Fly4free.pl

W pociągu jak w piekarniku? Na zewnątrz upały, a w niektórych składach PKP Intercity nie działa klimatyzacja!

PKP
Foto: Grand Warszawski / ShutterStock
Gwałtowne upały w Polsce ujawniają poważne problemy z niektórymi pociągami PKP Intercity, powodując skrajne trudności dla pasażerów. W wagonach temperatura sięga 40 stopni Celsjusza, co stawia pod znakiem zapytania komfort i bezpieczeństwo podróży koleją.

Polska zmaga się z falą upałów, które dotykają od dobrych kilkunastu dni. Przekłada się to również na sytuację w wielu pociągach PKP, w których temperatura sięga nawet 40 stopni Celsjusza – tak przynajmniej relacjonowała jedna z pasażerek pociągu Intercity w materiale „Gazety Wyborczej”. Z jej relacji wynika, że „klimatyzacja, jeśli jest w ogóle dostępna, często zawodzi, pozostawiając podróżnych w niekomfortowych i potencjalnie niebezpiecznych warunkach„.

Pasażerowie skarżą się na brak skutecznych działań ze strony PKP. Wielu z nich zwraca uwagę, że problem z klimatyzacją nie jest nowy, ale teraz, w obliczu ekstremalnych upałów, stał się jeszcze bardziej palący. Często jedynym rozwiązaniem jest otwieranie okien, co w nowoczesnych pociągach jest niemożliwe lub mało efektywne.

Nie zalecam osobom z problemami kardiologicznymi podróży w takim upale, bo to może skończyć się tragicznie. Nawet zdrowy człowiek ledwo znosi taką temperaturę. Narażony przez kilka godzin na 40 stopni może się przegrzać czy dostać udaru cieplnego. Nawadnianie może w takiej sytuacji nie wystarczyć – mówi cytowany przez „GW” lekarz Adam Wracki.

W sytuacji, gdy w pociągu kategorii Express InterCity (EIC) nie działa klimatyzacja, pasażerowie mają prawo do zgłoszenia reklamacji i uzyskania rekompensaty – czytamy na stronie Urzędu Transportu Kolejowego (UTK). Podróżni mogą złożyć skargę na przewoźnika, opisując szczegółowo zaistniałą sytuację, w tym numer pociągu, datę oraz trasę przejazdu. Skarga powinna być złożona w formie pisemnej, najlepiej bezpośrednio na stacji docelowej lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej przewoźnika.

Pasażerowie podróżujący pociągiem, w którym klimatyzacja nie działała przez ponad godzinę, mają prawo do rekompensaty. W przypadku pociągów kategorii EIC, rekompensata wynosi 25% ceny biletu. Aby ubiegać się o odszkodowanie, pasażerowie muszą złożyć reklamację w terminie 30 dni od daty podróży. Reklamacja powinna zawierać kopię biletu oraz opis sytuacji. W przypadku uznania reklamacji, przewoźnik zobowiązany jest do wypłaty należnej kwoty w terminie 30 dni od jej rozpatrzenia.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »