LOT przekroczył magiczną barierę. A przy okazji dotrzymał obietnicy!
Na początku roku narodowy przewoźnik ogłosił, że zamierza wrócić do liczb sprzed pandemii i przekroczyć liczbę 10 mln obsłużonych pasażerów w ciągu roku. Taką samą deklarację prezes PLL LOT Michał Fijoł złożył podczas Forum Routes 2023, które odbyło się w maju w Łodzi. W 2023 roku było to 10 027 734 podróżnych, czyli nieco mniej niż w przedpandemicznym 2019 roku (10,1 mln). W 2022 roku z kolei było to 8,5 mln.
- Rodos od 1759 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Teneryfa od 1849 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
- Alanya od 1850 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Łączna liczba podróżnych rozłożyła się na ponad 94 tys. operacji lotniczych, a najlepszy pod względem liczebności pasażerów był okres od lipca do września – w każdym z tych miesięcy na pokład wchodziło ponad milion osób (łącznie 3,1 mln). Najsłabsze natomiast były styczeń i luty, kiedy to liczba obsłużonych podróżnych wyniosła nieco ponad 600 tys.
Jakie trasy w największym stopniu przyczyniły się do ubiegłorocznego wyniku? Z pomocą przychodzi raport branżowego serwisu Air Service One, który na podstawie danych Cirium przygotował takie zestawienie. Dane te częściowo odpowiadają na to pytanie, bowiem opisują trasy, na których LOT w I kwartale tego roku (od stycznia do końca marca) oferuje najwięcej miejsc w sprzedaży.
Spośród 10 tras z największym oferowaniem, są 3 połączenia krajowe: są to loty z Warszawy do Krakowa i Wrocławia (2 pierwsze miejsca) oraz Gdańska (czwarta najpopularniejsza trasa w zestawieniu). Na najniższym stopniu podium znajduje się zaś lotnisko Heathrow w Londynie.
Ubiegły rok był udany dla narodowego przewoźnika również pod względem punktualności, zajmując pod tym względem czwarte miejsce w Europie z wynikiem 82,83 proc. Najlepszym miesiącem był kwiecień – na 8 100 połączeń, LOT latał z punktualnością na poziomie 89,25 proc. Najsłabszy natomiast lipiec (8 762 loty i 75,86 proc.).
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?