Nowe trasy! Które linie uruchomiły ich najwięcej? Na liście królują low-costy
W zeszłym roku Ryanair uruchomił aż o 60 nowych tras mniej niż w 2017 roku. W tym samym czasie inni przewoźnicy z czołówki rośli w znacznie szybszym tempie niż dotychczas – wynika z zestawienia Anna.aero.
Kilka dni temu opublikowaliśmy zestawienie krajów, w których w ubiegłym roku otwarto najwięcej nowych tras – wyraźnie wynika z niego, że choć Polska wciąż jest w światowej czołówce, to cieszy się coraz mniejszą popularnością u przewoźników. A które linie lotnicze w 2018 roku otwierały najwięcej nowych tras?
Z rankingu dowiadujemy się, że najbardziej aktywnym przewoźnikiem na świecie był Ryanair, który uruchomił 218 nowych tras. To dużo, ale i tak o 60 mniej niż rok wcześniej – przewoźnik rozwijał się wolniej m.in. z powodu strajków oraz zaległych urlopów, na które musiał wysłać swoich pilotów. Z tego powodu linia nie tylko nie otwierała nowych połączeń, ale w zimowym rozkładzie 2017/2018 zawiesiła aż 34 trasy ze swojej siatki.
W zestawieniu widzimy, że pierwsze 5 miejsc zajmują tanie linie i… nie jest to wielkim zaskoczeniem. Wynika to bowiem ze specyfiki działania tych przewoźników – wiele z tych tras jest sezonowych, następują częste zmiany i nagłe zamykanie połączeń, które nie są wystarczająco rentowne. Wystarczy wspomnieć nasze inne zestawienie sprzed kilku dni, z którego wynika, że w nadchodzącym sezonie wiosenno-letnim z siatki Ryanaira zniknie aż 150 tras, które były obecne w zeszłorocznym rozkładzie za analogiczny okres.
Kolejne miejsca zajął amerykański Frontier, easyJet, który skorzystał na bankructwie linii Air Berlin, oraz Wizz Air. Węgierska linia otworzyła w 2018 roku 133 nowe trasy – aż o 29 więcej niż w 2017 roku.
Pierwszą “tradycyjną” linią w rankingu jest American Airlines, która w 2018 roku uruchomiła 80 nowych tras.
W zestawieniu zwraca uwagę bardzo wysoka pozycja linii Laudamotion, która zaczęła latać w czerwcu 2018 roku, a mimo to uruchomiła aż 67 połączeń.
Na 20 linii sklasyfikowanych w czołówce aż 11 jest z Europy, a 6 z USA. Pozostałe 3 to indyjskie linie Indigo oraz rosyjscy przewoźnicy S7 Airlines i Pobeda.