Fly4free.pl

LOT będzie jedną z pierwszych linii na świecie z Boeingiem 737 MAX 8! Flota zwiększy się o 10 samolotów. I trasa do Teheranu!

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Boeing.com
Narodowy przewoźnik podpisał umowę na dostawę do 2020 roku 10 samolotów od Boeinga. W tej grupie znajdzie się 6 nowych Boeingów 737 MAX 8. LOT będzie jedną z pierwszych linii na świecie, która będzie latała tymi maszynami. Narodowy przewoźnik zapowiedział też uruchomienie nowych tras do Teheranu i Astany w Kazachstanie.

W ramach podpisanej umowy z amerykańską firmą, LOT wyleasinguje i otrzyma w pierwszej połowie przyszłego roku 4 używane Boeingi 737-800 NG. Ale to dopiero początek rozwoju floty, bo narodowy przewoźnik podpisał też z Boeingiem umowę na dostawę 6 Boeingów 737 MAX 8 do 2020 roku. LOT będzie jedną z pierwszych linii na świecie, która będzie latała tymi samolotami.

Pierwszego MAXa LOT otrzyma już za rok – w listopadzie 2017 roku, kolejnego już miesiąc później, a następne maszyny będzie sukcesywnie otrzymywał do 2020 roku.

Szczegółowy harmonogram wygląda następująco: 2 kolejne samoloty 737 MAX 8 LOT otrzyma w czerwcu i lipcu 2018 roku. Maszynę numer 5 dostanie w maju 2019 r., a ostatni samolot – w kwietniu 2020 roku.

W umowie zawarto też zapis, w ramach którego LOT ma opcję na zamówienie jeszcze 5 dodatkowych maszyn typu 737 MAX 8.

Nowy samolot LOT może zabrać na pokład 186 pasażerów.

Kilka dni temu Boeing podpisał umowę z Qatar Airways na dostarczenie 60 tego typu maszyn. Ich cennikowa wartość to 6,9 mld USD.

Dodajmy, że nie są to jedyne maszyny, które wzmocnią flotę LOT. W przyszłe wakacje (prawdopodobnie w lipcu) LOT otrzyma swojego siódmego i ósmego Dreamlinera, które będą wykorzystywane do rozwoju siatki dalekich połączeń.

LOT zapowiada trasę do Teheranu

Nowe maszyny będą latały na najpopularniejsze trasy LOT, a więc do: Londynu, Amsterdamu, Paryża, Barcelony i Madrytu. Prezes LOT, Rafał Milczarski zapowiedział też uruchomienie wkrótce nowych połączeń: do Teheranu i Astany w Kazachstanie.

– Nie możemy jeszcze mówić o dokładnych terminach. Trwają rozmowy w tej sprawie – mówi prezes LOT.

IMG_1846
Dlaczego nie Airbus?

Oprócz Boeinga, LOT długo rozważał zakup francuskich samolotów. A sam Airbus długo był bardzo zdeterminowany, by przekonać do siebie narodowego przewoźnika. Czemu się nie udało?

O kulisach negocjacji kontraktu pisze w „Polityce” Juliusz Ćwieluch. W jego tekście czytamy, że choć Airbus nie komentuje sprawy, jest rozczarowany postawą negocjacyjną polskiego przewoźnika, bo procedura wyboru faworyzowała Amerykanów.

Jak wyglądały rozmowy? LOT miał zwrócić się do producentów o ofertę na leasing używanych maszyn. Airbus nie ma takiego trybu oferowania swoich maszyn. Zaproponował, więc leasing nowych samolotów, jednak ta oferta została odrzucona. Potem zaś okazało się, że Boeing co prawda zaoferuje samoloty używane, ale tylko na okres przejściowy, a kontrakt dotyczy maszyn nowych. W związku z tym Francuzi poczuli się oszukani.

– Wiedzieli o tej ofercie i mieli szansę ją przebić. Ale nie zaproponowali odpowiednio atrakcyjnej oferty wsparcia wprowadzenia nowego typu maszyn do naszych linii – mówi w „Polityce” proszący o anonimowość przedstawiciel linii.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
737-800 Ryanaira zabiera na pokład 189 pax. Teraz spływają do nich i latają już modele 737-800 "next gen". Czy Redakcja da radę opisać czym się wyróżnia "737-800 max"?
zaciekawiony, 13 października 2016, 12:11 | odpowiedz
Nie wiem czy jest się czym podniecać. Pierwsze egzemplarze zawsze przechodzą choroby wieku dziecięcego i będą uziemiane jak dreamlinery ;]
frt, 13 października 2016, 12:16 | odpowiedz
Wchodzenie do du... amerykanom przechodzi ludzkie pojęcie...
bkb, 13 października 2016, 12:21 | odpowiedz
Czy autor sprawdza swój gotowy artykuł przed publikacją w sieci? "W przyszłe wakacje (prawdopodobnie w lipcu) Boeing otrzyma swojego siódmego i ósmego Dreamlinera, który będzie wykorzystywany do siatki dalekich połączeń."
Boeingotrzymadreamlinera, 13 października 2016, 12:26 | odpowiedz
Będzie albo nie będzie.
nadwojebabkawróżyła, 13 października 2016, 12:28 | odpowiedz
bkb Wchodzenie do du… amerykanom przechodzi ludzkie pojęcie…
A fakt, że nie mają żadnego Airbusa nie ma na to wplywu? Szkolenia pilotów, załóg pokladowych, mechanikow, dodatkowe czesci - to wszystko dodatkowe koszty
sdfdsf, 13 października 2016, 12:31 | odpowiedz
bkb Wchodzenie do du… amerykanom przechodzi ludzkie pojęcie…
Dokładnie tak, powinniśmy zaprzestać kupowania czegokolwiek u Amerykanów a wszczególności za takie pieniądze. Oni mają nas w poszanowaniu więc i my też ich powinniśmy.
Stach, 13 października 2016, 12:35 | odpowiedz
"W przyszłe wakacje (prawdopodobnie w lipcu) Boeing otrzyma swojego siódmego i ósmego Dreamlinera, który będzie wykorzystywany do siatki dalekich połączeń." Bo jak wiadomo, Boeing to linia lotnicza, która kupuje samoloty w Locie.
Boeing4fun, 13 października 2016, 12:35 | odpowiedz
Ryanair otrzymuje 737 MAX, więc czym się będzie różnił ten lotowski 737 MAX 8?
avgeek, 13 października 2016, 12:36 | odpowiedz
Boeing4fun „W przyszłe wakacje (prawdopodobnie w lipcu) Boeing otrzyma swojego siódmego i ósmego Dreamlinera, który będzie wykorzystywany do siatki dalekich połączeń.” Bo jak wiadomo, Boeing to linia lotnicza, która kupuje samoloty w Locie.
Wybaczcie, dużo tekstu, mało czasu. Już poprawiam ;)
Mariusz Piotrowski, 13 października 2016, 12:38 | odpowiedz
avgeek Ryanair otrzymuje 737 MAX, więc czym się będzie różnił ten lotowski 737 MAX 8?
Głównie silnikiem. Bardziej cichy i wydajny, co pozwoli zwiększyć zasięg o tysiąc kilometrów. Zmieniono też trochę aerodynamikę, kokpit i cenę :)
Innocent, 13 października 2016, 12:46 | odpowiedz
avgeek Ryanair otrzymuje 737 MAX, więc czym się będzie różnił ten lotowski 737 MAX 8?
Większą wydajnością, mniejszym zużyciem paliwa, mniejszym hałasem. Tym czym zazwyczaj różni się nowa generacja od starszej
Mariusz Piotrowski, 13 października 2016, 12:49 | odpowiedz
Bartosz Marek Ratajczyk hmmm, pieprzyć francuzów – my czuliśmy się oszukani w 1939
może jakiś głupszy komentarz? PS świetnie, że Amerykanie nigdy nie zawiedli
artek, 13 października 2016, 12:54 | odpowiedz
Niech mniej obiecują , tylko sprawnie działają . Ciekawe kto za to płaci ?
Olek, 13 października 2016, 12:54 | odpowiedz
Innocent
avgeek Ryanair otrzymuje 737 MAX, więc czym się będzie różnił ten lotowski 737 MAX 8?
Głównie silnikiem. Bardziej cichy i wydajny, co pozwoli zwiększyć zasięg o tysiąc kilometrów. Zmieniono też trochę aerodynamikę, kokpit i cenę
zastanawia mnie, że skoro jest 737 MAX, to kolejnym o którym słyszymy jest MAX 8, a gdzie się podziały MAX 2, 3, 4, itd.? :)
avgeek, 13 października 2016, 12:57 | odpowiedz
Każy Boeing 737-800 to jest Next Gen. Boeingi 737 od 100 do 200 to generacja Original 300 do 500 to generacja Classic. 600-900 to Next Generation - wprowadzono glass cocpit,fly-by-wire i wiele innych rzeczy, żeby mógłbyć konkurencyjny dla rodziny A320. MAX to kolejny lifiting, ma być oszczędniejszy itd. - odpowiedź na Airbusa 32x NEO (New Engine Option) Całkowicie nowy model, kompozytowy (na wzór 787) planowany jest ok 2030 roku Generacja MAX ma dopiero wejść do produkcji
PawelK, 13 października 2016, 13:06 | odpowiedz
zaciekawiony 737-800 Ryanaira zabiera na pokład 189 pax. Teraz spływają do nich i latają już modele 737-800 „next gen”. Czy Redakcja da radę opisać czym się wyróżnia „737-800 max”?
Każy Boeing 737-800 to jest Next Gen. Boeingi 737 od 100 do 200 to generacja Original 300 do 500 to generacja Classic. 600-900 to Next Generation – wprowadzono glass cocpit,fly-by-wire i wiele innych rzeczy, żeby mógłbyć konkurencyjny dla rodziny A320. MAX to kolejny lifiting, ma być oszczędniejszy itd. – odpowiedź na Airbusa 32x NEO (New Engine Option) Całkowicie nowy model, kompozytowy (na wzór 787) planowany jest ok 2030 roku
PawelK, 13 października 2016, 13:07 | odpowiedz
bkb Wchodzenie do du… amerykanom przechodzi ludzkie pojęcie…
Mimo wszystko wolę amerykańską elektronikę niż francuzką,pamiętam jak parę lat temu TP SA przejeła France Telecom i jaki badziew z tego powstał albo elektronika Sagema w samochodach to gorsze od najtanszego Chińczyka.
Diego, 13 października 2016, 13:08 | odpowiedz
zaciekawiony 737-800 Ryanaira zabiera na pokład 189 pax. Teraz spływają do nich i latają już modele 737-800 „next gen”. Czy Redakcja da radę opisać czym się wyróżnia „737-800 max”?
http://www.letmegooglethat.com/?q=737+vs+737+max
pawos, 13 października 2016, 13:43 | odpowiedz
Bartosz Marek Ratajczyk hmmm, pieprzyć francuzów – my czuliśmy się oszukani w 1939
Ty z pewnością wtedy coś czułeś. Fajnie się w LOT-cie bawią za państwowe. Rozumiem, że tak jak w przypadku bycia pierwszym do dreamlinearów, będziemy tymi testerami również i tu?
xxx, 13 października 2016, 14:41 | odpowiedz
Olek Niech mniej obiecują , tylko sprawnie działają . Ciekawe kto za to płaci ?
Amerykanie są mistrzami w lobbowaniu, wszak korupcja u nich wpisana jest w konstytucji!
xxx, 13 października 2016, 14:44 | odpowiedz
460 milionow za samolot zaplaca?? a Delta kupiła za 88 milionów za sztuke
luftairways, 13 października 2016, 18:03 | odpowiedz
avgeek
Innocent
avgeek Ryanair otrzymuje 737 MAX, więc czym się będzie różnił ten lotowski 737 MAX 8?
Głównie silnikiem. Bardziej cichy i wydajny, co pozwoli zwiększyć zasięg o tysiąc kilometrów. Zmieniono też trochę aerodynamikę, kokpit i cenę
zastanawia mnie, że skoro jest 737 MAX, to kolejnym o którym słyszymy jest MAX 8, a gdzie się podziały MAX 2, 3, 4, itd.?
tam gdzie Galaxy Note 5 i 6
irekk, 13 października 2016, 18:29 | odpowiedz
bkb Wchodzenie do du… amerykanom przechodzi ludzkie pojęcie…
Też uważam,że najlepsze byłyby wypróbowane i lubiane przez pasażerów wsiego mira An-24.
hansklozet, 13 października 2016, 19:12 | odpowiedz
A może tak np. Portugalia Lisbona lub Porto a dla Dreamlinerów wreszcie Singapur albo Kuala Lumpur. Kto będzie latał do Astany???
ker, 13 października 2016, 21:03 | odpowiedz
No to będzie jedną z pierwszych linii czy pierwszą linią, która je dostanie????????????????????
DZG, 13 października 2016, 21:30 | odpowiedz
737 - 800 to jeat wlasnie Next Gen. Jedyna roznica to ze w nowych jest oswiwtlenie rgb led jak w dreamlinerach.
zaciekawiony 737-800 Ryanaira zabiera na pokład 189 pax. Teraz spływają do nich i latają już modele 737-800 „next gen”. Czy Redakcja da radę opisać czym się wyróżnia „737-800 max”?
Razz, 13 października 2016, 23:29 | odpowiedz
PawelK Każy Boeing 737-800 to jest Next Gen. Boeingi 737 od 100 do 200 to generacja Original 300 do 500 to generacja Classic. 600-900 to Next Generation – wprowadzono glass cocpit,fly-by-wire i wiele innych rzeczy, żeby mógłbyć konkurencyjny dla rodziny A320.MAX to kolejny lifiting, ma być oszczędniejszy itd. – odpowiedź na Airbusa 32x NEO (New Engine Option)Całkowicie nowy model, kompozytowy (na wzór 787) planowany jest ok 2030 rokuGeneracja MAX ma dopiero wejść do produkcji
W 737NG nie ma fly by wire tylko hydrauliczno-mechaniczny system. Nie jest całkowicie nowy, jest na tej samej bazie co 737NG tylko z ulepszeniemi jak np. aerodynamika skrzydła, łączeniem skrzydło-silnik, nowymi wingletami, nowym silnikiem i awionika. Jest już w produkcji, modele testowe już latają a do serwisu ma wejść w przyszłym roku.
B738, 14 października 2016, 0:02 | odpowiedz
avgeek Ryanair otrzymuje 737 MAX, więc czym się będzie różnił ten lotowski 737 MAX 8?
Ryanair otrzymuje "podwersje" Boeinga 737 MAX 8 czyli 737 MAX 200. Jedyna różnica polega na tym że MAX 200 ma 197 miejsc i jedno wyjście awaryjne więcej niż MAX 8.
B738, 14 października 2016, 0:06 | odpowiedz
Nowy samolot żeby otworzyć nowe połączenie do Teheranu... A dlaczego nie na Kubę, Florydę, Meksyku, Brazylii, czy na Malediwy albo Bali? Po co kupować nowe samoloty na takie beznadziejne połączenia. Strategia przewoźnika jest nastawiona chyba na bankructwo. Czy ktoś che jechać do Teheranu na wczasy? A może tylu klientów lata tam służbowo? Brawo LOT!
marek, 14 października 2016, 13:11 | odpowiedz
znów ci amerykanie - a dlaczego nie francuzi - ???- ta polska to dyplomatyczno-gospadarcza lipa. Karkali nie wzieli, to mogli samoloty chociaż....-debile - ale pewnie kaczynski nie pozwolił
ken, 16 października 2016, 19:35 | odpowiedz
Innocent
avgeek Ryanair otrzymuje 737 MAX, więc czym się będzie różnił ten lotowski 737 MAX 8?
Głównie silnikiem. Bardziej cichy i wydajny, co pozwoli zwiększyć zasięg o tysiąc kilometrów. Zmieniono też trochę aerodynamikę, kokpit i cenę ?
Kotek, 25 lutego 2017, 20:02 | odpowiedz
Te 737 są potrzebne, gdyż te "Classic" (737-400, 737-500) były przed laty dla LOTu wykonane ze zmniejszonym zapasem paliwa, stąd ograniczonym zasięgiem (od ok. 3000 km.). Te 737-max moga mieć zasięg ponad 6000 km., przez co umożliwią loty bez międzylądowania do Iranu, Kazachstanu, gdzie nie ma sensu wysiłać tak wielkiej maszyny, jak Dreamliner. Właśnie samoloty średnie o zasięgu średnim-większym są LOT-owi bardzo potrzebne. Umożliwiałyby loty poza Europę do sąsiednich kontynentów (dotychczasowe Boeingi 737-400 najdalej z Warszawy mogą lecieć do Tel-Awiwu czy Kairu. Myślę, że będą tez odrobinę szybsze, gdyż te 737-400 i 737-500 są nieco powolne (przelotowa ok. 800 km/h, max. 870 km/h), zwłaszcza w porównaniu z Tupolewem 154 (przelotowa 950 km/h., max. 975 km/h). Napewno będą latać wyżej.
Kotek, 25 lutego 2017, 20:07 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »