Fly4free.pl

LOT rośnie najszybciej w Europie! Pokonał Ryanaira i inne największe linie

Boeing 787 Dreamliner LOT
Foto: Miłosz Maślanka / Shutterstock

W sezonie letnim narodowy przewoźnik zwiększy oferowaną liczbę miejsc na swoich pokładach aż o 1/3 w skali roku! Takich wzrostów może mu pozazdrościć każdy przewoźnik na Starym Kontynencie.

Ten ciekawy raport znajdujemy w branżowym piśmie „Anker Report”. Powołuje się on na analizę serwisu FlightGlobal, który przanalizował liczbę miejsc oferowanych przez 40 największych linii lotniczych w Europie w sezonie letnim, czyli w okresie od kwietnia do końca września tego roku. Porównując te liczby z danymi z zeszłego roku widać wyraźnie, że LOT jest najszybciej rosnącym przewoźnikie w Europie: w sezonie letnim liczba oferowanych miejsc zwiększyła się w skali roku aż o 30,5 proc.

LOT rośnie najszybciej w Europie
Foto: Anker Report

Na kolejnych miejscach wśród najszybciej „rosnących” przewoźników znalazły się brytyjska linia Jet2, niemiecki Condor oraz Volotea. W komentarzu na temat wyniku LOT czytamy, że przewoźnik jest aktualnie 26. największą linią w Europie (rok wcześniej zajmował 32. miejsce), a w tym roku ma szansę wejść do pierwszej dwudziestki.

Dla porównania: Wizz Air zwiększył swoje oferowanie w sezonie letnim o 20 proc. w skali roku, easyJet o 13,6 proc., a Ryanair – o 6,7 proc. Oczywiście, musimy przy tej okazji pamiętać o skali. Ryanair jest bowiem jedną z największych linii w Europie, która w zeszłym roku obsłużyła 128,77 mln pasażerów, a LOT – ledwie 6,8 mln pasażerów.

Dreamliner 787-9 LOT
Foto: Fly4free.pl

Flota LOT mocno rośnie

Tak czy inaczej, wyniki oraz plany narodowego przewoźnika muszą budzić szacunek – w tym roku LOT planuje przewieźć 9 mln pasażerów. Duże wzrosty widać już po planach rozwoju floty. W tym roku narodowy przewoźnik otrzyma w sumie 15 samolotów. Oprócz pierwszego Boeinga 787-9 Dreamliner, który trafił do floty LOT w marcu, do końca roku pojawią się jeszcze trzy większe Dreamlinery oraz trzy kolejne Boeingi 737 MAX 8. Oprócz tego LOT otrzyma 6 Embraerów 195 (na razie do Warszawy przyleciał pierwszy z nich) a także dwa Bombardiery Q400 w ramach leasingu krótkoterminowego.

Foto: Anker Report

Gdzie najmocniej rośnie LOT?

Z innej analizy FlightGlobal dotyczącej liczby foteli w III kwartale 2018 roku wynika, że największym „rynkiem” dla LOT-u są Niemcy, a zaraz potem USA i Ukraina. Dane te nie są zaskakujące, bo to właśnie do tych krajów LOT najmocniej rozwija w ostatnich miesiacach swoją siatkę połączeń.

Widać to już zresztą po statystykach: w I kwartale tego roku LOT przewiózł na trasach z Polski do Niemiec i z powrotem prawie 200 tys. pasażerów. Oznacza to wzrost o 152 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

LOT wciąż zresztą otwiera nowe trasy do Niemiec. W grudniu „przejął” trasę z Warszawy do Berlina po upadku Air Berlin, od maja uruchomi loty z Lotniska Chopina do Norymbergi, a od 4 czerwca zacznie latać do Hanoweru. W sumie więc w swojej siatce LOT będzie miał aż 8 niemieckich miast, w tym m.in. Hamburg, Monachium i Stuttgart.

W tym roku LOT ogłosił już 8 nowych połączeń. Wśród nich są min. trasy z Warszawy do Billund, Skopje i Zaporoża, z Krakowa do Budapesztu oraz z Bydgoszczy do Kijowa. LOT uruchomi też nowe dalekie trasy: z Rzeszowa do Newark, z Budapesztu do Chicago i Nowego Jorku, a w połowie maja poleci w pierwszy rejs z Warszawy do Singapuru.

Największe rynki LOT
Foto: Anker Report
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »