Fly4free.pl

Lotnisko w Krakowie będzie zamknięte? Trwają nocne prace „ratunkowe”, ale już szykują się na najgorszy scenariusz

Foto: Longfinmedia / Shutterstock
Lotnisko w Krakowie mocno zintensyfikowało w ostatnim czasie systemowe prace remontowe wysłużonej drogi startowej, choć stan pasa w dalszym ciągu jest daleki od idealnego. Jednocześnie lotnisko przedstawia pierwsze plany budowy nowego tymczasowego terminala, który pozwoli na przyjęcie o 1,5 mln pasażerów rocznie więcej – czytamy w rozmowie WNP.pl z Łukaszem Strutyńskim, prezesem lotniska w Krakowie.

Budowa nowego pasa startowego cały czas się przeciąga, więc krakowskie lotnisko robi, co może, by utrzymać w jak najlepszej kondycji jedyną, ale już bardzo wysłużoną drogę startową. Jak czytamy w WNP.pl, w ostatnim czasie lotnisko mocno zwiększyło skalę prac remontowych na drodze startowej.

– Te prace remontowe wykonujemy już od wielu lat, ale faktycznie w ostatnich miesiącach są one dużo bardziej intensywne. To oczywiste, że ze względu na wieloletni okres starań o pozwolenie na budowę nowej drogi startowej, dbamy o stan naszej obecnej drogi najlepiej jak to możliwe. Wymieniamy poszczególne płyty oraz wykonujemy inne, drobniejsze prace remontowe. Skutek tych działań jest pozytywny – infrastruktura zużywa się dzięki temu dużo wolniej. Dlatego intensyfikujemy te prace. W minionym roku wymieniliśmy więcej płyt, niż w pandemicznym roku 2020, gdy ruch na lotnisku był zdecydowanie mniejszy niż jest obecnie – mówi w rozmowie z WNP.pl Łukasz Strutyński, prezes lotniska w Krakowie.

Jak wskazuje, jest to efekt zmiany optyki w spółce, związanej z przeciąganymi od lat planami budowy nowego pasa startowego. W efekcie lotnisko zaczyna mocniej inwestować w obecną drogę startową, by poprawić swoje zdolności operacyjne już teraz. Co nie zmienia faktu, że mimo rekordowych wyników brak decyzji w sprawie nowej drogi startowej staje się coraz większą komplikacją.

– Nie chcemy jednak tracić czasu w oczekiwaniu na decyzję i przygotowujemy także awaryjny wariant remontowy. Spodziewamy się, że jeszcze w tym roku będziemy wiedzieli, czy jest możliwie wybudowanie nowej drogi startowej zgodnie z naszym planem. Wiemy, że ewentualny remont drogi startowej najpewniej będzie się wiązał z zamknięciem lotniska, dlatego traktujemy to rozwiązanie jako ostateczne, realizowane wtedy, gdy wyczerpią się wszystkie inne – mówi Strutyński.

Krakowskie lotnisko szykuje się też do budowy tymczasowego terminala, który miałby mieć od 6 do 8 bramek do odprawy podróżnych i dawać możliwość obsłużenia dodatkowo 1,5 mln pasażerów rocznie.

– To będzie odrębny budynek połączony z obecnym terminalem. Ogrzewany, z częścią komercyjną. Jedną z możliwości jest wybudowanie go na stanowiskach postojowych lotniska, ale w grze są również i inne opcje. Zależy nam na jak najkrótszym czasie budowy nowego obiektu – mówi Strutyński.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Krakowska prowizorka welcome to...
RosaVonJungingen, 6 lutego 2025, 17:22 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »