Fly4free.pl

Polskie miasta kopią dołki pod Uberem. Kontrole, mandaty, identyfikatory…

Foto: wykop.pl
W Łodzi, Warszawie i Krakowie miejscy urzędnicy stanęli murem za taksówkarzami. Bo o ile sam Uber działa w Polsce legalnie, wielu jego kierowców jeździ bez wymaganych licencji. Wykorzystują to samorządy, próbując utrudnić życie konkurentowi tradycyjnych taksówek – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Uber rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Firma działa już w siedmiu największy aglomeracjach w Polsce i podbija serca pasażerów łatwą obsługą oraz niskimi cenami. To oczywiście nie podoba się taksówkarzom, którzy dążą do zdelegalizowania usługi. Na to się jednak nie zanosi – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził pół roku, że działanie firmy nie narusza prawa, sprawy wnoszone przez taksówkarzy oddalają też sądy. Jednak, jak czytamy w „Pulsie Biznesu”, w tym sporze po stronie taksówkarzy działają władze największych miast.

I tak – w Łodzi od 1 lipca 2017 r. wszyscy taksówkarze będą musieli mieć specjalne identyfikatory będące potwierdzeniem posiadania ważnej licencji i spełniania wszelkich wymogów.

W Warszawie postawiono na kontrole, które realizuje policja, straż miejska i inspektorat ruchu drogowego. Na 2376 kontroli u 1/3 stwierdzono nieprawidłowości i nałożono mandaty. Przy czym ukarani zostali nie tylko „uberowcy”, ale też tzw. „przewóz osób”. Według szacunków warszawskich taksówkarzy „szara strefa” obejmuje ponad 30 firm.

Kraków z kolei do walki z Uberem wykorzystuje kodeks wykroczeń. W 2016 r. miasto złożyło do sądu 29 wniosków o ukaranie kierowców podpiętych pod hitową aplikację. W każdym przypadku sąd orzekał karę grzywny w wysokości od 100 do 2 tys. PLN.

Co na to Uber? Oficjalnie firma stoi murem za swoimi kierowcami. Jednak w umowie, którą każdy z nich podpisuje, zastrzega, że wymaga od nich posiadania wszelkich licencji, pozwoleń i upoważnień. Z umowy wynika też, że kierowcy świadczący usługi przewozowe za pośrednictwem Ubera robią to na własny rachunek i na własną odpowiedzialność.

Odbierz 15 PLN rabatu na pierwszy przejazd >>

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Jak to w końcu jest, czy do przewozu osób jak to robi Uber, potrzebna jest licencja wg polskiego prawa ? Nigdzie nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi na to pytanie. Tu piszecie że UOKiK i Sądy kar nie wlepiaja, a z drugiej strony słychać o karach od ITS... Pewnie w naszym prawie nie jest to jasno określone, zgadlem? ?
Pk, 5 lutego 2017, 13:22 | odpowiedz
Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
proste, 5 lutego 2017, 13:43 | odpowiedz
Pk Jak to w końcu jest, czy do przewozu osób jak to robi Uber, potrzebna jest licencja wg polskiego prawa ? Nigdzie nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi na to pytanie. Tu piszecie że UOKiK i Sądy kar nie wlepiaja, a z drugiej strony słychać o karach od ITS… Pewnie w naszym prawie nie jest to jasno określone, zgadlem? ?
W Holandii każdy kierowca ubera musi mieć licencje na przewóz osób tak jak każdy taksówkarz, co za problem w Polsce sobie wyrobić taka licencje??? Płacisz kilka stówek zdajesz egzamin i jeździsz legalnie...
Sebastian, 5 lutego 2017, 13:45 | odpowiedz
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
Sebastian, 5 lutego 2017, 13:49 | odpowiedz
ZABRONIDŹ AŁTOBÓSUW BO ZABIERAJOM PRADZE TAXUFKASZOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ironiatobyla, 5 lutego 2017, 14:06 | odpowiedz
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
toniebylaironia, 5 lutego 2017, 14:10 | odpowiedz
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
To nie takie proste, bo jeszcze taksometr i kasa fiskalna...
prz, 5 lutego 2017, 14:19 | odpowiedz
toniebylaironia
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? TAK nie nazywa się to licencją, ale dopuszczeniem środka transportu do przewozu żywności. A teraz zastanów się dlaczego takie dopuszczenie jest wymagane...
eskie, 5 lutego 2017, 14:32 | odpowiedz
Nigdy więcej tej mafii. W każdym kraju taksówkarz kojarzony jest z oszustwem. Ludzie głosują portfelem i wybierają uczciwy i transparentny przejazd. Pozdrawiam czekając na ubera w Porto.
Hubson, 5 lutego 2017, 14:36 | odpowiedz
toniebylaironia
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
przewóz osób czy przewóz jedzenia akurat wymaga licencji, pomysl chwile dlaczego? włącz myślenie, to nie jest chora polska rzeczywistość tylko coś co w każdym kraju jest podstawą, rozumiem że jesteś też za tym żeby piloci mogli latać bez licencji? Ciekawe jakby wyglądał świat według twojego myślenia
Sebastian, 5 lutego 2017, 15:14 | odpowiedz
Hubson Nigdy więcej tej mafii. W każdym kraju taksówkarz kojarzony jest z oszustwem. Ludzie głosują portfelem i wybierają uczciwy i transparentny przejazd. Pozdrawiam czekając na ubera w Porto.
Dokłądnie tak jest - taksówkarze są sami sobie winni. Dobrze wiemy jak to wiele lat funkcjonowało - osoba przyjezdna była wożona przez taksówkarza po całym mieście a kurs zamiast kosztować 20 zł kosztował 50 albo w przypadku obcokrajowców 70 - 80. Brawo UBER. Wreszcie rozbili tą mafie
tom, 5 lutego 2017, 15:17 | odpowiedz
Sebastian
toniebylaironia
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
przewóz osób czy przewóz jedzenia akurat wymaga licencji, pomysl chwile dlaczego?włącz myślenie, to nie jest chora polska rzeczywistość tylko coś co w każdym kraju jest podstawą, rozumiem że jesteś też za tym żeby piloci mogli latać bez licencji? Ciekawe jakby wyglądał świat według twojego myślenia
Wydaje mi się, że tutaj chodziło bardziej o dostarczanie żywności (np. z lokali gastronomicznych - pizza, kebab i inne gówna) niż typowy przewóz żywności na dalekie odległości.
unclecamill, 5 lutego 2017, 15:23 | odpowiedz
I am a foreigner living in Poland. I can tell you Uber makes my life significantly easier than having to get a taxi. The ability of the driver to speak English is now irrelevant when I can just enter the location information to the phone directly. I can also use my existing account and credit card to pay. The experience so far has been consistently positive. I would not live in a country that didn't have Uber available.
Richard, 5 lutego 2017, 15:31 | odpowiedz
Sebastian
toniebylaironia
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
przewóz osób czy przewóz jedzenia akurat wymaga licencji, pomysl chwile dlaczego?włącz myślenie, to nie jest chora polska rzeczywistość tylko coś co w każdym kraju jest podstawą, rozumiem że jesteś też za tym żeby piloci mogli latać bez licencji? Ciekawe jakby wyglądał świat według twojego myślenia
Wyglądałbym normalnie, jak większość świata (poza szeroko pojętym Zachodem) czyli każdy może podwieźć każdego, a nie jak Twój którym rządzą regulacje i licencje. Na przykładzie taksówek widać dobrze jak sprawdza się "Twój świat". Jest tyle wymagań, kontroli i innych, a ciągle się słyszy o oszustwach "dyplomowanych kierowców" typu zwalniacze liczników, jazda okrężną drogą itp. Tymczasem na Ubera który, działa ponoć na w pół legalnie jakoś skarg konsumenckich jakoś nie ma. Pamiętaj to nie " papierek" robi z Ciebie uczciwą i rzetelną osobę. Idąc. Aha czyli w "Twoim świecie" BlaBla też należy zlikwidować?Przecież tam wożą Cię bez licencji, a może nawet bez prawa jazdy.
Roki, 5 lutego 2017, 16:45 | odpowiedz
Sebastian
toniebylaironia
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
przewóz osób czy przewóz jedzenia akurat wymaga licencji, pomysl chwile dlaczego?włącz myślenie, to nie jest chora polska rzeczywistość tylko coś co w każdym kraju jest podstawą, rozumiem że jesteś też za tym żeby piloci mogli latać bez licencji? Ciekawe jakby wyglądał świat według twojego myślenia
Mamy już jeden kwitek, który potwierdza, że masz szansę dojechać do celu bez zabijania osoby w aucie lub kogoś poza nim. Nazywa się "Prawo jazdy".
asdf, 5 lutego 2017, 17:43 | odpowiedz
Richard I am a foreigner living in Poland. I can tell you Uber makes my life significantly easier than having to get a taxi. The ability of the driver to speak English is now irrelevant when I can just enter the location information to the phone directly. I can also use my existing account and credit card to pay. The experience so far has been consistently positive. I would not live in a country that didn’t have Uber available.
Uzaleznianie kraju zamieszkania od dostepnosci ubera uwazam za chorobe.
ryszard, 5 lutego 2017, 17:57 | odpowiedz
Wróciłam własnie z Rio de Janerio . Korzystałam z Ubera. Aplikacja świetna. Zanim przyjechal kierowca wiedziałam ile zapłacę. Jak długo będę jechała . Ceny niskie za 2 osoby można było zapłacić tyle ile za przejazd autobusem do tego samego miejsca . Bardzo bezpieczne przemieszczanie szczególnie gdy w okolicach w ktorych musimy być są obok faveli. Jakoś żólte taksówki korporacyjne nie mają nic przeciwko Uberowi. Wszyscy mają pracę. Uwierzcie mi z Ubera korzystają ludzie ktorzy nie korzystają z droższej taksówki. Po prostu ci co mają jechać autobusem. Nikt nie zabiera sobie Klientów. Ci co jeżdzą takswkami nigdy nie jadą Uberem ponieważ na ogół są to mniej zorientowani kierowcy niz w korporacjach i nikt nie będzie się narażał jak się spieszy czy kierowca wie dokąd jechać ... np gdy wyładuje mu się telefon i nie może korzystać z mapy google. Miałam taki przypadek . Korzystaliśmy aby dojechać z mojego telefonu. Ale płacą tak małać cenę wiedziałam ze tak może się zdarzyc . w korporacjach jest to nie do pomyślenia tam wszystko jak w zegarku . Coś za coś . Więc tak naprawdę nie mają wobec siebie konkurencyjności chyba ze ... jak u nas taksówkarz obwiezie ciebie dookoła bo ... nie znasz miasta i jescze dużo zapłacisz ... wtedy faktycznie trzeba konkurencję zniszczyć , bo to samo zrobi Pan z Ubera ale tam zapłacisz zgodnie z trasą w google a nie wg licznika.... proste !!!
Zuzia, 5 lutego 2017, 19:51 | odpowiedz
Roki
Sebastian
toniebylaironia
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
przewóz osób czy przewóz jedzenia akurat wymaga licencji, pomysl chwile dlaczego?włącz myślenie, to nie jest chora polska rzeczywistość tylko coś co w każdym kraju jest podstawą, rozumiem że jesteś też za tym żeby piloci mogli latać bez licencji? Ciekawe jakby wyglądał świat według twojego myślenia
Wyglądałbym normalnie, jak większość świata (poza szeroko pojętym Zachodem) czyli każdy może podwieźć każdego, a nie jak Twój którym rządzą regulacje i licencje. Na przykładzie taksówek widać dobrze jak sprawdza się „Twój świat”. Jest tyle wymagań, kontroli i innych, a ciągle się słyszy o oszustwach „dyplomowanych kierowców” typu zwalniacze liczników, jazda okrężną drogą itp. Tymczasem na Ubera który, działa ponoć na w pół legalnie jakoś skarg konsumenckich jakoś nie ma. Pamiętaj to nie ” papierek” robi z Ciebie uczciwą i rzetelną osobę. Idąc. Aha czyli w „Twoim świecie” BlaBla też należy zlikwidować?Przecież tam wożą Cię bez licencji, a może nawet bez prawa jazdy.
tak dla twojej informacji, jezdze dla ubera po amsterdamie, nie bronie taksówkarzy bo tez uważam ich za zło wcielone, ale jakby zabrac wszystkie licencje za chwile dołączyliby kierowcy busów którzy jezdza za granice wożąc ludzi do holandii, belgii czy niemiec, uważam że kierowca który zawodowo wozi ludzi powinien miec przynajmniej podstawowe badania zrobione czy nadaje sie do takiej pracy
Sebastian, 5 lutego 2017, 20:33 | odpowiedz
jesteś patriotą i Polakiem wiec nie korzystasz z niemieckiego Ubera, proste.
piotr, 6 lutego 2017, 1:06 | odpowiedz
piotr jesteś patriotą i Polakiem wiec nie korzystasz z niemieckiego Ubera, proste.
Ufff... Dobrze, że nim nie jestem i nie muszę przepłacać!
Krocze, 6 lutego 2017, 6:09 | odpowiedz
To jak żywo przypomina protesty robotników przed wprowadzeniem maszyn pod koniec XIXw
sanuk, 6 lutego 2017, 10:05 | odpowiedz
Stare gruzińskie przysłowie mowi: " Lepiej mieć corke dziwke niż syna taksówkarza" hahahah
MarcinEss, 6 lutego 2017, 10:05 | odpowiedz
Richard I am a foreigner living in Poland. I can tell you Uber makes my life significantly easier than having to get a taxi. The ability of the driver to speak English is now irrelevant when I can just enter the location information to the phone directly. I can also use my existing account and credit card to pay. The experience so far has been consistently positive. I would not live in a country that didn’t have Uber available.
Well then, learn Polish or gtfo. This is Poland, we have our own culture and language. If you rather support a non legally, non fairly operating foreign company than have the bottom line decency and respect for the country you choose to learn the basic local communication language skills, I reckon we're better off without you.
Asdf, 6 lutego 2017, 11:19 | odpowiedz
To co blablacar tez jest nielegalny z tego co rozumiem, bo przecież ktoś mógłby jechać taxówką zamiast prywatnie, a osoba prowadząca też nie musi posiadać licencji.
lubomir, 6 lutego 2017, 12:45 | odpowiedz
eskie
toniebylaironia
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia?TAKnie nazywa się to licencją, ale dopuszczeniem środka transportu do przewozu żywności.A teraz zastanów się dlaczego takie dopuszczenie jest wymagane…
Nieprawda. Żaden kierowca z żadnej z knajp tego nie ma. A samochody to często rude cinkusy.
qqqppp, 6 lutego 2017, 17:06 | odpowiedz
Sebastian
toniebylaironia
Sebastian
proste Wystarczy uprościć procedura otrzymania licencji. Teraz każdy z prawem jazdy, samochodem i GPS/smartphonem może wozić osoby.
Co tu upraszczac? Licencje wyrabiasz w 2 miesiące po zdaniu egzaminu, gdyby licencje można było wyrobić w tydzień nie miała by ona sensu, przyuczenie i egzamin mają cię czegoś nauczyć zanim zaczniesz wozić ludzi
A po co komu licencja? Przy pani w kiosku musi mieć licencję na sprzedawanie gazet? Czy kierowca gastronomii musi mieć licencję na rozwożenie jedzenia? Jeśli przedsiębiorca wykonuje swoją pracę źle, to traci klientów i bankrutuje. Licencje nie są nikomu do potrzebne, jak widać buraki obrzucające samochody i atakujące konkurencję, potrafią ją zdobyć.
przewóz osób czy przewóz jedzenia akurat wymaga licencji, pomysl chwile dlaczego?włącz myślenie, to nie jest chora polska rzeczywistość tylko coś co w każdym kraju jest podstawą, rozumiem że jesteś też za tym żeby piloci mogli latać bez licencji? Ciekawe jakby wyglądał świat według twojego myślenia
Licencja pilota jest w zasadzie jak prawo jazdy. Więc taaaak chcę przewozu typu Uber bez posranych licencji.
endryju, 6 lutego 2017, 17:19 | odpowiedz
Pk Jak to w końcu jest, czy do przewozu osób jak to robi Uber, potrzebna jest licencja wg polskiego prawa ? Nigdzie nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi na to pytanie. Tu piszecie że UOKiK i Sądy kar nie wlepiaja, a z drugiej strony słychać o karach od ITS… Pewnie w naszym prawie nie jest to jasno określone, zgadlem? ?
Telek, 7 lutego 2017, 14:17 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »