Najbardziej nietypowe trasy Ryanaira i Wizz Aira z Polski. Wśród nich ciepłe kierunki z biletami za grosze!
W naszej wyliczance najciekawszych i najbardziej osobliwych tras tanich linii nie ma jednego klucza. Z jednej strony postawiliśmy na połączenia nietypowe z punktu widzenia siatek połączeń tych przewoźników, z drugiej zaś trasy oryginalne, których nie ma żadne inne lotnisko w Polsce. Ciekawym przykładem takiej nietypowej trasy jest niedawno uruchomione połączenie Wizz Aira z Krakowa do Bukaresztu. To bardzo ciekawe połączenia, także dlatego, że przez lata do stolicy Rumunii można było dolecieć z Polski tylko z Lotniska Chopina. Trasa ta z pewnością jest dla Wizz Aira pewnym eksperymentem, choć trzeba pamiętać, że Węgrzy już kilka lat temu uruchomili loty z Polski do Bukaresztu – wówczas było to połączenie z Warszawy, a trasa ta nie utrzymała się zbyt długo.
Djerba od 2030 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Costa Brava od 2964 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Costa del Sol od 2319 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Skoro zaś jesteśmy przy stolicy Rumunii, przenieśmy się do ich sąsiadów, czyli do Bułgarii. Jedną z najbardziej oryginalnych tras Ryanaira w Polsce jest połączenie z Wrocławia do Sofii. Loty na tej trasie zostały uruchomione pod koniec marca 2023 roku i w dalszym ciągu połączenie to zostało utrzymane. W trwającym właśnie sezonie zimowym irlandzka linia lata na tej trasie 2 razy w tygodniu w idealnym pod weekendowe wyjazdy rozkładzie, czyli w piątki i niedziele. Od przyszłorocznego sezonu letniego polecimy zaś na tej trasie 4 razy w tygodniu – do rotacji w piątki i niedziele dojdą też loty we wtorki i środy.
Inną ciekawą citybreakową trasą jest połączenie Ryanaira z Modlina do Helsinek, czyli jedyna low-costowa trasa z Polski do stolicy Finlandii. Gdy irlandzka linia uruchamiała tę trasę, latała także do Helsinek z lotniska w Poznaniu, jednak ostatecznie połączenie to przetrwało tylko w podwarszawskim porcie. Jednocześnie trasa do Helsinek mocno „ucierpiała” w wyniku konfliktu Ryanaira z zarządem Modlina – wcześniej loty na niej były bowiem realizowane znacznie częściej niż obecnie. W zimowym rozkładzie lotów połączenie to jest realizowane 3 razy w tygodniu (we wtorki, czwartki i soboty).

A może nowe trasy do Włoch? Tu przewodzi Śląsk
W sezonie zimowym dwie z najciekawszych low-costowych tras z Polski są realizowane ze Śląska – po jednej przez Ryanaira i Wizz Aira. Pierwsza trasa to uruchomione kilka dni temu połączenie z Pyrzowic do Reggio Calabria, czyli na południowy skraj włoskiego buta, nieopodal Sycylii. To pierwsza trasa na to lotnisko z Polski i wydaje się, że może być citybreakowym strzałem w dziesiątkę. Średnie temperatury w listopadzie w ciągu dnia przekraczają 20 stopni, a rzut oka do systemu rezerwacyjnego pokazuje, że szukając fajnego lotu w słonecznej Italii, można spokojnie spędzić tu kilka dni za mniej niż 140 zł w jedną stronę.
Druga ciekawa trasa z Pyrzowic to połączenie… tymczasowe, czyli realizowana przez Wizz Aira trasa na lotnisko w Salerno, czyli do serca Wybrzeża Amalfitańskiego, a więc jednego z najbardziej malowniczych miejsc we Włoszech. Loty na tej trasie będą realizowane tylko do końca grudnia, a od stycznia Wizz Air przywróci zawieszoną na dwa miesiące trasę z Pyrzowic do oddalonego o 85 kilometrów stąd Neapolu, na której w tym samym czasie nie odbywają się loty.
Najdłuższe trasy Ryanaira i Wizz Aira to loty z Polski
Na uwagę zasługuje też fakt, że to z Polski Ryanair i Wizz Air realizują swoje najdłuższe trasy w całych swoich siatkach połączeń. Szczególnie dotyczy to Ryanaira. Jak czytamy w serwisie Simple Flying, aż 4 z 5 najdłuższych połączeń irlandzkiej linii są realizowane z naszego kraju. Są to połączenia z Modlina na lotnisko Tenerife South (najdłuższa trasa Ryanaira), z Krakowa do Tenerife South (rozkładowy czas lotu to 5 godzin i 45 minut), z Krakowa do Las Palmas (trzecie miejsce) i z Krakowa na Fuerteventurę (piąte miejsce). Te dwie ostatnie trasy rozdziela jedynie połączenie z Budapesztu na Teneryfę – czwarta najdłuższa trasa w całej siatce Ryanaira.
A jak to wygląda u Wizz Aira? Węgierska linia jest u progu dużych zmian w tej materii, bo w przyszłym roku odbierze pierwsze Airbusy A321XLR, dzięki którym uruchomi ultradługie trasy z Mediolanu i Rzymu do Abu Zabi (z czasem lotu odpowiednio 7 godzin 20 minut oraz 7 godzin i 5 minut). Z obecnie realizowanych połączeń najdłuższe trasy to loty z Wiednia do Dubaju i Abu Zabi, z Rzymu do Rijadu i z Hurgady do Londynu Luton. Na liście najdłuższych tras Wizz Aira są też 2 trasy z Polski: to połączenia z Gdańska na Teneryfę oraz z Katowic do Abu Zabi.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?