Niesamowite historie: Wirujący świat podróży lotniczych
Od małych, kilkumiejscowych śmigłowców do wielowirnikowych gigantów. Poznaj pasażerskie wiropłaty.
PoprzednieObraz 2 z 11Następne
Mimo że wiropłaty rozwijano równolegle do stałopłatów, to niezawodność i dojrzałość osiągnęły one znacznie później niż samoloty. Wiropłaty dłużej trapiły bolączki wieku dziecięcego. O ile pierwsze regularne samolotowe linie lotnicze pojawiły się zaraz po I wojnie światowej, to pierwsze funkcjonalne wiropłaty (autożyra i śmigłowce) pojawiły się tuż przed oraz podczas II wojny światowej. Ich większe wersje pasażerskie zaś dopiero po wojnie.
Na zdjęciu: Pierwszy produkowany seryjnie śmigłowiec świata - wojenny, wojskowy Focke-Achgelis Fa 223, mogący zabrać 4 pasażerów.
fot. Hubschraubermuseum
Na zdjęciu: Pierwszy produkowany seryjnie śmigłowiec świata - wojenny, wojskowy Focke-Achgelis Fa 223, mogący zabrać 4 pasażerów.
fot. Hubschraubermuseum
PoprzednieObraz 2 z 11Następne
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?