Fly4free.pl

Najdłuższa trasa świata od tanich linii zlikwidowana – 14 godzin o własnych kanapkach! Ale takich tras jest więcej – gdzie najdalej latają low-costy?

samolot Norwegian
Foto: Philip Pilosian / Shutterstock

Norwegian w styczniu 2019 roku zakończy loty na trasie z Londynu do Singapuru – to najdłuższe połączenie realizowane przez tanie linie. Trasa uchowała się tylko przez nieco ponad rok, a powodem było niewielkie zainteresowanie ze strony pasażerów. A które inne trasy znajdują się w rankingu najdłuższych low-costowych połączeń?

Wydawało się, że Norwegian ma wszystko, aby odnieść sukces na tej trasie. Rywalizował co prawda na niej z klasowymi rywalami jakimi są British Airways i Singapore Airlines, ale sam też nie był w tej batalii bez szans.

Po pierwsze oferował tanie bilety – obecnie najtańsze bilety na listopad na tej trasie można u niego kupić za 160 GBP. Dla porównania – najtańsze bilety British Airways na to połączenie kosztują 257 GBP. Do tego dochodzi samolot –  na długą liczącą ponad 10800 km trasę Norwegian wypuścił nowoczesnego Boeinga 787-9 Dreamliner. Pasażerowie mieli więc komfortowe warunki, ale nie mogło być inaczej – czas przelotu z Londynu wynosi 12 godzin i 45 minut, a w drodze powrotnej – nawet 14 godzin.

Rezygnacja z tej trasy oznacza, że norweski przewoźnik zamiast w Azji będzie się mocniej rozwijał w Ameryce Południowej, wobec której ma bardzo ambitne plany. Choć nie jest też tak, że norweska linia tak zupełnie porzuca Azję. Obecnie jedynymi dalekodystansowymi połączeniami Norwegiana do Azji są trasy z Kopenhagi, Oslo i Sztokholmu do Bangkoku. Od października dojdą połączenia do tajskiego Krabi – także z tych trzech skandynawskich miast.

Bloomberg sugeruje, że powodem likwidacji trasy do Singapuru są rosnące ceny ropy, które sprawiły, że połączenie nie było rentowne. Przypomina też słowa prezesa linii Bjorna Kjosa, który zapowiedział restrukturyzację przewoźnika i likwidację niektórych tras.

Mimo problemów tego połączenia, rynek tanich połączeń międzykontynentalnych wciąż dynamicznie się rozwija, a odległości, jakie pokonują samoloty tanich linii są coraz dłuższe. Jest to oczywiście nowy trend, bo do tej pory podróże międzykontynentalne kojarzyły nam się głównie z tradycyjnymi liniami. Jednak low-costy, operujące na zasadzie: kup tani bilet i dopłać fortunę za bagaż, posiłki na pokładzie i wszystko inne, coraz mocniej zaczynają rosnąć na rynku tych najdłuższych, trwających często nawet po kilkanaście godzin, podróży.

Spójrzmy zatem, jakie są najdłuższe trasy lotnicze świata operowane przez tanie linie.

Najdłuższe trasy tanich linii lotniczych
Foto: CAPA Centre for Aviation

Nadchodzą zmiany w rankingu

W rankingu widzimy najdłuższe trasy według stanu na dzień dzisiejszy, ale już wkrótce w rankingu zajdą spore zmiany.

Po likwidacji trasy do Singapuru nowym liderem tego zestawienia pozostanie Norwegian z trasą do Buenos Aires.  W przyszłym roku przewoźnik uruchomi zaś kolejne połączenie do Ameryki Południowej – będzie to trasa z Londynu do Rio de Janeiro. Choć nie ma jeszcze daty startu tego połączenia, to wiemy (choćby na podstawie danych z British Airways, które już lata na tej trasie), że czas podróży na tej trasie będzie się wahał na poziomie 11 godzin 20 – 45 minut.

Oprócz tego z zestawienia zniknie wkrótce operowana przez Eurowings trasa Kolonia-Bangkok. Jednak pod koniec października niemiecki przewoźnik uruchomi na jej miejsce trasę Dusseldorf-Bangkok, gdzie przelot według rozkładu ma trwać aż 13,5 godziny. Oznacza to, że będzie to druga najdłuższa trasa świata operowana przez low-costy w momencie, gdy Norwegian przestanie latać na trasie do Singapuru.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Jest też trasa Norwegiana GDN-KBV od października
foodtravel.pl, 13 września 2018, 19:42 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Scoot z berlina do singa mial tixkety po 900 w obie ;) 11h lotu
jakubiakuellen, 14 września 2018, 0:02 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »