Fly4free.pl

Prezes podał, ile zarabia się w LOT. I co? Pilotom Dreamlinerów można tylko zazdrościć

Foto: Przemysław Szablowski / Shutterstock.com
Związkowcy skarżą się na zbyt niskie zarobki w spółce. Tymczasem prezes LOT Rafał Milczarski poinformował, ile wynosi średnie wynagrodzenie pilotów w LOT. W przypadku niektórych pracowników może ono budzić zazdrość.

O pensjach w LOT Milczarski mówił w czasie sejmowej komisji infrastruktury poświęconej sytuacji przewoźnika. Tematem przewodnim sesji były sprawy płacowo-pracownicze, a konkretnie spór zbiorowy z pracownikami, w którym przewoźnik tkwi od czterech lat.

Pytany o sytuację w firmie Milczarski powiedział, że „brak porozumienia ze związkami zawodowymi w kwestiach płacowych to porażka”.

Jednocześnie dodał, że firma zaproponowała m.in. przekazanie 2 mln PLN brutto do podziału dla pilotów zatrudnionych w LOT i kolejne 2 mln dla pierwszych oficerów i kapitanów Dreamlinerów. Jednak związkowcy nie zgodzili się na to.

Jeśli chodzi o pilotów Dreamlinerów, to średnia kapitanów wynosi ok.  30 tys. PLN brutto wynagrodzenia, a pierwszego oficera – 21 tys. PLN. W grupie pilotów Boeingów 737 kapitan zarabia ok. 23 tys. PLN, pierwszy oficer około 15 tysięcy PLN. Z kolei wśród pilotów Embraerów kapitan dostaje ponad 26 tys. PLN, a pierwszy oficer – 17 tys. PLN brutto – wyjaśniał Milczarski.

– Staramy się robić wszystko, żeby rozwijać LOT i kariery zatrudnionych w spółce ludzi. Nie spotyka się to z pełnym zrozumieniem ze strony związków zawodowych. I choć nie jesteśmy dogadani, to mam głębokie przekonanie, że obie strony zachowują się w sposób absolutnie odpowiedzialny – powiedział Milczarski.

– Jesteśmy pełni podziwu, jeśli chodzi o wynik finansowy spółki (LOT zarobił w tym roku na czysto ponad 300 mln PLN – przyp. mp), ale martwi nas sytuacja społeczna. Uważamy, że jest niedopuszczalne, żeby w takiej firmie jak LOT nie było zakładowego układu zbiorowego pracy ani regulaminu wynagrodzeń – mówi Grzegorz Włodek ze Związku Zawodowego Personelu Pokładowego i Lotniczego.

I zaraz dodaje, że pracownicy nie chcą podwyżek jako takich, tylko powrotu do zarobków z ok. 2010 roku. Związkowcy uważają też, że LOT łamie prawo zawierając umowy z jednoosobowymi spółkami wykonującymi pracę w charakterze pilotów i stewardess. Chodzi tu o samozatrudnienie, które według związkowców miało być tylko tymczasowym rozwiązaniem, a okazało się, że wprowadzono je na stałe.

 

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
instagram.com/mimoa.eu, 29 czerwca 2017, 16:13 | odpowiedz
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Pff, to ile wg Ciebie powinni zarabiać? Równie dobrze dróżnik też ponosi olbrzymią odpowiedzialność, a założę się że tyle nie zarabia.
Adam, 29 czerwca 2017, 16:23 | odpowiedz
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Dyżurny Ruchu PKP też ma olbrzymią odpowiedzialność. Codziennie odpowiada za życie i losy tysięcy pasażerów, a zarabia 2,5 tys.
isedr, 29 czerwca 2017, 16:27 | odpowiedz
Ja na ochronie na reke mam 4 tysiace a spijam kawusie tylko plus na blogu z 2 tys. Takze 30 tys brutto to lipa. Przez neta kolega wyciaga 60 000 za afiliacje bankową.
Dumny z Polski PW, 29 czerwca 2017, 16:33 | odpowiedz
isedr
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Dyżurny Ruchu PKP też ma olbrzymią odpowiedzialność. Codziennie odpowiada za życie i losy tysięcy pasażerów, a zarabia 2,5 tys.
Tylko, ze droznik nie musial wydac setek tysiecy zlotych, zeby zdobyc licencje droznika - odpowiedzialnosc to jedno, ale pilotom sie placi za umiejetnosci i doswiadczenie, a nie tylko odpowiedzialnosc
razz, 29 czerwca 2017, 16:33 | odpowiedz
Adam
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Pff, to ile wg Ciebie powinni zarabiać? Równie dobrze dróżnik też ponosi olbrzymią odpowiedzialność, a założę się że tyle nie zarabia.
Popyt i podaż odpowiada za płacę, pilot musi więcej umieć od dróżnika, być bardziej inteligentny, zainwestować więcej w edukację. Polskie płace to jałmużna w porównaniu do płac pilotów w Chinach czy Katarze. Tam poniżej 300k $ netto rocznie się nie schodzi.
sip, 29 czerwca 2017, 16:40 | odpowiedz
isedr
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Dyżurny Ruchu PKP też ma olbrzymią odpowiedzialność. Codziennie odpowiada za życie i losy tysięcy pasażerów, a zarabia 2,5 tys.
tak tylko do zostania kapitanem na pokładzie samolotu osobowego droga jest inna niż w przypadku dyżurnego ruchu... w obu przypadkach jest odpowiedzialność ale to jest tak jakby porównać kierowcę samochodu osobowego do kierowcy rajdowego... wystarczy wziąć pod uwagę fakt, że gdy coś idzie nie tak w powietrzu to nie wieża kontroli, nie prezydent a kapitan podejmuje wszelakie wiążące decyzje...
rabbbit, 29 czerwca 2017, 16:40 | odpowiedz
Jak ktoś chce zarabiać dużo to w Emirates około 40 000 zł miesięcznie, no ale to bogate kraje :D
12, 29 czerwca 2017, 16:41 | odpowiedz
A co ze personelem pokładowym zatrudnionym przez Lotnika? I ile godzin piloci są poza domem aby zarobić takie pieniądze?
ciekawy, 29 czerwca 2017, 16:56 | odpowiedz
isedr
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Dyżurny Ruchu PKP też ma olbrzymią odpowiedzialność. Codziennie odpowiada za życie i losy tysięcy pasażerów, a zarabia 2,5 tys.
Tyle, że dyżurnym na pkp może zostać każdy matoł z maturą i jako taką głową na karku (oczywiście nie obrażając nikogo! Nie uważam, że pracują tam matoły i bardzo szanuję ich pracę), a pilotem niekoniecznie... szereg testów, wylatane godziny, kursy, szkolenia, licencja pilota... itd itd itd
Tomek, 29 czerwca 2017, 17:16 | odpowiedz
Od razu przypomniał mi się komentarz jednego z kapitanów 787 w LOT (w serialu "Operacja LOT") : "Nie stać mnie na dobry samochód"... jsk tu nie kochać polskiej hipokryzji..
Airliner78, 29 czerwca 2017, 17:21 | odpowiedz
Bez rewelacji dla FO, na poziomie personelu pokladowego biznes klasy w krajach Zatoki
Flyhigh, 29 czerwca 2017, 17:22 | odpowiedz
Warto dodać, że piloci są na samozatrudnieniu, stąd podawane kwoty brutto :)
Sebbeks, 29 czerwca 2017, 17:32 | odpowiedz
30 tysięcy brutto to ja zarabiam za granicą jako kierowca ciężarówki. Oczywiście przy około 50 nadgodzinach i nie powiem - jedna z lepiej płacących firm. 115 zł za godzinę. Po 7,5 godzinach pracy nadgodzina płatna 50%. Przyjęcie zlecenia po godzinie 15 - 380 zl brutto, przyjęcie zlecenia w weekend 750 zł plus 100% nadgodzina.
misiek, 29 czerwca 2017, 17:49 | odpowiedz
Bez podniety. To są zarobki etatowych pilotów. Od kilku lat, nowy nabór zatrudniany jest przez firme Lotnik1 na własnej działalności, bez benefitów i za dużo mniejsze pieniądze
Lotnik, 29 czerwca 2017, 18:39 | odpowiedz
stefki zatrudnione przez firme zewnetrzna zarabiaja mniej od tych zatrudnionych przez lot i nie maja przywilejow
kokosz, 29 czerwca 2017, 18:48 | odpowiedz
Airliner78 Od razu przypomniał mi się komentarz jednego z kapitanów 787 w LOT (w serialu „Operacja LOT”) : „Nie stać mnie na dobry samochód”… jsk tu nie kochać polskiej hipokryzji..
and, 29 czerwca 2017, 18:49 | odpowiedz
Airliner78 Od razu przypomniał mi się komentarz jednego z kapitanów 787 w LOT (w serialu „Operacja LOT”) : „Nie stać mnie na dobry samochód”… jsk tu nie kochać polskiej hipokryzji..
Bo dla niego "dobry samochód" to np. Bugatti Veyron... :)
and, 29 czerwca 2017, 18:52 | odpowiedz
Ae może to są zarobki roczne a nie miesięczne i wtedy to faktycznie niewiele
mjkl, 29 czerwca 2017, 19:25 | odpowiedz
isedr
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Dyżurny Ruchu PKP też ma olbrzymią odpowiedzialność. Codziennie odpowiada za życie i losy tysięcy pasażerów, a zarabia 2,5 tys.
To niech zostanie pilotem, zawsze się można przekwalifikować...
gosciu, 29 czerwca 2017, 20:30 | odpowiedz
30tys zl to jest ile 8tys $ ? Tyle w stanach to zarabiaja piloci awionetek ktore opryskuja kukurydze nawozem... a gdzie tu mowic o transporcie ludzi! Polska to niestety placowy 3 swiat
Kozak22cm, 29 czerwca 2017, 20:48 | odpowiedz
ale się podniecacie , w mieszkam w jednym z skandynawskich krajów i pracuję w obsłudze naziemnej samolotów czyli na samym dole drabiny na lotnisku i zarabiam 12 tys na polskie , a wy się dziwicie że kapitan polot czy pierwszy oficer zarabia dużo .... z nadgodzinami jestem wstanie zarobić 25 tys zł polskich :) - pracuję 100 - 120 h miesięcznie , w pracy jestem 180 h plus ew. nadgodziny max. 120 h . W dodatku to prawda . Nawet nie macie bladego pojęcia jak się żyje i zarabia zagranicą , fakt że życie tu gdzie mieszkam jest droższe niż w Polsce dlatego chętnie robię zakupy właśnie w PL . Pozdrawiam
Kris53, 29 czerwca 2017, 21:07 | odpowiedz
isedr
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Dyżurny Ruchu PKP też ma olbrzymią odpowiedzialność. Codziennie odpowiada za życie i losy tysięcy pasażerów, a zarabia 2,5 tys.
Powinien zostać pilotem a nie jęczeć, że mało zarabia...
CSO, 29 czerwca 2017, 21:52 | odpowiedz
A może porównaj nam też koszty życia bystrzacho
Smiech, 29 czerwca 2017, 22:41 | odpowiedz
sip
Adam
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Pff, to ile wg Ciebie powinni zarabiać? Równie dobrze dróżnik też ponosi olbrzymią odpowiedzialność, a założę się że tyle nie zarabia.
Popyt i podaż odpowiada za płacę, pilot musi więcej umieć od dróżnika, być bardziej inteligentny, zainwestować więcej w edukację. Polskie płace to jałmużna w porównaniu do płac pilotów w Chinach czy Katarze. Tam poniżej 300k $ netto rocznie się nie schodzi.
To niech pracuje w Chinach czy Katarze. Tak mozna porownac kazdy zawod. Ja w PL zarabiam 35k miesiecznie, a za granica mialbym 60k.
Luk, 29 czerwca 2017, 22:41 | odpowiedz
Kris w Skandynawii zarabiajac tyle to tak jak byś w Polsce zarabiał 2k i pisał do Ukrainca że mało im w kraju płacą, jednocześnie jeżdżąc tam kupować chleb slonine i butelkę wódki bo tu gdzie zarabiasz Cię na to nie stać...
Kris53 ale się podniecacie , w mieszkam w jednym z skandynawskich krajów i pracuję w obsłudze naziemnej samolotów czyli na samym dole drabiny na lotnisku i zarabiam 12 tys na polskie , a wy się dziwicie że kapitan polot czy pierwszy oficer zarabia dużo …. z nadgodzinami jestem wstanie zarobić 25 tys zł polskich ? – pracuję 100 – 120 h miesięcznie , w pracy jestem 180 h plus ew. nadgodziny max. 120 h . W dodatku to prawda . Nawet nie macie bladego pojęcia jak się żyje i zarabia zagranicą , fakt że życie tu gdzie mieszkam jest droższe niż w Polsce dlatego chętnie robię zakupy właśnie w PL . Pozdrawiam
Re_dno, 29 czerwca 2017, 22:41 | odpowiedz
Kozak22cm 30tys zl to jest ile 8tys $ ? Tyle w stanach to zarabiaja piloci awionetek ktore opryskuja kukurydze nawozem… a gdzie tu mowic o transporcie ludzi! Polska to niestety placowy 3 swiat
tylko ze w stanach samo wynajęcie przyzwoitego mieszkania w duzym miescie to 1-2k $....
r102, 29 czerwca 2017, 22:43 | odpowiedz
misiek 30 tysięcy brutto to ja zarabiam za granicą jako kierowca ciężarówki. Oczywiście przy około 50 nadgodzinach i nie powiem – jedna z lepiej płacących firm. 115 zł za godzinę. Po 7,5 godzinach pracy nadgodzina płatna 50%. Przyjęcie zlecenia po godzinie 15 – 380 zl brutto, przyjęcie zlecenia w weekend 750 zł plus 100% nadgodzina.
A później budzisz się i wracasz na kasę do biedry
mjkl, 30 czerwca 2017, 0:19 | odpowiedz
Słabe zarobki, nędza. Wstydziłby się mówić jak nisko ceni ludzi, którym powierza nasze życie. Przecież to są kwoty brutto. To jest jakieś dziadostwo. Więcej na TIRze zarabiam.
Kamil, 30 czerwca 2017, 0:28 | odpowiedz
ciekawy A co ze personelem pokładowym zatrudnionym przez Lotnika?I ile godzin piloci są poza domem aby zarobić takie pieniądze?
Wstydziłby się ujawniać jak nisko ceni ludzi, którym powierza nasze życie. Przecież to są kwoty brutto. Po odjęciu zus i podatków zostaje dziadostwo. Przecież tych pilotów ma tylko kilkuset. Niech koleś nie sciemnia, bo prostu lud nie wszystko łyknie. Ja na TIRze zarabiam lepiej.
Kamil, 30 czerwca 2017, 0:31 | odpowiedz
isedr
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Dyżurny Ruchu PKP też ma olbrzymią odpowiedzialność. Codziennie odpowiada za życie i losy tysięcy pasażerów, a zarabia 2,5 tys.
Nie porównuj kwot brutto i netto.
Kamil, 30 czerwca 2017, 0:35 | odpowiedz
Walić związki zawodowe, banda nierobów!!!!!
Kazik, 30 czerwca 2017, 0:38 | odpowiedz
Luk
sip
Adam
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Pff, to ile wg Ciebie powinni zarabiać? Równie dobrze dróżnik też ponosi olbrzymią odpowiedzialność, a założę się że tyle nie zarabia.
Popyt i podaż odpowiada za płacę, pilot musi więcej umieć od dróżnika, być bardziej inteligentny, zainwestować więcej w edukację. Polskie płace to jałmużna w porównaniu do płac pilotów w Chinach czy Katarze. Tam poniżej 300k $ netto rocznie się nie schodzi.
To niech pracuje w Chinach czy Katarze. Tak mozna porownac kazdy zawod. Ja w PL zarabiam 35k miesiecznie, a za granica mialbym 60k.
Hmm... Jedyny zawód przychodzący mi na myśl, to zabójca na zlecenie ;)
Q'bot, 30 czerwca 2017, 8:02 | odpowiedz
Co wy z tymi dróżnikami. Już w żadnym chyba kraju europejskim poza Polką nie ma takiego zawodu i zamykanie zapór jest automatyczne. A poza tym umiejętnośc dróżnika to nacisnąć jeden guzik po otrzymaniu sygnału.
urek, 30 czerwca 2017, 9:52 | odpowiedz
sip
Adam
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Pff, to ile wg Ciebie powinni zarabiać? Równie dobrze dróżnik też ponosi olbrzymią odpowiedzialność, a założę się że tyle nie zarabia.
Popyt i podaż odpowiada za płacę, pilot musi więcej umieć od dróżnika, być bardziej inteligentny, zainwestować więcej w edukację. Polskie płace to jałmużna w porównaniu do płac pilotów w Chinach czy Katarze. Tam poniżej 300k $ netto rocznie się nie schodzi.
Tomasz z Kato, 30 czerwca 2017, 13:19 | odpowiedz
Tomasz z Kato
sip
Adam
instagram.com/mimoa.eu Pieniądze ok, ale jakoś szału nie robią przy olbrzymiej odpowiedzialności.
Pff, to ile wg Ciebie powinni zarabiać? Równie dobrze dróżnik też ponosi olbrzymią odpowiedzialność, a założę się że tyle nie zarabia.
Popyt i podaż odpowiada za płacę, pilot musi więcej umieć od dróżnika, być bardziej inteligentny, zainwestować więcej w edukację. Polskie płace to jałmużna w porównaniu do płac pilotów w Chinach czy Katarze. Tam poniżej 300k $ netto rocznie się nie schodzi.
=Z tego co wkiem to LOT płci za szkolenie ale podpisuje się lojalkę, do podstawowej pensji należy dodać diety - bardzo wysokie, wysługę lat itd...robi się to pokaźna sumka. Praca maks 100 h miesięcznie. Dla pilotów drimków to 5 lotów ( do Usa i z powrotem ) więc jeszcze im mało ????
MIstrz z Pyrzowice, 30 czerwca 2017, 13:22 | odpowiedz
A ile zarabiają piloci Bombardierów?
Lotnik, 30 czerwca 2017, 13:23 | odpowiedz
Airliner78 Od razu przypomniał mi się komentarz jednego z kapitanów 787 w LOT (w serialu „Operacja LOT”) : „Nie stać mnie na dobry samochód”… jsk tu nie kochać polskiej hipokryzji..
chodziło pewnie o to, że za jedną pensję nie kupi dobrego auta...
zonk, 30 czerwca 2017, 14:16 | odpowiedz
To nie są średnie zarobki pilotów w PLL LOT. Prezes kłamie! To byłyby średnie zarobki, gdyby planowano nam po 75-80 godzin lotów (nie pracy) miesięcznie, w każdym miesiącu i gdyby nie okradano nas na urlopach. Zdarzają się miesiące z 80 godzinami, jednak średnio jest to 50-60 godzin. Nie mamy żadnego wpływu na ilość zaplanowanych godzin! Zarobki więc są zdecydowanie niższe od tych podanych przez Milczarskiego!
Filikiewicz, 30 czerwca 2017, 18:57 | odpowiedz
mjkl
misiek 30 tysięcy brutto to ja zarabiam za granicą jako kierowca ciężarówki. Oczywiście przy około 50 nadgodzinach i nie powiem – jedna z lepiej płacących firm. 115 zł za godzinę. Po 7,5 godzinach pracy nadgodzina płatna 50%. Przyjęcie zlecenia po godzinie 15 – 380 zl brutto, przyjęcie zlecenia w weekend 750 zł plus 100% nadgodzina.
A później budzisz się i wracasz na kasę do biedry
czy kierowaca tira, czy kasa biedry - różnicy nie widzę, oba zawody równie pasjonujące, to raz. Dwa, wygląda na to, że chłopina żyje tylko po to, żeby pracować. To już w ogóle totalnie inspirujące.
JakeKrk, 30 czerwca 2017, 22:35 | odpowiedz
I już się oczywiście zaczęły uszczypliwe komentarze, jak zwykle gdy podawane są zarobki. Nieważne czy to dotyczy pilotów, lekarzy, czy nauczycieli. Co to za podejście? Ja uważam, że każdy specjalista powinien dobrze zarabiać, a nie ten czy tamten mniej niż ja. Zamiast narzekać brać sprawy w swoje ręce! I cieszyć, się że inni mają dobrze, bo kasa jest w obiegu.
Kinio, 3 lipca 2017, 11:17 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »