Piętrowe łóżka w klasie ekonomicznej miały zmienić podróże. Kiedy w końcu się wyśpimy? Jest nowy termin!
O wprowadzeniu piętrowych łóżek w klasie ekonomicznej pisaliśmy na naszych łamach po raz pierwszy w 2020 roku. Produkt ten opatentowała linia Air New Zealand i od początku wyglądał on na absolutny przełom – na najdalszych trasach przewoźnika będziemy mieli do dyspozycji 6 łóżek o wymiarach 200×58 cm każde, gdzie (po uiszczeniu odpowiedniej opłaty) każdy pasażer będzie mógł swobodnie się wyspać przez kilka godzin. Wielu podróżnych czeka więc na start tego unikatowego produktu, który może stać się wzorem dla innych przewoźników i zrewolucjonizować ultradługie loty. Tymczasem data pojawienia się SkyNest na pokładach Air New Zealand była już kilka razy przekładana. Ostatnią datą była jesień tego roku. Skąd to opóźnienie?
Okazuje się, że podobnie jak wiele innych rzeczy, także w tym przypadku winne są opóźnienia Boeinga w dostawie nowych samolotów. Nowozelandzki przewoźnik ma zamówienie na 8 Boeingów 787-9.
- Rodos od 1756 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Ayia Napa od 1684 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Costa Brava od 1934 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
– Wiemy, że nasi klenci niecierpliwie czekają na następny etap ewolucji naszych Dreamlinerów i nie możemy się doczekać, gdy przedstawimy im najbardziej innowacyjny samolot w historii. W nowym Dreamlinerze zainstalowane zostaną. łóżka Skynest i jeśli wszystko pójdzie dobrze, pierwszy taki samolot trafi do naszej floty pod koniec przyszłego roku. To będzie samolot w specjalnej konfiguracji, stworzony specjalnie pod ultradługie loty z Auckland do Nowego Jorku – mówił niedawno Ben Evers-Swindell dyrektor zarządzający Air New Zealand na Amerykę Północną i Południową.
Według zapewnień Boeinga, w roku fiskalnym 2025-2026 Air New Zealand powinno otrzymać 2 nowe modele 787-9 ze specjalnymi kapsułami Skynest.
Ile zapłacimy za taką drzemkę? Przewoźnik nie zdradza jeszcze dokładnego cennika, ale szacunkowe informacje zostały już podane w ubiegłym roku. Przewoźnik informował wówczas, że podróżni będą mogli rezerwować poszczególne łóżka na 4 godziny drzemki, a cena za taką usługę ma się wahać od 400 do 600 dolarów nowozelandzkich (czyli ok. 1000-1500 zł).
Kapsuły SkyNest zostaną zainstalowane w samolotach Boeing 787-9 między klasą ekonomiczną premium a kabiną ekonomiczną. Zajmą miejsce w dwóch środkowych rzędach, co oznacza, że pojawią się kosztem sześciu foteli dla pasażerów. Do tego nikt nie będzie mógł się w nich znajdować podczas startu i lądowania samolotu.