Piętrowe łóżka w klasie ekonomicznej. Czy tak niebawem będzie wyglądało podróżowanie?
Od kilku lat firma ADSE Consulting and Engineering stale rozwija swoją koncepcję Economy Sky-Dream. Polega ona na przekształceniu grupy trzech siedzeń w środkowym rzędzie w potrójne łóżka piętrowe. Miałyby one powstać w klasie ekonomicznej w miejscu schowków nad głowami i pozwolić na wygodniejsze odbywanie lotów długodystansowych. Firma ambitnie stwierdziła, że takie rozwiązanie „stworzyłoby dodatkowe możliwości uzyskania przychodów dla linii lotniczych”.
Koncepcja ta wydaje się być dość nietypowa. Miejsca do spania są rzecz jasna ciekawą opcją, jednak ustawienie dwóch rzędów foteli naprzeciw siebie (niczym w przedziale pociągu) to dość nowatorskie rozwiązanie. Miejsce na bagaże miałoby się znaleźć pod fotelem, natomiast zamiast oparcia, na którym można byłoby umieścić IFE i stolik, tace rozkładałoby się spod podłokietników.
- Costa Blanca od 1632 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Rodos od 1788 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Costa Brava od 1569 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Jeśli chodzi o same koje, ewentualny ekran do oglądania filmów czy grania w gry byłby ustawiony pod niewygodnym kątem, dlatego najpewniej nie zdecydowanoby się na ich zainstalowanie. Zamiast tego pasażerowie mieliby dostęp do gniazda ładowania i gniazda USB, a system rozrywki pokładowej miałby opierać się na urządzeniach przyniesionych przez pasażerów.
Projekt miałby jednak pewne minusy. W niektórych samolotach szerokokadłubowych w środkowym rzędzie znajdują się cztery fotele, a rozwiązanie ADSE Consulting and Engineering dotyczy miejsc do spania nad rzędem trzech foteli. Firma jest jednak pewna, że linie mogłyby zrekompensować przychody poprzez dodanie kolejnego poziomu taryfy do miejsc w klasie ekonomicznej.
Projekt firmy ADSE Consulting and Engineering został doceniony m.in. podczas konkursu Crystal Cabin Awards w 2021 roku, stając się jednym z finalistów w kategorii najciekawszych projektów. Do dziś pozostaje on jedynie koncepcją i żadna linia nie zdecydowała się na jej zamówienie. Pomysłodawcy zapewniają jednak, że wciąż będzie on rozwijany, aby w przyszłości stać się ciekawą alternatywą dla podróżnych.
Air New Zealand z ciekawszym projektem
Wydaje się, że znacznie ciekawsze rozwiązanie przedstawił przewoźnik Air New Zealand. Projekt Skycouch to prywatny rząd ekonomicznych foteli z podnóżkami, które można rozłożyć do góry, tworząc w ten sposób płaską powierzchnię do spania. Skynest to z kolei koncepcja polegająca na zainstalowaniu na pokładzie sześciu kapsuł z całkowicie płaskimi kojami. Jej debiut ma nastąpić już w 2024 roku. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Pierwsza linia na świecie wprowadza piętrowe łóżka w klasie ekonomicznej! To może być przełom.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?