Znane wśród Polaków lotnisko może przestać istnieć! 5 tras z naszego kraju zagrożonych
Doncaster/Sheffield Airport przez lata było prężnie rozwijającym się lotniskiem regionalnym, które jednak mocno ucierpiało na skutek pandemii koronawirusa. Jeszcze w 2019 roku lotnisko obsłużyło 1,4 mln pasażerów, za to w 2020 i 2021 roku było to już ledwie nieco po ponad 300 tysięcy podróżnych.
Władze lotniska planowały duże odbicie w tym roku m.in. dzięki nowym trasom i ekspansji linii Wizz Air. Jednak miesiąc temu „landrynka” niespodziewanie ogłosiła zamknięcie tu swojej bazy i anulowała kilkanaście zaplanowanych od czerwca tras z tego lotniska, np. do Burgas, Larnaki, Heraklionu, Alicante, na Gran Canarię, Lanzarote, Fuerteventurę, od Malagi, Faro czy Palma de Mallorca.
Decyzja została podjęta w atmosferze skandalu. Wizz Air tłumaczył, że lotnisko sugerowało, że nie będzie w stanie wypełnić umowy handlowej z przewoźnikiem, z kolei lotnisko było… kompletnie zaskoczone decyzją Wizz Aira.
Costa Brava od 1828 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Larnaka od 2910 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Mahdia od 2209 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
I tak naprawdę ta decyzja może się okazać decydującym czynnikiem dla przyszłości lotniska. W środę właściciel lotniska, czyli Peel Group, wydał komunikat, w którym informuje, że rozpoczyna przegląd strategii dotyczący dalszej działalności lotniska. Jest to związane z wnioskami zarządu portu, z których wynika, że dalsza kontynuacja działalności lotniczej nie jest ekonomicznie uzasadniona. W efekcie jest bardzo możliwe podjęcie decyzji o wygaszaniu operacji pasażerskich na lotnisku.
W tłumaczeniu z polskiego na nasze oznacza to, że lotniska przynosi ogromne straty finansowe. Jak informuje Simple Flying, od otwarcia portu na międzynarodowe połączenia lotnicze w 2005 roku, przyniosło ono aż 170 mln GBP straty, a prognoza na kolejne 5 lat zakłada następne 45 mln GBP na minusie.
Jednocześnie władze lotniska uspokajają, że póki co działa ono normalnie, a wszystkie loty odbywają się zgodnie z rozkładem. Nie można jednak wykluczyć, że wkrótce ogłosi ono wygaszanie operacji pasażerskich i skupi się np. tylko na ruchu cargo.
Byłby to też duży kłopot dla pasażerów z Polski, bo Wizz Air lata do Doncaster/Sheffield aż na 5 trasach z naszego kraju. Są to Gdańska, Katowice, Kraków, Warszawa i Wrocław, z których od lat można dolecieć właśnie na to lotnisko.
Warto dodać, że w reakcji na komunikat Peel Group mocno uaktywniła się miejscowa społeczność, w tym lokalne władze. Jak informuje BBC, uruchomiono też internetową petycję przeciw zamknięciu lotniska, którą w ciągu jednego dnia podpisało ponad 25 tysięcy osób.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?