Fly4free.pl

Ryanair będzie latał z Okęcia? Może już za rok

Na łamach Money.pl ukazała się dziś rozmowa z Michaelem O'Learym. Zazwyczaj niezbyt skory do ujawniania biznesowych planów na przyszłość szef Ryanaira tym razem odkrywa karty.

Na pytanie Money.pl, czy i kiedy można spodziewać się samolotów irlandzkiego przewoźnika na głównym warszawskim lotnisku odpowiada:

To jest bardzo prawdopodobne (…). Naturalną konsekwencją (aktualnej polityki Ryanaira – przyp. red) jest to, że będziemy obecni na obu warszawskich lotniskach.

Ryanair w ubiegłym roku rozpoczął szeroko zakrojony plan zmian w strategii firmy. Jednym z jego elementów jest przenoszenie części lub całości operacji z portów peryferyjnych na główne lotniska. Strategia marketingowo nazwana jest „Always getting better” a jej cel to poprawa wizerunku oferowanego produktu (i akceptacja towarzyszącemu temu wzrostowi kosztów).

Kiedy więc można spodziewać się Ryanaira na warszawskim lotnisku Chopina?

Nie stanie się to jutro – mówi O’Leary w rozmowie z Money. – Myślę, że jest to kwestią roku albo półtora. Wiele zależy też od zarządzających Okęciem, przyszłości krajowego przewoźnika LOT, tego w jakiej on będzie kondycji i w jakim kierunku biznesowym pójdzie w przyszłości.

Jak myślicie, jakie trasy Ryanair mógłby przenieść z Modlina do Warszawy?

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Warszawa - Wrocław, Warszawa - Gdańsk, w przyszłości Warszawa - Szczecin Goleniów, Warszawa - Rzeszów Jasionka...
Stanley123, 29 stycznia 2015, 17:46 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Krajówki na Okęcie, reszta może latać z Modlina.
kemot, 29 stycznia 2015, 17:49 | odpowiedz
Avatar użytkownika
kemotKrajówki na Okęcie, reszta może latać z Modlina.
nigdy LOT się na to nie zgodzi
skoli, 29 stycznia 2015, 17:53 | odpowiedz
skoli
kemotKrajówki na Okęcie, reszta może latać z Modlina.
nigdy LOT się na to nie zgodzi
a ma coś do gadania?
vivere, 29 stycznia 2015, 17:55 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Musi sie godzić? Najwyżej sie obraża i przeniosą do Modlina :D Przynajmniej byłaby zdrowa konkurencja.
bbartekk2, 29 stycznia 2015, 17:57 | odpowiedz
Avatar użytkownika
skoli
kemotKrajówki na Okęcie, reszta może latać z Modlina.
nigdy LOT się na to nie zgodzi
krajówki obsługuje głownie eurolot, który nie wiadomo czy doczeka lata. ryan może tutaj nawet wejść w co-sharing (czy jak to się tam zowie)
como, 29 stycznia 2015, 18:00 | odpowiedz
Avatar użytkownika
vivere
skoli
kemotKrajówki na Okęcie, reszta może latać z Modlina.
nigdy LOT się na to nie zgodzi
a ma coś do gadania?
przypuszczam że sporo
skoli, 29 stycznia 2015, 18:03 | odpowiedz
Modlin to niewypał ! Ktoś kto wpadł na pomysł budowy tam lotniska powinien siedzieć. Okęcie ma jeszcze z 25-30% mocy przerobowej więc po co komu Modlin gdzie dojazd np. z WLKP zajmuje 1,5h więcej przez jakieś wsie niż prosto A2 do Warszawy.
roko, 29 stycznia 2015, 18:25 | odpowiedz
Jeśli się Ryan pojawi na Okęciu będę się tylko cieszył . LOT mnie nie interesuję może nawet zbankrutować i nie będę po nim płakał .
rokoModlin to niewypał ! Ktoś kto wpadł na pomysł budowy tam lotniska powinien siedzieć.Okęcie ma jeszcze z 25-30% mocy przerobowej więc po co komu Modlin gdzie dojazd np. z WLKP zajmuje 1,5h więcej przez jakieś wsie niż prosto A2 do Warszawy.
To jest lotnisko dla Mazowsza i Warszawy. Przecież nikogo nie interesuję że reszta ma "kiepski dojazd."
Nookie, 29 stycznia 2015, 18:32 | odpowiedz
Avatar użytkownika
a jeszcze całkiem niedawno pan O’Leary nazywał Okęcie - "shocking airport" i mówił, że nie zapowiada się, aby kiedykolwiek Ryanair miał stąd latać :P
smatekk, 29 stycznia 2015, 18:45 | odpowiedz
oby nigdy… caly ten ryanair to jeda wielka sciema… staram sie jak tylko moge nie latac z nimi… W mojej ocenie to czysty wyzysk w kazdym mozliwym elemencie ich dzialalnosci…
Marko, 29 stycznia 2015, 18:48 | odpowiedz
NookieJeśli się Ryan pojawi na Okęciu będę się tylko cieszył . LOT mnie nie interesuję może nawet zbankrutować i nie będę po nim płakał .
rokoModlin to niewypał ! Ktoś kto wpadł na pomysł budowy tam lotniska powinien siedzieć.Okęcie ma jeszcze z 25-30% mocy przerobowej więc po co komu Modlin gdzie dojazd np. z WLKP zajmuje 1,5h więcej przez jakieś wsie niż prosto A2 do Warszawy.
To jest lotnisko dla Mazowsza i Warszawy. Przecież nikogo nie interesuję że reszta ma „kiepski dojazd.”
A ja uwazam to za katastrofe… Wygllada to tak ze linia tylko z tego zyje ze robi w konia innych… A to mniejsze stawki za oplaty, a to doplaty od samorzadow… Wszyscy maja pod gorke a dla nich wyklada sie dywany… To nieuczciwe… Niestety tak dzialaja wszedzie i jest to jak widac zgodne z prawem, choc w swiecie lotniczym wiekszosc ma jedno zdanie…
Marko, 29 stycznia 2015, 18:51 | odpowiedz
kemotKrajówki na Okęcie, reszta może latać z Modlina.
Dobrze gadasz !!!!
kuku, 29 stycznia 2015, 18:52 | odpowiedz
kuku
kemotKrajówki na Okęcie, reszta może latać z Modlina.
Dobrze gadasz !!!!
najtańsze mogą nawet kosztować 99 zamiast 19, dalej wygrają z LOTem
ab, 29 stycznia 2015, 19:04 | odpowiedz
Markooby nigdy… caly ten ryanair to jeda wielka sciema… staram sie jak tylko moge nie latac z nimi… W mojej ocenie to czysty wyzysk w kazdym mozliwym elemencie ich dzialalnosci…
Wyzysk jak cholera, byłem z nimi już w Skandynawii (ok. 100 zł w obie strony), 2x we Włoszech (200 zł w obie), na miejscu zlatałem całe Włochy za niecałe 10 EUR per lot, bywałem w UK za 100-150 zł a ludziom się nie podoba, bo plebs, bo kolory nie takie, bo stewardessy brzydkie, bo tu dopłata za to, tam za tamto... A że pół świata można za darmo zwiedzić to już nie pamiętają.
b, 29 stycznia 2015, 19:07 | odpowiedz
Avatar użytkownika
ab
kuku
kemotKrajówki na Okęcie, reszta może latać z Modlina.
Dobrze gadasz !!!!
najtańsze mogą nawet kosztować 99 zamiast 19, dalej wygrają z LOTem
Chyba nie. Za czasów OLT krajówki LOT też sprzedawał znacznie taniej niż obecnie. 79 zł, jeśli dobrze pamiętam. 49 zł, czyli ok. 10 Euro to jest dobra cena za najtańsze bilety wewnątrz kraju :)
Pacyfa, 29 stycznia 2015, 19:22 | odpowiedz
Krajówki . Leciałem 2 razy do Wrocławia ale już nie latam , nawet jak jest promocja za 19 zł . Czasowo wychodziło podobnie jak konkurencją z bocianem ale autobusem nie musiałem się przesiadać tyle razy.
Rob, 29 stycznia 2015, 20:00 | odpowiedz
Avatar użytkownika
b
Markooby nigdy… caly ten ryanair to jeda wielka sciema… staram sie jak tylko moge nie latac z nimi… W mojej ocenie to czysty wyzysk w kazdym mozliwym elemencie ich dzialalnosci…
Wyzysk jak cholera, byłem z nimi już w Skandynawii (ok. 100 zł w obie strony), 2x we Włoszech (200 zł w obie), na miejscu zlatałem całe Włochy za niecałe 10 EUR per lot, bywałem w UK za 100-150 zł a ludziom się nie podoba, bo plebs, bo kolory nie takie, bo stewardessy brzydkie, bo tu dopłata za to, tam za tamto… A że pół świata można za darmo zwiedzić to już nie pamiętają.
I za to że latasz poniżej kosztów płacisz w ... podatkach, bo każdy region z którego lata FR dopłaca spore pieniądze by FR łaskawie zaczął stamtąd latać. KAŻDY. Ryan dostaje w ten sposób kilkadziesiąt milionów złotych rocznie za tzw. opłaty marketingowe i nawet kilkaset mln zł wynikających z dumpingowych opłat lotniskowych i handlingowych. Lepiej stworzyć jakiegoś polskiego LCC (tak jak kiedyś była próba z Centralwingsem) i dotować polskie firmy.
JackD, 29 stycznia 2015, 21:16 | odpowiedz
JackD
b
Markooby nigdy… caly ten ryanair to jeda wielka sciema… staram sie jak tylko moge nie latac z nimi… W mojej ocenie to czysty wyzysk w kazdym mozliwym elemencie ich dzialalnosci…
Wyzysk jak cholera, byłem z nimi już w Skandynawii (ok. 100 zł w obie strony), 2x we Włoszech (200 zł w obie), na miejscu zlatałem całe Włochy za niecałe 10 EUR per lot, bywałem w UK za 100-150 zł a ludziom się nie podoba, bo plebs, bo kolory nie takie, bo stewardessy brzydkie, bo tu dopłata za to, tam za tamto… A że pół świata można za darmo zwiedzić to już nie pamiętają.
I za to że latasz poniżej kosztów płacisz w … podatkach, bo każdy region z którego lata FR dopłaca spore pieniądze by FR łaskawie zaczął stamtąd latać. KAŻDY. Ryan dostaje w ten sposób kilkadziesiąt milionów złotych rocznie za tzw. opłaty marketingowe i nawet kilkaset mln zł wynikających z dumpingowych opłat lotniskowych i handlingowych. Lepiej stworzyć jakiegoś polskiego LCC (tak jak kiedyś była próba z Centralwingsem) i dotować polskie firmy.
Wolę dopłacać z moich podatków do czegoś z czego korzystam kilka razy w roku niż do nierentownych krajówek LOTowskich, którymi mogą sobie pozwolić latać głównie urzędnicy (również za moje podatki)
kot, 30 stycznia 2015, 6:48 | odpowiedz
RobKrajówki . Leciałem 2 razy do Wrocławia ale już nie latam , nawet jak jest promocja za 19 zł . Czasowo wychodziło podobnie jak konkurencją z bocianem ale autobusem nie musiałem się przesiadać tyle razy.
No ciekawe jak to wychodzi czasowo tak samo skoro bocian jedzie 6h a ryan leci 1h nawet jeśli doliczymy do tego dojazd(1h) i bycie wcześniej na lotnisku(1h) to jest to 3h czyli połowa tego czasu...
Szyraf, 30 stycznia 2015, 7:48 | odpowiedz
kot
JackD
b
Markooby nigdy… caly ten ryanair to jeda wielka sciema… staram sie jak tylko moge nie latac z nimi… W mojej ocenie to czysty wyzysk w kazdym mozliwym elemencie ich dzialalnosci…
Wyzysk jak cholera, byłem z nimi już w Skandynawii (ok. 100 zł w obie strony), 2x we Włoszech (200 zł w obie), na miejscu zlatałem całe Włochy za niecałe 10 EUR per lot, bywałem w UK za 100-150 zł a ludziom się nie podoba, bo plebs, bo kolory nie takie, bo stewardessy brzydkie, bo tu dopłata za to, tam za tamto… A że pół świata można za darmo zwiedzić to już nie pamiętają.
I za to że latasz poniżej kosztów płacisz w … podatkach, bo każdy region z którego lata FR dopłaca spore pieniądze by FR łaskawie zaczął stamtąd latać. KAŻDY. Ryan dostaje w ten sposób kilkadziesiąt milionów złotych rocznie za tzw. opłaty marketingowe i nawet kilkaset mln zł wynikających z dumpingowych opłat lotniskowych i handlingowych. Lepiej stworzyć jakiegoś polskiego LCC (tak jak kiedyś była próba z Centralwingsem) i dotować polskie firmy.
Wolę dopłacać z moich podatków do czegoś z czego korzystam kilka razy w roku niż do nierentownych krajówek LOTowskich, którymi mogą sobie pozwolić latać głównie urzędnicy (również za moje podatki)
dokładnie!
ds, 30 stycznia 2015, 8:35 | odpowiedz
Marko
NookieJeśli się Ryan pojawi na Okęciu będę się tylko cieszył . LOT mnie nie interesuję może nawet zbankrutować i nie będę po nim płakał .
rokoModlin to niewypał ! Ktoś kto wpadł na pomysł budowy tam lotniska powinien siedzieć.Okęcie ma jeszcze z 25-30% mocy przerobowej więc po co komu Modlin gdzie dojazd np. z WLKP zajmuje 1,5h więcej przez jakieś wsie niż prosto A2 do Warszawy.
To jest lotnisko dla Mazowsza i Warszawy. Przecież nikogo nie interesuję że reszta ma „kiepski dojazd.”
A ja uwazam to za katastrofe… Wygllada to tak ze linia tylko z tego zyje ze robi w konia innych… A to mniejsze stawki za oplaty, a to doplaty od samorzadow… Wszyscy maja pod gorke a dla nich wyklada sie dywany… To nieuczciwe… Niestety tak dzialaja wszedzie i jest to jak widac zgodne z prawem, choc w swiecie lotniczym wiekszosc ma jedno zdanie…
Marko, ale przeciez, jako podmiot prywatny, maja do tego prawo ukladac sie z kim chca i jak chca, aby bylo to w swietle prawa. Najlepsi zostaja w biznesie, slabi upadaja... A ze urzedasy moga nie dzialac w interesie wojewodztwa, to juz inna sprawa...
enginous, 30 stycznia 2015, 9:05 | odpowiedz
brawo fly4free
manio, 30 stycznia 2015, 11:13 | odpowiedz
maniobrawo fly4free
https://www.youtube.com/watch?v=hHXwUo0Zfqs check it out
ops, 30 stycznia 2015, 11:24 | odpowiedz
niech wy dala do Radomia
benek, 30 stycznia 2015, 18:22 | odpowiedz
Poprawcie gramatykę, bo nie zęby bolą. (i akceptacja towarzysząceGO temu wzrostU kosztów).
kallarepka, 30 stycznia 2015, 22:49 | odpowiedz
Okecie-Kopenhaga Kastrup:)
Aga, 24 lipca 2015, 21:09 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »