To ma być najbardziej ruchliwe lotnisko w Europie. W ciągu roku ma obsługiwać nawet 90 mln pasażerów!
Obecnie lotnisko Madryt-Barajas zajmuje piąte miejsce w Europie pod względem ruchu lotniczego – w całym ubiegłym roku obsłużyło 50,6 mln pasażerów. Lepsze wyniki odnotowały jedynie porty w Stambule (64,3 mln), Londynie (Heathrow – 61,6 mln), Paryżu (Roissy-Charles de Gaulle – 57,5 mln) i Amsterdamie (Schiphol – 52,5 mln). Rozbudowa zapowiedziana przez Aenę, spółkę zarządzającą m.in. lotniskiem El Prat w Barcelonie, ma wynieść madrycki port na szczyt tej listy.
Jak informuje dziennik „El Mundo”, za inwestycję o wartości 2,4 mld euro mają być odpowiedzialne firma Ayesa Ingeniería i biuro architektoniczne Estudio Lamela. Wstępny projekt zakłada rozbudowę terminali T4 i T4S, budowę nowego budynku pod terminalami T1, T2 i T3, a także przebudowę innych obiektów.
- Costa Brava od 1726 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Lublin)
- Alanya od 1182 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Wyspa Malta od 1836 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Zgodnie ze wstępnymi szacunkami, zmiany te mają docelowo zwiększyć przepustowość portu o 28 proc., dzięki czemu od 2031 roku, kiedy projekt miałby zostać zrealizowany, będziew stanie obsłużyć nawet 90 mln podróżnych. Ma to mieć związek z możliwościami poszerzenia siatki tras, głównie jeśli chodzi o kierunki w regionie Azji i Pacyfiku. Do tego rozbudowa ma pozytywnie wpłynąć na gospodarkę stolicy Hiszpanii i stworzyć dodatkowe miejsca pracy.
Już teraz pojawiły się pierwsze głosy krytyki, w myśl których tak duży rozmiar lotniska w stolicy Hiszpanii miałby negatywny wpływ na środowisko. „El Mundo” twierdzi, że inwestycja będzie oznaczać wzrost emisji dwutlenku węgla, a do tego wygeneruje znacznie większy hałas, co szczególnie odczują mieszkańcy miejscowości położonych w pobliżu portu.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?