonie, ale… Żeby uzmysłowić sobie skalę tych cięć, musimy zdać sobie sprawę, że ostatnio tak skromną siatkę lotów w Modlinie Ryanair miał… jesienią 2013 roku. Wówczas tania linia wróciła do Modlina po trwającej 9 miesięcy awarii pasa startowego i zaoferowała swoim pasażerom 17 połączeń.
Jak wic będzie wyglądał tej zimy rozkład Ryanaira z Modlina? Naszą analizę zacznijmy od tras, które Ryanair kasuje
Z naszych wyliczeń wynika, że w porównaniu do obecnie trwającego letniego rozkładu lotów Ryanair zmniejszy od końca października swoją modlińską siatkę o 24 trasy. Część kasowanych połączeń to oczywiście typowo wakacyjne trasy sezonowe. Jak co roku, zimą nie polecimy więc do Burgas czy Zadaru, jednak skala cięć jest oczywiście znacznie większa. W zimowym rozkładzie nie będzie więc też lotów z Modlina do Grecji – oprócz sezonowych połączeń wyspiarskich, a więc na Zakintos, Rodos i Korfu, z rozkładu znikną też połączenia do Salonik oraz Aten, które w normalnych warunkach były oferowane przez Ryanaira przez cały rok.
Bardzo duże cięcia szykują się też w przypadku lotów do Skandynawii. W rozkładzie zimowym nie polecimy więc na uruchomionej zaledwie jesienią trasie do Kopenagi, od końca października w systemie rezerwacyjnym nie ma też połączeń do Goteborga, Oslo-Torp i na lotnisko Arlanda w Sztokholmie.
Zimą z Modlina nie polecimy też do hiszpańskiej Walencji oraz Palma de Mallorca. Znikają też wcześniej awizowane w systemie rezerwacyjnym połączeina do cypryjskiego Pafos, nie ma lotów do Kowna, Rygi oraz do Porto. Z końcem października zawieszone zostaną też 3 trasy do Włoch: do Katanii, Neapolu oraz Wenecji-Treviso. W zimowym rozkładzie próżno też szukać trasy do Budapesztu, a także dostępnych tu wcześniej połączeń na Wyspy Brytyjskie: zawieszone zostaną połączenia do Birmingham oraz Edynburga.
Co zostanie? 22 trasy, ale… też pod znakiem zapytania.
Z komunikatu prasowego Ryanaira wynika, że zimą przewoźnik zaoferuje z Modlina tylko 22 trasy. Może się jednak okazać, że będzie ich jeszcze mniej, bo wśród nich znajduje się m.in. połączenie do Tel Awiwu, które zgodnie z systemem rezerwacyjnym ma zostać wznowione z końcem października (z częstotliwością 2 lotów w tygodniu). Jednak zważywszy na skalę napięć na Bliskim Wschodzie chyba nikt nie będzie zdziwiony, jeśli połączenie do Izraela jednak ostatecznie nie wystartuje.
A w przypadku większości pozostałych tras, które Ryanair będzie realizował z Modlina, częstotliwość lotów dość znacząco spadnie. Które połączenia Ryanair będzie realizował z Modlina i z jaką częstotliwoścą? Oto lista:
– Paryż Beauvais (z 5 do 4 lotów w tygodniu)
– Tirana (z 3 do 2 lotów w tygodniu)
– Wiedeń (z 3 do 2)
– Bruksela Charleroi (z 4 do 2)
– Helsinki (z 4 do 3)
– Teneryfa (z 3 do 4)
– Malaga (z 3 do 2)
– Madryt (już od początku października z 4 do 2)
– Barcelona (z 5 do 2)
– Alicante (z 6 do 2)
– Eindhoven (z 4 do 2)
– Dublin (7 do 5)
– Bari (z 4 do 2)
– Bolonia (z 4-5 w tygodniu do 2)
– Bergamo (z 5 do 4)
Na niezmienionych częstotliwościach Ryanair będzie w dalszym ciągu latał z Modlina do Rzymu, Londynu Stansted, Liverpoolu, Leeds, Lizbony i na Maltę.