Fly4free.pl

Lufthansa robi krok, na który tylko czekają Ryanair i Wizz Air. Nie ma wyjścia, bo potrzebuje zgody Brukseli

Foto: Frankfurt Airport
Niemiecka linia przedstawiła listę ustępstw, które mają przekonać Komisję Europejską do wyrażenia zgody na przejęcie przez Lufthansę linii ITA Airways. Szczegóły nie są znane, ale wiemy, że na ten krok czeka wiele linii lotniczych w Europie, m.in. Ryanair czy Wizz Air.

To najgłośniejsza transakcja w branży lotniczej w ostatnich latach: w maju ubiegłego roku Lufthansa uzgodniła przejęcie 41 procent udziałów w linii ITA (czyli następcy Alitalii) w zamian za 325 mln euro w formie podwyższenia kapitału spółki. Transakcja ta oznaczałoby poważne wzmocnienie Grupy Lufthansa na kolejnym rynku, musi więc ona uzyskać zgodę Komisji Europejskiej. Ta tymczasem ma swoje wątpliwości, a kilka tygodni temu poinformowała o nich włoski rząd i niemieckiego przewoźnika. Bruksela obawia się m.in. wzrostu cen biletów, spadku jakości usług, a przede wszystkim – znaczącego zmniejszenia konkurencyjności na włoskim rynku. Przede wszystkim chodzi tu o trasy z Włoch do Europy Środkowej, połączenia dlugodystanowe (zwłaszcza na trasach do USA, Kanady i Japonii), a także zbyt mocną pozycję nowego podmiotu na niektórych lotniskach, zwłaszcza w mediolańskim porcie Linate.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2024-12-19T06:57:00.597Z przez Wakacje.pl

Włoskie ministerstwo gospodarki i Lufthansa zapowiedziały, że będą zgodnie współpracować z Brukselą i przedstawią jej rozwiązania, które rozwieją wątpliwości unijnych urzędników. W poniedziałek – jak czytamy w depeszy agencji Reutersa – Lufthansa przedstawiła swoje propozycje.

Ich szczegóły nie są znane, ale wiadomo, że mogą one dotyczyć m.in. rezygnacji z atrakcyjnych slotów lotniskowych czy praw do wykonywania lotów na niektórych trasach. Wiadomo też, że są to bardzo łakome kąski, na które z apetytem patrzy konkurencja. Wiadomo już m.in., że Ryanair jest bardzo mocno zainteresowanymi ewentualnymi slotami na lotnisku Rzym Fiumicino, które będzie musiał zwolnić niemiecko-włoski podmiot. Z kolei Wizz Air jest mocno zainteresowany slotami na lotnisku Mediolan Linate


Jak czytamy w depeszy Reutersa, na dniach przedstawiciele Lufthansy mają spotkać się w tej sprawie z przedstawicielami Komisji Europejskiej, która ma czas na podjęcie decyzji w sprawie transakcji do 6 czerwca.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »