„Zmęczeni Igrzyskami? Następny przystanek: Polska”. Nasz kraj podbija serca Francuzów!
Już dziś oficjalnie rozpoczyna się jedno z największych wydarzeń sportowych na świecie, czyli Letnie Igrzyska Olimpijskie. Tym razem sportowa rywalizacja zagościła w Paryżu. Sytuację postanowiła wykorzystać Polska Organizacja Turystyczna, która korzystając ze zwiększonego ruchu turystycznego w stolicy Francji, zamierza podbić serca przyjezdnych. I tym samym zaprosić ich do Polski.
- Kreta Wschodnia od 1649 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
- Wyspa Malta od 1801 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Ayia Napa od 1718 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
– Cały rok skupiamy się na mediach społecznościowych po to, by budować wizerunek naszego kraju – pozytywny obraz, jako kraju bezpiecznego, do którego można łatwo dotrzeć” – mówi Tomasz Rudomino, dyrektor ośrodka POT w Paryżu w rozmowie z PAP. – Teraz przesłanie do odbiorców ma brzmieć: „będziecie zmęczeni Paryżem, wszystkimi wydarzeniami sportowymi (…). Po tym sportowym lecie wybierzcie sobie przystanek, który nazywa się Polska – dodaje.
W całym Paryżu pojawiły się francuskojęzyczne plakaty i billboardy z hasłem „Następny przystankek: Polska” nawiązujące do schematu linii i przystanków metra. Na materiałach promuje się Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań i Gdańsk. Miasta zostały wybrane w oparciu o dostępność połączeń lotniczych z Paryża. Jak wynika z wcześniejszych badań, francuscy turyści odwiedzają Polskę głównie w ramach city-break’ów i to właśnie miejskich kierunków poszukują najczęściej.
– Francuski turysta bardzo lubi podróżować samolotem, poznawać polską kulturę, miasta, historię, zabytki, muzea – tłumaczy Rudomino.
Polska Organizacja Turystyczna postanowiła wykorzystać fakt, że w czasie IO według szacunków do Paryża przyjedzie aż 15 mln turystów, z czego 12 mln mają stanowić turyści krajowi. Materiały promocyjne można zobaczyć na 200 billboardach umieszczonych na 86 stacjach metra i na ponad 120 taksówkach krążących po Paryżu. Kampania potrwa dwa tygodnie.
Według wyliczeń w paryskim metrze zostanie „obejrzana” 81 milionów razy, a na taksówkach 8 mln.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?