Ponad 10 godzin lotu non-stop wąskim kadłubem! Najdłuższe trasy z Europy realizowane małymi samolotami
Ostatnie miesiące w branży lotniczej przyniosły rewolucyjne zmiany. Pojawienie się Airbusa A321XLR sprawiło, że kolejne linie zaczęły uruchamiać ultradługie trasy. Tak jak Wizz Air, który już wiosną poleci z Mediolanu do Abu Zabi i z Londynu do Dżuddy w Arabii Saudyjskiej. Które trasy w Europie realizowane samolotami wąskokadłubowymi są najdłuższe? Przeanalizował to serwis Simple Flying, który wskazał linie realizujące takie trasy
- Korfu od 1509 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
- Słoneczny Brzeg od 1878 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Costa Brava od 1979 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Mix kierunków wakacyjnych i lotów do USA
Jedną z najdłuższych tras w Europie realizowanych przez wąski kadłub, są połączenia linii TUIfly Nordic na Wyspy Zielonego Przylądka – na lotniska Aristides Pereira i Amilcar Cabral International. Ta pierwsza trasa jest nieznacznie dłuższa, a lot na lotnisko położone na wyspie Boa Vista to 6215 kilometrów. Loty te są realizowane na pokładzie Boeingów 737 MAX 8.
Bardzo ciekawym przewoźnikiem we wskazanym zestawieniu jest też francuska linia La Compagnie, która oferuje dalekie trasy z Mediolanu Malpensa (a już za kilka miesięcy także z Nicei) do amerykańskiego Newark. Loty są realizowane Airbusami A321neo, jednak w nietypowej konfiguracji tylko z miejscami klasy biznes, w sumie mającymi 76 foteli. Taki lot gwarantuje komfortowe warunki, bo i wymaga tego długość połączenia. – zgodnie z rozkładem czas lotu z Malpensy do Newark to aż 9 godzin i 45 minut.
Jeszcze dłuższe jest planowane na kwiecień połączenie linii Aer Lingus z Dublina do Nashville. Przewoźnik, który jest jedną z 3 linii w Europie mających Airbusy A321XLR, wykona na tej trasie dystans 6285 kilometrów. Szacunkowy czas lotu to aż 10 godzin i 58 minut.
Równie długa będzie trasa linii Iberia z Madrytu do Waszyngtonu, gdzie odległość między oboma miastami wynosi aż 6141 kilometrów. Loty także będą wykonywane A321XLR, który zabierze na pokład 182 pasażerów (w tym 14 w klasie biznes z fotelami rozkładanymi do pozycji łóżka).
Kto jeszcze lata daleko wąskim kadłubem?
Jedną z najdłuższych wąskokadłubowych tras w Europie jest też połączenie linii Neos z Mediolanu Malpensa na Zanzibar, choć jak informuje Simple Flying – połączenie realizowane Boeingiem 737 MAX 8 odbędzie się w tym roku tylko raz.
Równie dalekie trasy realizuje linia SAS, która Airbusami A321neo lata z Kopenhagi do Waszyngtonu i Toronto. Ta pierwsza trasa z odległością 6557 kilometrów, jest o prawie 300 km dłuższa niż połączenie do Kanady.
Dwie nowe trasy? Linia z Kanady planuje ekspansję
Dwie kolejne dalekie trasy wąskim kadłubem zostaną uruchomione za kilka miesięcy. Zrealizuje je kanadyjska linia Air Transat na pokładzie Airbusów A321LR. Pierwszą z nich jest uruchomione od kwietnia połączenie z Montrealu do Nicei (odległość 6146 kilometrów), od czerwca zaś ruszy trasa z Berlina do Toronto.