Qatar Airways przez pomyłkę wypłacił 20 mln USD odszkodowania. Jednemu człowiekowi
Zamiast 2 tys. USD na koncie jednej z niedoszłych pasażerek znalazło się niemal 20 mln USD. Kwota, która miała być odszkodowaniem za odwołany lot, przez błąd w przeliczeniu walut powiększyła się niemal tysiąckrotnie. Teraz Qatar Airways tłumaczy jak do tego doszło i przeprasza za zamieszanie.
Taki błąd linii lotniczej pewnie każdy przyjąłby z zadowoleniem. Qatar Airways, jeden z czołowych przewoźników na świecie omyłkowo przelał jednej ze swoich australijskich klientek blisko 20 mln USD. Miał to być zwrot za odwołany przez pandemię koronawirusa lot. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że bilet kosztował znacznie mniej.
Cała procedura odbyła się zupełnie normalnie. Kobieta wypełniła wniosek o zwrot kosztów po tym, jak jej lot nie doszedł do skutku. W efekcie spodziewała się otrzymać całkiem sporą kwotę – ok. 2 tys. USD. Jakież było jej zdziwienie gdy na koncie pojawiło się blisko 1000 razy więcej.
Jak mogło do tego dojść? Błąd wynikał z pomyłki walutowej. Klientka zapłaciła bowiem za przelot z Dżakarty do Londynu w rupiach indonezyjskich (IDR). Kwota wynosiła 28 179 000. Zwrot został wykonany w walucie karty, czyli dolarach australijskich (AUD). Zamiast przeliczyć kwotę na nową walutę, wypłacono dokładnie tyle samo – 28 mln AUD (czyli blisko 20 mln USD).
Niestety dla pasażerki, a stety dla linii lotniczej – błąd szybko wychwyciły zarówno bank, jak i sam przewoźnik. Ostatecznie pieniądze zniknęły z konta i wróciły do katarskiego przewoźnika.
– Qatar Airways zdaje sobie sprawę z historii dotyczącej nadpłaconej refundacji. Linia lotnicza prawidłowo przetworzyła zwrot pieniędzy i nie była zaangażowana w transakcję między bankiem a pasażerem – poinformował Qatar Airways w rozmowie z portalem Simple Flying. – Z zadowoleniem przyjęliśmy jednak fakt, że sprawa została szybko rozwiązana – dodały linie w oświadczeniu.