Fly4free.pl

Lufthansa ma duży problem. Wprowadza 50 działań, aby poprawić punktualność lotów

Lufthansa
Foto: Ververidis Vasilis / ShutterStock
Przedstawiciele Lufthansy zapowiedzieli wcielenie w życie pakietu 50 działań, które mają przyczynić się do zwiększenia punktualności połączeń lotniczych. Władze niemieckiego przewoźnika nie kryją niezadowolenia z obecnych wyników i wierzą, że dzięki tym zmianom samoloty będą startować i lądować o czasie.

Opóźnienia i odwołania lotów od początku tego roku dotykały między innymi pasażerów Ryanaira, czego powodem były kilkukrotne akcje strajkowe we Francji. Irlandzki przewoźnik nie jest jednak jedynym, dla którego jest to spore wyzwanie. Szef Lufthansy Jens Ritter w kwietniu zapowiedział, że „chce latać z dużo szczęśliwszymi gośćmi i większą punktualnością niż w zeszłym roku„. Aby tego dokonać, niemiecka linia planuje podjąć pakiet aż 50 działań, które się do tego przyczynią.

Jeden z kluczowych punktów jest już realizowany i dotyczy zatrudnienia ponad 1000 nowych pracowników oraz zoptymalizowania różnych procesów w ramach kampanii rekrutacyjnej „Fly Big”. W portach we Frankfurcie i Monachium zostały zainstalowane nowe skanery do kontroli pasażerów i bagażu podręcznego, dzięki czemu cały proces trwa znacznie krócej. W stolicy Bawarii z samoobsługowej odprawy korzysta obecnie ok. 90 proc. pasażerów – informuje serwis „Focus.de”.

Szczególną uwagę Lufthansa zwraca na to, aby pierwszy lot danego dnia wystartował punktualnie. Choć zdaniem Rittera „to brzmi banalnie„, to po szeregu analiz udało się potwierdzić, że w ten sposób linia unika efektu domina opóźnień w dalszej części dnia. Ponadto w celu skrócenia czasu wejścia na pokład i wyjścia z niego ma zostać ustanowiony nowy „połączony boarding”. Umożliwiono pasażerom wsiadanie i wysiadanie z samolotu przez dwa ciągi schodów przy kilku bramkach na lotnisku we Frankfurcie. Dzięki temu osoby zajmujące tylne rzędy siedzeń nie muszą mijać wszystkich innych podróżnych i szybciej docierają na swoje miejsce.

Przydatną z punktu widzenia punktualności opcją stało się również odświeżenie aplikacji mobilnej przewoźnika, w której wyświetlane są czasy oczekiwania na punktach kontroli bezpieczeństwa. Dzięki temu pasażerowie mogą lepiej zaplanować pobyt na lotnisku i dotrzeć do bramki we właściwym czasie. Ritter zapowiedział, że w kolejnych miesiącach publikowane będą kolejne nowe funkcjonalności.

Szef niemieckiego przewoźnika podczas ubiegłotygodniowej konferencji we Frankfurcie otwarcie przyznał, że jest niezadowolony z dotychczasowych wyników, a punktualność lotów „jest jednym z głównych obszarów do poprawy”. Odbiło się to m.in. na pozycji Lufthansy w najnowszym rankingu Skytrax na najlepsze linie lotnicze na świecie. W tegorocznej edycji zajęła 21. miejsce, zaś przed rokiem znalazła się na 15. pozycji.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »